Cinzia Skrevet 3. april 2005 #1 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg begynte på nesespray i dag i forbindelse med vårt første ICSI-forsøk. Teoretisk sett kan jeg jo ha blitt gravid denne syklusen iom. at EL trolig var for et par-tre dager siden, og jeg mener å ha lest et sted at det ikke er skadelig å begynne på spray selv om man skulle ha blitt gravid i samme syklus (nå regner jeg med at det er veldig lite sannsynlig at det har skjedd da, men man kan jo håpe... )...Men så leste jeg i pakningsvedlegget til sprayen at den ikke skulle brukes ved graviditet....ble litt forvirret nå...Vet jo at man må ta en graviditetstest før man begynner på sprøytene, men det er jo ganske lenge til... Og mens jeg først er her inne: Hvilke erfaringer har dere andre som har gått på spray? Fikk dere masse bivirkninger av den? Høres jo utrolig lite festlig ut å skulle komme i en slags overgangsalder...ser for meg noen sjarmerende uker med humørsvingninger og hetetokter...he, he....Betyr jo egentlig fint lite når man tenker på at man kan lykkes med behandlingen, da, men lurte bare... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felixa Skrevet 3. april 2005 #2 Del Skrevet 3. april 2005 Vi fikk beskjed fra sykehuset og bruke prevensjon i tre uker før forsøket for å være helt sikre på at jeg ikke var gravid. Det er ikke heldig å være gravid når du går på nesesprayen, den bryter ned livmorslimhinna. Bivirkninger som jeg fikk var hetetokter,ikke så mye som jeg trodde heldigvis, og hodepine,den var ille. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 4. april 2005 #3 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg snakket akkurat i dag om dette med sykehuset og de sa det var ingen fare. De hadde hatt folk som hadde kommet så langt som til sprøytestart hvor det har vist seg de var gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne M. Skrevet 4. april 2005 #4 Del Skrevet 4. april 2005 Det er ikke noe problem om man er gravid selvom man har begynt på nesespray. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 5. april 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 5. april 2005 Tusen takk for gode svar! Mente jeg hadde lest et sted at det ikke var skadelig å gå på nesespray selv om man har blitt gravid, men kunne ikke finne det igjen, og ble plutselig i tvil. Da kan jeg iallefall slappe av! I skrivet vårt fra St. Olav står det at man må ta sprayen kl. 8 og kl. 20. Vet dere om man kan justere litt på disse tidene (tenker bare sånn 30-45 min) så lenge man passer på at det går ca. 12 t mellon hver gang? Uff, mange spm. som dukker opp når man står midt oppe i dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felixa Skrevet 5. april 2005 #6 Del Skrevet 5. april 2005 Vet at de forskjellige sykehusene gir forskjellige beskjeder så gå etter det sykehuset du bruker sier. Tror nok ikke det gjør noe særlig om du skyver tidene litt, så lenge du passer på at det blir sånn ca lik tid mellom hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 5. april 2005 #7 Del Skrevet 5. april 2005 Tusen takk for gode svar! Mente jeg hadde lest et sted at det ikke var skadelig å gå på nesespray selv om man har blitt gravid' date=' men kunne ikke finne det igjen, og ble plutselig i tvil. Da kan jeg iallefall slappe av! I skrivet vårt fra St. Olav står det at man må ta sprayen kl. 8 og kl. 20. Vet dere om man kan justere litt på disse tidene (tenker bare sånn 30-45 min) så lenge man passer på at det går ca. 12 t mellon hver gang? Uff, mange spm. som dukker opp når man står midt oppe i dette....[/quote'] Nei, nesesprayen skal taes på de klokkeslettene de har sagt. Du kan slingre med ti minutter, men helst ikke mere. Når begynner du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 5. april 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 5. april 2005 Oi...begynte på søndag. Har slingret m ca. 30 min. en av dagene. Trodde det gikk greit, men skal definitivt ta den på nøyaktig det tidspunktet de har satt opp heretter. Ulempen er at jeg da må ta med sprayen på jobb istedenfor å ta den før jeg drar, men det får så være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 5. april 2005 #9 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg må også ta den med på jobb. Sniker meg bare på do mens jeg sprayer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melli Skrevet 5. april 2005 #10 Del Skrevet 5. april 2005 Hei! Jeg har hatt to ICSI forsøk og jeg spurte sykehuset om akkurat det med nesesprayen og de sa at det ikke gjorde noe om man laget sine egne tider så lenge det gikk tolv timer mellom hver gang. Hadde visst ingenting å si. Jeg slurvet i tillegg litt, gikk både flere og færre timer mellom, men jeg ble gravid alikevell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 6. april 2005 Forfatter #11 Del Skrevet 6. april 2005 Melli: Det var godt å høre! Jeg fikk litt hetta i går da jeg leste at man bør være så nøyaktig, for jeg hadde trodd man kunne sjonglere litt så lenge man passet på at det ble ca. 12 t mellom hver gang, så det var godt å høre hva du hadde fått beskjed om. Jeg skal snakke med sykehuset for sikkerhets skyld, og har vært veldig nøye i dag, men tenker jo at det hadde vært veldig greit å ta sprayen før jeg drar på jobb. Ikke bare fordi det er praktisk for meg, men også for å slippe å oppbevare sprayen i forskjellige temperaturer og la den ligge og slenge i veska. Så gøy at du ble gravid da! Jeg prøver å forberede meg på alle mulige utfall, men alltid artig å høre om folk som har lykkes!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 6. april 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 6. april 2005 Da har jeg snakket med sykehuset og fikk følgende beskjed (i tilfelle det er flere som lurer på det samme): Det er ikke noe problem å skyve litt på tiden så lenge man er nogenlunde konsekvent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå