Gå til innhold

KALKUNKRISE!! HJELP!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som om det ikke er vanskelig nok når jeg aldri har gjort dette før, men kalkunen ble lagt feil i pakken, i stede for å ligge fryst på ryggen er siden og ene låret trykket inn godt. Den har ligget i kjøkeskap siden torsdag og er fortsatt frossen her og der, spesielt der hvor låret er trykket inn og har vært press på. Over alt på nettet står det at man ikke kan tine den for fort feks på kjøkkenbenken for da blir kjøttet revet opp og kjøttsafta renner ut og alt. Men hva gjør jeg når den er litt fryst bare litt her og der? Får ikke hele ned i vasken, og den må lages i dag! 

Er helt fortvilet, den burde jo være tint og klar til å gå i ovnen snart.....

Anonymkode: 16087...026

Videoannonse
Annonse
Skrevet

????? Ingen? ☹

Anonymkode: 16087...026

Skrevet

Du kan strø litt salt der den ikke er tint og skylle vekk saltet etterpå. La den være i romtemp. i dag til den skal i ovnen. Jeg har ikke laget noe med kalkun før, men det var det jeg kom på i farten. Du kan også bruke føner en liten stund. 

Skrevet

Den kan trygt stå i romtemperatur noen timer. 

Anonymkode: 26374...e6b

Skrevet

En løsning er å sette kalkunen i ovnen kvelden før, sett den på 70 grader og dekk over med folie.  Da blir den saftig og god samt at det er lettere å kontrollere når man vil ha den klar.  Ca 2 timer før servering skrur du temparaturen opp til 200 grader

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...