Gå til innhold

Tips til introvert mann?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ingen problemer med å være utadvendt og imøtekommende, sjenanse er heller ikke problem. En utfordring er at jeg veldig sjeldent kjeder meg, stortrives i eget selskap, og har det bra. Har mange venner og mange bekjente, og flere mener nok jeg er veldig sosial. 

Hittil har jeg ikke vært i forhold, og jeg ønsker å få mer erfaring der. Finne ei dame. Jeg er ung, så det er ingen hast. Er godt i gang med utdanning, men føler jeg kan begynne å tenke tanken.

Så, hvilke tips har du til en veldig introvert mann, som har lyst å finne kjærligheten? 

Anonymkode: db9a8...7ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med samme selv. Tinder fungerer for å snakke men vanskelig å møte noen, får ett par matcher i måneden om jeg sveiper ja på alt. Pass på å fyll inn noen av dine interesser i profilen, da matcher tinder deg med folk som skriv lignende. Jeg begynte med damer når godt oppe i 20 årene litt for seint. 

Anonymkode: 89fc2...e44

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med samme selv. Tinder fungerer for å snakke men vanskelig å møte noen, får ett par matcher i måneden om jeg sveiper ja på alt. Pass på å fyll inn noen av dine interesser i profilen, da matcher tinder deg med folk som skriv lignende. Jeg begynte med damer når godt oppe i 20 årene litt for seint. 

Er godt i 20 årene selv, og føler ingen hastverk. -ts 

Anonymkode: db9a8...7ed

Skrevet

Det er ikke introversjonen som gjør at du ikke har draget på damer. 90% av menn har ikke draget på damer, introverte som ekstroverte.

Å påpeke at du er introvert er et blindspor.

Anonymkode: 6304f...194

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal det være et problem for deg som introvert å finne dame? Du er jo sosial og likanes på lik linje med de fleste, sikkert. Tenker du mer på hvilke kriterier du bør ha til ei dame? Hu bør være lik deg på dette punktet, og gjerne ha en lidenskapelig hobby som opptar henne. Hvis denne er innendørs så kan dere være "alene sammen", som kan være veldig hyggelig. Hun må tåle at du heller vil være alene noen dager, men helst bør hun sette pris på det. Når dere skal finne et felles hjem, så bør dere ha et rom som kun er for å trekke seg tilbake og gjøre sine egne greier.

Så ja: en rolig og solid dame som har et rikt liv på egen hånd, det tror jeg kan passe en som deg. 

Anonymkode: 75313...81e

• Liker 4
Skrevet

Å være introvert betyr at du ikke får energi av å omgås mennesker, det har ikke noe med å ikke være sosial å gjøre.  Jeg er introvert som faen, men er super sosial. Men når jeg trenger å hente meg inn, må jeg være på egenhånd. 

Anonymkode: 1dfbe...706

• Liker 3
Skrevet

Hvis du er ung, sosial med mange venner og bekjente og studerer, så ville jeg tro det å forelske seg kom av seg selv nærmest? Jeg lette aldri etter noen da jeg var ung, de bare var der. Jeg forstår ikke helt hva du lurer på? Snakker du med kvinner du synes er tiltrekkende? Da mener jeg ikke bare pen men også personlighet, at hele hun er tiltrekkende. Sett av ekstra med tid til å bli kjent med en du synes er attraktiv, vis interesse og se om noe eskalerer. Finn på noe sammen henne, vær på tomannshånd og ha fine opplevelser og samtaler. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er introvert som bare det, og i motsetning til deg har jeg problemer med å være utadvent. Jeg er ikke sjenert, men finner bare ikke på ting å snakke om fordi jeg overanalyserer hver minste ting jeg sier både før og etter jeg sier det. Hvis jeg er sosial og virkelig engasjerer meg i det, blir jeg vanvittig sliten.

Samtidig får jeg mange damer! Da jeg var singel, men får også mye oppmerksomhet nå som jeg ikke er det. Jeg har utseendet litt med meg, men ikke nok til at det kan være hovedårsaken. Det jeg har fått høre mange ganger er at jeg utstråler trygghet. At jeg lener meg tilbake og slapper av i sosiale sammenhenger, i stedet for å kjempe om oppmerksomheten med alle andre, er noe mange har funnet attraktivt. 

