Gå til innhold

Kjøkken vifte-filter


Vala

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du har et sånt kullfilter (ser ut som sammenpresset stålull liksom) er det beste å skylle med varmt vann, gjerne kokende.

Du kan også legge det i varmt vann tilsatt litt zalo eller salmiakk. Skyll godt med varmt vann etterpå og sett det til tørk!

Fungerer i alle fall fint på mitt filter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det høres ut som det er det vi har, den er skikkelig fettete og ekkel så kokende vann bør gjøre susen. Takk for tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. prøvde oppvaskmaskinen en gang...

Filteret ble rent, men glass og kopper ble fulle av rusk og rask.

Kanskje det er min maskin det er noe galt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nada problema!  

Sånne ting har jeg greie på skjønner du  !

Haha.. Det er bra for det har ikke jeg! Samboeren min bare lo da jeg sa jeg skulle rense kjøkkenvifta :-?

Tåler den oppvaskmaskin altså? Setter den på uten glass og sånt i da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier å putte filteret i min vifte i oppvaskmaskina med noen måneders mellomrom, og det går så fint som bare det, men det er IKKE et kullfilter. forresten kan du fortelle samboer at alle fornuftige mennesker bør holde filteret rimelig rent. når det blir fullt av fett er det ikke bare nærmest uten virkning, det blir også brannfarlig. også er det jo litt uhygienisk, begynner å lukte etter hvert av gammelt, harskt fett...

tør du ikke bruke oppvaskmaskin, burde glohett vann med en blanding av zalo og salmiakk gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ivanka, så koselig å se deg her igjen!

Tror det samboeren min lo av var at det var jeg som skulle gjøre det. Vanligvis er det han som er flinkest til sånt her i huset.. Bare glemmer sånt jeg! :o Men fra nå av skal jeg vaske filteret jevnlig hehe.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...