Gå til innhold

Mesoterapi fungerer ikke? Hva antiage fungerer?


merano

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tatt mesoterapi sprøyter hver/annenhver uke 5 ganger og ser ingen endring. Kanskje litt softere hud å ta på men det kan likegjerne være pga et nytt serum jeg har startet med. 

Fant denne forskningen som forteller om ingen endret resultat med antiage av mesoterapi og lurer på om vi alle blir lurt med denne nye og trendy behandlingen? Her er langtidseffekten av mesoterapi forhold til hudforbedring og antiage forsket på og ingen endring hos noen av pasientene https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3513770/

Hva annet kan vi bruke som faktisk fungerer på å utsette rynker langsiktig? Microneedling? PRP? Botox? Peptides? C vitamin? Retinol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først ville jeg lagt pengene mine i et skrivekurs i norsk. 

Anonymkode: 5e11a...929

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, chi skrev:

Regelmessige Green Peel behandlinger 👍 Utføres i utvalget hudpleiesalonger.

Hva går de ut på? Er det bedre enn kjemisk peel? Innbiller meg det bare er noe plantegreier som smøres på med god lukt men egentlig ikke jobber med huden og under huden? 

Anonymkode: bacde...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver uke?! Det er ikke riktig behandling. Hvilket serum er brukt? Og hva betalte du pr behandling?

Vi har manuell stikking. Mye mer effektiv enn mesogun. Det som er med mesoterapi er at det tar tid å se endring, som med all annen hudpleie. Forøvrig så kjører vi en behandling, deretter en behandling om to uker, så om en måned og deretter om enda en måned (ved "normal" hud) om hudproblemer er stort så kan det hende det må litt flere behandlinger til.

Søk på Instagram så ser du tydelig at mesoterapi ikke er lureri. Om det er lureri så er det den beste placeboeffekten som finnes.

Anonymkode: 01166...c0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først ville jeg lagt pengene mine i et skrivekurs i norsk. 

Anonymkode: 5e11a...929

Hjelper det virkelig på rynker?   Jøss

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Annenhver uke?! Det er ikke riktig behandling. Hvilket serum er brukt? Og hva betalte du pr behandling?

Vi har manuell stikking. Mye mer effektiv enn mesogun. Det som er med mesoterapi er at det tar tid å se endring, som med all annen hudpleie. Forøvrig så kjører vi en behandling, deretter en behandling om to uker, så om en måned og deretter om enda en måned (ved "normal" hud) om hudproblemer er stort så kan det hende det må litt flere behandlinger til.

Søk på Instagram så ser du tydelig at mesoterapi ikke er lureri. Om det er lureri så er det den beste placeboeffekten som finnes.

Anonymkode: 01166...c0b

Dokumentasjon på Instagram ville tatt med en stor bøtte salt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva går de ut på? Er det bedre enn kjemisk peel? Innbiller meg det bare er noe plantegreier som smøres på med god lukt men egentlig ikke jobber med huden og under huden? 

Anonymkode: bacde...185

Ja, det er plantebasert. Noen av produktene som brukes i behandlingen dufter godt, mens selve urtepeelingen lukter som gullfiskmat (pga alger).

Green Peel kan du få utført i 3 styrker, hvor den mildeste gir en flott glød uten at det er nedetid for huden. De 2 andre, som går dypere, der kan du få mer flassing. Den kraftigste versjonen, Classic, er en real dybdebehandling. 

 

Anbefaler at du googler Green Peel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hjemmebehandling ville jeg brukt snegleslim, for eksempel fra Mizon for å jevne ut og forebygge rynker 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Peonjenta skrev:

Dokumentasjon på Instagram ville tatt med en stor bøtte salt.

Tja, jeg legger iallefall ut før og etterbilder av klientene mine. Det gjør andre behandlere å. Så du må digge salt.

Anonymkode: 01166...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 3.1.2019 den 23.49, merano skrev:

Jeg har nå tatt mesoterapi sprøyter hver/annenhver uke 5 ganger og ser ingen endring. Kanskje litt softere hud å ta på men det kan likegjerne være pga et nytt serum jeg har startet med. 

Fant denne forskningen som forteller om ingen endret resultat med antiage av mesoterapi og lurer på om vi alle blir lurt med denne nye og trendy behandlingen? Her er langtidseffekten av mesoterapi forhold til hudforbedring og antiage forsket på og ingen endring hos noen av pasientene https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3513770/

Hva annet kan vi bruke som faktisk fungerer på å utsette rynker langsiktig? Microneedling? PRP? Botox? Peptides? C vitamin? Retinol? 

Jeg har gode erfaringer med sunt kosthold uten animalske produkter, mye grønne grønnsaker.

En løpetur i skogen gjør huden min glødende og fresh, deilig å løpe noen timer før på dagen hvis man skal føle seg fin samme kveld.

