Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Melder meg på her :ninja:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 1/3/2019 at 12:09 AM, AnonymBruker said:

Åh, hva heter serien? Jeg har sett Consumption på Netflix, det er akkurat den serien som ga meg ny frisk til å gå igjennom en ny ryddeperiode som jeg er i nå :)

Ifjor og året før fikk jeg ryddet ut masse søppelsekker og esker med søppel, med ting til loppemarked og bruktbutikker rundt om. Den effekten etter de store oppryddingene varer ennå, men jeg har enda flere områder jeg aldri ble helt ferdige med :ler:  I tillegg samler det seg litt igjennom året, men ikke så ille som det har vært. Er mer reservert til å shoppe på salg og på nett, mer bevisst på forbruk sammenlignet før. 

Lykke til!

Anonymkode: 78c6a...ba3

Så noen episoder av Consumtion, og det ble for amerikansk for meg, det var jo mer ekstreme hoardere. 
KonMari viser vanlige folk i vanlige hus/situasjoner, som man kan relatere til. 

Anonymkode: a4055...946

Skrevet

Med to små selv skjønner jeg godt hva du mener! Det som har fungert for oss er å kjøpe reoler fra ikea og putte lekene i. Der er de sortert i kasser, feks 2 til duplo, to til briobane, en til klosser og en til biler. Klarer da og holde det ryddig.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Nå har motivasjonen sunket litt. Jeg får jo aldri gjort ting når jeg har lyst og energi til det. Det er lite fristende å starte etter de små har lagt seg ,for så å måtte gi seg etter x antall minutter fordi en gråter. Vet aldri hvor lang tid det tar da. Får prøve å ha litt barnepass på dagen og være effektiv da. Har fortsatt masse ting som er samlet sammen for å ta til Fretex,men får ikke dratt med dem. Det er så mye å ta tak i.. Leste boka til Konmari istad for å bli inspirert igjen,men ble mer irritert. Hun prater så mye om gleden ved å brette. Og irriterende at hun sier at man skal kaste ting, ikke gjenvinne det, eller levere til bruktbutikk. Det virker også som hun ikke tar hensyn til at familier har mange ting de må ta vare på, ikke fordi de gir glede,men fordi de er nødvendige for barna , eller en aktivitet.Det er også mange ting og klær som ikke passe akkurat nå,men som blir fine om en stund. Har funnet det flere ganger, og vært så glad for at jeg ikke har kastet det. Uff.. Håper jeg får mer lyst igjen snart. Må kjøpe noen møbler og etterhvert. Litt mer moderne. Har kjøpt fint stoff som jeg skal trekke om spisestuestolene med. Fant en fin stol på loftet jeg skal trekke om også. Gjenbruk er bra :) Nå skal jeg kreke meg bort og vaske opp. Vet jeg blir glad i morgen tidlig hvis jeg gjør det. 

Anonymkode: 84b1f...61b

• Liker 2
Skrevet

Mine barn ryddet da de var to år. Vi gjorde det til en fast lek. Lekene måtte "legge seg" i en stor tøff kiste jeg hadde i stuen som passet inn i interiøret. Ungene løp rundt og samlet, og sa "God natt!" til lekene før vi lukket kisten. 

Bare et lite tips! ;)

(PS! Det er langt vanskeligere å få barna til å rydde nå som de er tenåringer.) 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å få det skikkelig ryddig en dag -og så innfør «nyttelast». Det er å ta med seg minimum 2 ting eller fler som skal fra det rommet du går fra i huset til ett eller annet sted du enten skal forbi eller skal til i huset. Eks. vi har en tendens til å legge ting i trappene, vi voksne har nå innført, om vi ser ting i trappa, når vi går forbi for å gå fra første til underetasjen eksempelvis -så tar vi det alltid med og legger/henger det der det skal. Det hjelper veldig på hverdagsrotet som ellers hoper seg opp i huset. 

Anonymkode: 9c9a9...b5a

• Liker 3
Gjest Monsieur Beau
Skrevet

Vi snakker veldig mye om ryddig og organisering osv. Men jo mindre man har, jo mindre blir det å rote med. Kutter man ut alt man mest mulig og kun sitter igjen med det man faktisk liker og trenger, så er det lettere å holde orden, samt det går superkjapt å rydde. 

De fleste har alt for mange ting, klær, roteskuffer. Slutt med det. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...