Prøver vel bare å si at det er fullt mulig å få damer om man er introvert. Jeg vil si at de fleste av mine damehistorier starter med at jeg oppdager at hun ser veldig på meg. Var jeg interessert måtte jeg litt ut av komfortsonen, men ikke mye - har alltid vært ganske komfortabel med å snakke en-til-en med damer, så akkurat den formen for utadventhet går veldig greit.

Vil også legge til at det at du aldri kjeder deg, og har det fint i ditt eget selskap, heller neppe står i veien for å greie å bygge opp et forhold. Sånn helt mellom oss så spiller jo sexbehovet en viktig rolle her - som én veldig viktig grunn til å ville tilbringe masse tid med henne!

Anonymkode: 30a98...a9a

• Liker 2
Skrevet

Finne deg en du trives i selskapet til og stillheten til. Er selv som deg og holdt ut max 12 timer av gangen med mennene jeg drev på meg så fikk ikke kjæreste før jeg var over 30. Da fant jeg mannen som var som å være med meg selv, plaget meg ikke at han var rundt meg, han gjør ikke mye ut av seg når vi bare slapper av i stuen, må ikke underholde han eller noe er ubehagelig eller stressende . Han bare er der og vi trenger ikke snakke sammen på mange timer selvom vi er i samme rom , andre menn har syntes jeg har vært kald fordi jeg trives så godt i eget selskap og ikke har interesse av å sitte å prate fem timer i strekk. Det kan være lurt å fortelle på date åssen du er og si at du mener ikke noe dårlig med det og trenger en dame som også er komfortabel med å ha det sånn,  sånn at ikke de du dater begynner å tvile på om du egentlig liker dem siden du er sånn. 

Anonymkode: 03d4c...6f9

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Det å være introvert er ikke et problem ts så lenge det ikke hindrer deg i å være sosial. Det blir påpekt av den ene ab'en at menn generelt får veldig lite pågang fra kvinner på ulike datingapper: "Får et par matcher i måneden hvis jeg sveiper ja på alt". Det er jo ikke holdbart slik at da er man tvunget til å møte kvinner på sosiale arenaer, og man må ta initiativ for å komme i kontakt med de man er interessert i. Det er mitt tips. Ta initiativ, vis interesse, vær hyggelig, flørt osv.

Endret av Minesveiper
Skrevet
3 minutter siden, Minesveiper skrev:

Det å være introvert er ikke et problem ts så lenge det ikke hindrer deg i å være sosial. Det blir påpekt av den ene ab'en at menn generelt får veldig lite pågang fra kvinner på ulike datingapper: "Får et par matcher i måneden hvis jeg sveiper ja på alt". Det er jo ikke holdbart slik at da er man tvunget til å møte kvinner på på sosiale arenaer, og man må ta initiativ for å komme i kontakt med de man er interessert i. Det er mitt tips. Ta initiativ, vis interesse, vær hyggelig, flørt osv.

Ja man må eksponere seg for å øke sjansene for å treffe den rette. Men når man først har gjort det vil jeg bare kommentere at for meg er det ikke noe must at mannen er sosial med venner hver dag, så lenge vi heller kan sitte i hvert vårt rom med ting og ikke bare oss to oppå hverandre hele tiden. Men han bør ha interesse for normale emner og ikke være en særing som kun snakker om hvilken Carl Jung quote han leste på nettet i dag eller hvor spennende det var å programmere eller game den dagen. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja man må eksponere seg for å øke sjansene for å treffe den rette. Men når man først har gjort det vil jeg bare kommentere at for meg er det ikke noe must at mannen er sosial med venner hver dag, så lenge vi heller kan sitte i hvert vårt rom med ting og ikke bare oss to oppå hverandre hele tiden. Men han bør ha interesse for normale emner og ikke være en særing som kun snakker om hvilken Carl Jung quote han leste på nettet i dag eller hvor spennende det var å programmere eller game den dagen. 

Nå er jeg veldig interessert. Hva mener du er normale emner?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg veldig interessert. Hva mener du er normale emner?

Kunne prate om normale ting og ikke ta seg selv så høytidelig. Menn (og sikkert kvinner, men har ikke møtt mange av de som er sånn) som jevnlig brifer med sære ting de kan noe om, eller har så liten sosial innsikt at de gang etter gang legger ut om egne særinteresser som ikke er hverken interessant eller nyttig for andre å høre på , er utrolig slitsomt og turnoff å være rundt. 

• Liker 1
Skrevet

Som mann ser jeg at omtrent 1/10 damer har profil tekst. De fleste har bare emoji er. Og av de som har tekst har ca 50% ordet Nei, Trenger instagram følgere, lykke til, må være over 190cm eller en dårlig sjekkereplikk. Er det likt hos menns profiler? Og alle som er overvektige har kun bilde av fjes med snapchat filter. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne prate om normale ting og ikke ta seg selv så høytidelig. Menn (og sikkert kvinner, men har ikke møtt mange av de som er sånn) som jevnlig brifer med sære ting de kan noe om, eller har så liten sosial innsikt at de gang etter gang legger ut om egne særinteresser som ikke er hverken interessant eller nyttig for andre å høre på , er utrolig slitsomt og turnoff å være rundt. 

Ok jeg skriver at jeg er interessert i vitenskap, for sært i dine øyne? 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok jeg skriver at jeg er interessert i vitenskap, for sært i dine øyne? 

Nei, ikke sært å ha det som en av flere interessefelter, kan selv syntes vitenskap er fascinerende å snakke om eller lese om iblandt , men sært om man ikke kan ha en normal samtale uten at det kommer opp facts og meninger om vitenskapen (eller andre spesielle emner). La oss si du ble sammen med en som drev med hunder og det ikke interesserte deg men hver dag skulle hun belære deg i den optimale neglelengden til hunder og snakke innviklet om muskulaturen og pelssyklusen til hunder og detaljert behandlingsmåte for hundesykdommer osv,  det er jo drit kjedelig å høre på når det blir det samme emnet om og om igjen. Eller om hun jevnlig skal sitte å skryte av sine kunnskaper i digital design. Samtalene blir for intenst og uinteressant. Det er viktig å kunne snakke om alt og ingenting, og også nyte stillheten,  og ikke bare sære ting. Tenk over at det som interesserer deg er ikke nødvendig interessant for den andre. Sosial EQ 

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar, godt forklart. Hunde eksempelet var veldig godt siden jeg ikke er noe interessert i det temaet. 

Er det noen som har noen forslag til hvordan nevne at jeg er over middels interessert i film, alt fra Hollywood til europeisk, asiatisk osv. Uten at jeg framstår som enn Netflix and chill type, noe jeg ikke er. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, godt forklart. Hunde eksempelet var veldig godt siden jeg ikke er noe interessert i det temaet. 

Er det noen som har noen forslag til hvordan nevne at jeg er over middels interessert i film, alt fra Hollywood til europeisk, asiatisk osv. Uten at jeg framstår som enn Netflix and chill type, noe jeg ikke er. 

Bare hyggelig. Jeg vet det finnes bra menn men som er keitete sosialt og øser ut sine rare og sære sider og av den grunn ender opp evig single så det er fint du tar til deg rådet via eksempelet jeg brukte  :) angå ende det du spør om hvordan få fram at du er over gjennomsnittet (som høres ut som grenser til sykelig eller på grensen til besatt) av film syns jeg er unødvendig å få fram i en profil eller datingsammenheng. Blir som en jente skriver hun er over gjennomsnittet påtatt av sminke eller blogging eller noe annet rart som å poppe kviser eller se på maraton av Bryllup og brudekjole serier.  Reduser det til din egentid og hold det for deg selv, Med mindre det er noe som opptar mye av livet ditt så hun må belage seg på mindre kjærestetid fordi du skal se særfilmer. Du kan nevne i en senere stadie at du så en kul asiatisk film men ikke gjøre det til noe som definerer deg eller noe daten din assosierer deg som vesen med for da blir du bare en raring igjen.

• Liker 2
Skrevet

Ops flere skrivefeil der pga dårlig autocorrect men ikke værre enn at poenget kom fram uansett regner jeg med! 

• Liker 1
Skrevet

Hehe dette er lærerikt. Når jeg skriver over gjennomsnittet mener jeg ikke sykelig opptatt eller besatt. Ser 1-2 filmer i uka. Ser heller ikke sære smale kunstformer, men mainstream fra hele verden. Forstår det at alt som omtrent kan bli misforstått blir det hehe. Tusen Takk igjen for råd og sorry TS for at jeg kapret tråden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...