Solfaktor, lite stress, nok søvn hjelper også mye. Minimalt med alkohol og tobakk hjelper også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress
9 timer siden, Peonjenta skrev:

Hjelper det virkelig på rynker?   Jøss

Nei, men ein blir eldre med stil, og det er kanskje det viktigaste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha masse fukt for det første. en tørr hud utvikler nye rynker mye fortere en en fuktet hud. jeg har det siste halvåret introdusert c-vitamin, ett peptidserum og retinol i min daglige pleie. jeg vil etterhvert innføre en dag med mild syrepeeling. jeg har troen på dette, og ser virkelig forandring på huden min. spesielt c-vitamin gjorde stor forskjell. retinol må man bruke over lang tid for å se effekt, men dette er jo dokumentert effektivt. peptider har jeg også trua på. se litt på produkter fra The ordinary, aktive ingrdienser med dokumentert effekt uten masse dilldall, til en råbillig penge. men du må sette deg litt inn i det, lese deg opp om hva som kan kombineres, når det skall brukes osv. og bruk solkrem!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Restylane skinbooster, co2 laser, plasmage, krem med syrer er veien å gå for bedre hud. 

Anonymkode: d6f0d...1e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Hilde1302 skrev:

du må ha masse fukt for det første. en tørr hud utvikler nye rynker mye fortere en en fuktet hud. jeg har det siste halvåret introdusert c-vitamin, ett peptidserum og retinol i min daglige pleie. jeg vil etterhvert innføre en dag med mild syrepeeling. jeg har troen på dette, og ser virkelig forandring på huden min. spesielt c-vitamin gjorde stor forskjell. retinol må man bruke over lang tid for å se effekt, men dette er jo dokumentert effektivt. peptider har jeg også trua på. se litt på produkter fra The ordinary, aktive ingrdienser med dokumentert effekt uten masse dilldall, til en råbillig penge. men du må sette deg litt inn i det, lese deg opp om hva som kan kombineres, når det skall brukes osv. og bruk solkrem!


Jeg har også nettopp begynt med vitamin c serum c21.5 . Brukt peptide serum et par år men ser ingen direkte endring, men det sinker vel kanskje dannelse av nye rynker. 
Hvor gammel er du siden du har startet med retinol og hvilket retinol produkt bruker du? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Restylane skinbooster, co2 laser, plasmage, krem med syrer er veien å gå for bedre hud. 

Anonymkode: d6f0d...1e9


Blir ikke restylane skinbooster det samme som mesoterapi? Tilføring av fukt og vitaminer under huden? 
Hjelper det da, når forskning viser at mesoterapi ikke fungerer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, merano skrev:


Jeg har også nettopp begynt med vitamin c serum c21.5 . Brukt peptide serum et par år men ser ingen direkte endring, men det sinker vel kanskje dannelse av nye rynker. 
Hvor gammel er du siden du har startet med retinol og hvilket retinol produkt bruker du? :)

 

Jeg er 37. Jeg bruker ett fra Exuviance. For forebygging :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2019 den 1.11, merano skrev:


Blir ikke restylane skinbooster det samme som mesoterapi? Tilføring av fukt og vitaminer under huden? 
Hjelper det da, når forskning viser at mesoterapi ikke fungerer? 

Altså...det er godkjent som en egen medisinsk spesialitet av det franske medisinske akademiet siden midten av 80 tallet. Les deg opp på Doctor Michel Pistor. Han grunnla mesoterapi. Det er hundrevis av forskjellige behandlinger med mesoterapi. Den du henviser til forskningen til blir ikke brukt engang. Så slutt å spre sånn tull. Forøvrig viste samme forskning at en type mesoterapi har effekt på 68% (tror jeg det var) av de som har fått behandling for fettdepoer. Du kan ikke hevde at en hel gren av medisin ikke virker basert på forskning på en av 1000 varianter av den. Hår meso feks har en formidabel effekt og er dokumentert  fra månen å tilbake. Men ingen slik overflatebehandling som meso er vil virke like bra på 100%. Mye fordi folk er forskjellige, injeksjonene skal stikkes alt fra 1 cm til 0.1 mm inn i huden, til popler avhengig av problem og middel, det er masse useriøse Mesoterapibehandlere der ute som stikker feil og pasienter forventer en mirakelkur som virker på sekundet. Noe som ikke er mulig å få til. 

Så jo. Mesoterapi virker. Men all mesoterapi virker ikke mot alt.  Man må bruke riktig teknikk, riktig injeksjonsveske, og ha riktig antall behandlinger og la det gå nok tid etter behandling. Når alt det er i orden så kommer resultatene.

Anonymkode: 01166...c0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2019 den 1.11, merano skrev:


Blir ikke restylane skinbooster det samme som mesoterapi? Tilføring av fukt og vitaminer under huden? 
Hjelper det da, når forskning viser at mesoterapi ikke fungerer? 

Nei, det er samme teknikk. Men det er en type filler som blir sprøytet inn. Så velg riktig behandler så du ikke ender opp klumpete. 

Anonymkode: 01166...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt mange runder med skinpen kombinert med mesoterapi. Resultatet er ikke så bra at jeg synes behandlingen er verdt pengene. Det er mulig at en kosmetisk sykepleier kunne satt nåler dypere og gitt større effekt enn hos hudpleier. Skinbooster fikk jeg ujevnheter/små klumper av, selv om den ble injisert av en som går for å være superflink.

Det enkleste er vel fortsatt det beste? Jeg prøver for første gang å holde ut en kur med Retin-A i håp om at det virker så bra som mange påstår. Er det noen som har gjennomført en kur og synes den har bra effekt? Fjerner den kun rynker eller plumper og strammer den opp litt også? Hvor lenge varte kuren og hvor lang tid tok det før dere så effekten? Hvor lenge varer flassingen? 

Anonymkode: 2f481...983

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...