AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #1 Skrevet 27. desember 2018 Hva er forskjellen på yellow label og english breakfast te? Begge deler er jo svart te Anonymkode: d0a83...b51
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #2 Skrevet 27. desember 2018 Lipton og Twinings. Anonymkode: 9e1f0...98c
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2018 #3 Skrevet 27. desember 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lipton og Twinings. Anonymkode: 9e1f0...98c Du får English breakfast tea fra mange flere merker enn Twinings. Det er navnet på en blanding av flere forskjellige typer te. Lipton Yellow Label vet jeg ikke, der har jeg ikke funnet noe om hva slags tetype(r) den består av, annet enn at det er 100 % svart te. Fun fact: Yellow Label er grunnen til at jeg vokste opp i fast overbevisning om at jeg ikke likte te. Grusomme greier! Men noen, blant andre mine foreldre, synes jo den er god. Anonymkode: 4d53c...0ea 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #4 Skrevet 28. desember 2018 Yellow Label er noe av det stusseligste som er av svart te. English Breakfast er en litt mildere utgave av Earl Gray og kvaliteten er helt fra ganske elendig (Lipton og Twinings) til relativt bra. Earl Gray er mer aromatisk og de beste husene leverer veldig bra Earl Gray. Anonymkode: 4b624...6de 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #5 Skrevet 28. desember 2018 Twinings smaker tørr bark og lipton har for mye tilsatt søtningsmiddel Anonymkode: 35bd5...349
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #6 Skrevet 28. desember 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Yellow Label er noe av det stusseligste som er av svart te. English Breakfast er en litt mildere utgave av Earl Gray og kvaliteten er helt fra ganske elendig (Lipton og Twinings) til relativt bra. Earl Gray er mer aromatisk og de beste husene leverer veldig bra Earl Gray. Anonymkode: 4b624...6de English breakfast blir da regnet som kraftigere enn Earl Grey (ikke Gray). Hovedforskjellen på de er at english breakfast er sammensatt av forskjellige typer sort te, mens Earl Grey også har smakstilsettinger, hvorav den mest klassiske er bergamott. Både Lipton og Twinings selger flere typer te enn de du får ferdig pakka i poser på Rema, og mye av det jeg har drukket fra spesielt Twinings har vært veldig god te. Anonymkode: 07237...59c 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #7 Skrevet 28. desember 2018 English breakfast te er uten bergamott, så de smaker veldig forskjellig. Jeg liker ikke earl gray pga bergamott Anonymkode: 1908e...125
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2018 #8 Skrevet 28. desember 2018 På 27.12.2018 den 18.53, AnonymBruker skrev: Du får English breakfast tea fra mange flere merker enn Twinings. Det er navnet på en blanding av flere forskjellige typer te. Lipton Yellow Label vet jeg ikke, der har jeg ikke funnet noe om hva slags tetype(r) den består av, annet enn at det er 100 % svart te. Fun fact: Yellow Label er grunnen til at jeg vokste opp i fast overbevisning om at jeg ikke likte te. Grusomme greier! Men noen, blant andre mine foreldre, synes jo den er god. Anonymkode: 4d53c...0ea Jeg viste jeg ikke var den eneste som mener Yellow Label er udrikkelig skvip! Twinnings English breakfast er god hvis man kjøper den i England, men Twinnings kjøpt i Norge er ofte dårligere kvalitet. De mer spesielle teene deres er bedre, men når man uansett betaler så mye ekstra kan man like gjerne kjøpe noe bedre. Anonymkode: ed12d...508
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå