Gå til innhold

Dette irriterer oss mest i trafikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Det verste jeg vet er personer uten refleks. Disse drittsekkene risikerer min livskvalitet fordi de ikke har 10 sekunder og 29 kroner for en refleksvest. Hvis jeg dreper en av idiotene som løper rundt mørkkledd i regnet risikerer jeg at jeg aldri kommer meg ut på veien igjen. Jeg kan miste hele livsgrunnlaget fordi de er så hensynsløse. Min psykiske helse, og min familie ofres helt uten grunn. 

Jeg skjønner at mange fotgjengere ikke verdsetter livet sitt i det hele tatt. Men jeg synes de burde tenke over stakkaren som risikerer å meie dem ned. De kan ødelegge livet til noen andre. En hel familie kan bli ødelagt. 

Folk som kjører som idioter er kanskje bare evneveike. Og hvis de krasjer går det mest sannsynlig bra. Jeg kan tilgi det. Men ingen er for evneveik for å ta på en vest. Selv de som bor på hjemmet for evneveike klarer å ta på seg en jævla refleksvest. 

Jeg skulle ønske det ble et absolutt påbud om refleksvest for ferdsel utendørs. Straffen kunne gjerne vært ti-tolv batongslag i kneskålen. De bryr seg jo tydeligvis ikke om helsen sin. 

Det er jeg helt enig med deg i!!

Anonymkode: c5fb1...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Det verste jeg vet er personer uten refleks. Disse drittsekkene risikerer min livskvalitet fordi de ikke har 10 sekunder og 29 kroner for en refleksvest. Hvis jeg dreper en av idiotene som løper rundt mørkkledd i regnet risikerer jeg at jeg aldri kommer meg ut på veien igjen. Jeg kan miste hele livsgrunnlaget fordi de er så hensynsløse. Min psykiske helse, og min familie ofres helt uten grunn. 

Jeg skjønner at mange fotgjengere ikke verdsetter livet sitt i det hele tatt. Men jeg synes de burde tenke over stakkaren som risikerer å meie dem ned. De kan ødelegge livet til noen andre. En hel familie kan bli ødelagt. 

Folk som kjører som idioter er kanskje bare evneveike. Og hvis de krasjer går det mest sannsynlig bra. Jeg kan tilgi det. Men ingen er for evneveik for å ta på en vest. Selv de som bor på hjemmet for evneveike klarer å ta på seg en jævla refleksvest. 

Jeg skulle ønske det ble et absolutt påbud om refleksvest for ferdsel utendørs. Straffen kunne gjerne vært ti-tolv batongslag i kneskålen. De bryr seg jo tydeligvis ikke om helsen sin. 

Den er jeg nogså enig i. Men forstår jo at en og annen gang her i livet, må man plutselig gå uten å ha med refleksvest. Det er ikke til å unngå.

 

Nesten enda værre med dem som går side ved side etter landeveg med hver sin barnevogn. Gjerne i en sving. Har hendt noen ganger her det. Tror man ødelegger mange liv, hvis noen blir påkjørt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

å sammenligne f.eks. kjørekulturer på E6 gjennom østfold og et østblokkland med samme standard er som dag og natt. Der brukes kun venstrefeltet ved rask kjøring. Folk flytter seg også hvis noen kommer bakfra. Det er herlig sammenlignet med idiotene i norge.

Anonymkode: 4e61d...7bb

Når ble tyskland et østblokkland??

Anonymkode: 61c6f...8ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg irriterer meg over de som ikke ser langt nok frem og leser HELE trafikkbildet! Jeg bor sånn at jeg må svinge av motorveien for å komme dit jeg bor. Avkjørselen er til venstre, så man må blinke og legge seg inn. Det er plass til at man kan legge seg ut på høyre side og kjøre forbi. Ingen hokus Pokus. Så har du de idiotene som bråbremser bak, eller ikke ser deg og faktisk kjører i deg. Eller de som stopper i det feltet man kjører forbi, fordi at det er en lomme der... Det er farlige situasjoner her hver dag! 

Hater og de som bryter vikeplikten sin! Kaster ut bilen rett foran deg, og lusekjører fremover 10km under fartsgrensen. Hvertfall når man er eneste bil, og de kunne fint ventet i 3sekunder til man er forbi de og det er klart. 

Anonymkode: 89b13...5ec

Avkjøring til VENSTRE på MOTORVEI??? 

Tror du overdriver veistandarden du svinger av fra. Selv om standarden på motorveier er så som så. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Avkjøring til VENSTRE på MOTORVEI??? 

Motortrafikkveg, da, det som tidligere het motorveg kl. B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Merricat skrev:

Unger som stjeler brøytestikker er jeg skikkelig irritert på for tiden. 

Det kan jeg forstå. Fullstendig meningsløs og potensielt risikofylt "humor". Er da andre mer fornuftige aktiviteter der ute.

Anonymkode: 5c662...4f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet irritasjonsmoment er de som kjører saaaaaaaaakte i svinger, før de gir på. La bak en slik i dag (Tesla). 60-sone, og noen av svingene kan være slik at du gjerne ligger litt under fartsgrensa, men det er ikke så skummelt at du må kjøre i 35 km/t. Endelig var det en strekning jeg kunne kjøre forbi på, men nei, for da ga sjåføren på, og vi lå i 100 😡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg øvelseskjører nå, og irriterer meg medt over de som tuter på meg. Ser de ikke L-en min?? Ellers er det irriterende med syklister i veien, spesielt når det er fortau rett ved siden av!

Folk som ikke blinker er og irriterende.

 

Anonymkode: 6dbf4...2ba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg øvelseskjører nå, og irriterer meg medt over de som tuter på meg. Ser de ikke L-en min?? Ellers er det irriterende med syklister i veien, spesielt når det er fortau rett ved siden av!

Folk som ikke blinker er og irriterende.

 

Anonymkode: 6dbf4...2ba

Syklister hører ikke hjemme på fortau, så den irritasjonen kan du bare legge av deg. 

Anonymkode: b1746...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så lenge det kjøres på motorvei eller åpne strekninger med god sikt hvor man kan kjøre forbi, irriterer jeg meg ikke over folk som kjører for sakte, så lenge de hjelper meg forbi.

Men på travle trafikkerte veier mye trafikk men med god oversikt i 50-60-sone uten overgangsfelt, fartshumper og kryss irriterer det veldig. Også på veier med mye (men oversiktlige) svinger på bred vei, der kan det skape farlige situasjoner og er veldig unødvendig.

Irriterer meg også over noen syklister som bare suser over fotgjengerfelt i hundre og helvete når de kommer fra et uoversiktlig fortau/gangvei, eller svinger over uten å vise tegn eller se seg for. De bare forventer at jeg vet hvor de skal. Jeg lærte som 5-åring at bilene ikke stopper for meg hvis jeg ikke går av sykkelen. Da skjønner jo jeg at man i det minste skal ta det LITT rolig og få blikkontakt med bilister når man skal krysse veien.

Anonymkode: 14110...ae7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

For bare noen få dager siden fikk jeg øye på enda en brødgjøk som tydeligvis ikke hadde peiling på hvordan man egentlig skal bruke blinklyset.              

Bilen begynte faktisk å bremse ned FØR blinklyset kom på. Det var bare så vidt den rakk å blinke EN gang før bilen begynte å svinge. Men til gjengjeld, så blinket den i minst 10 sekunder etter å ha svingt av i krysset da. :nisse:

Anonymkode: fdd31...c5f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser syklister ikke sykler på DEN NYE sykkelstien. 

Anonymkode: 31f60...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.12.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Jeg øvelseskjører nå, og irriterer meg medt over de som tuter på meg. Ser de ikke L-en min?? Ellers er det irriterende med syklister i veien, spesielt når det er fortau rett ved siden av!

Folk som ikke blinker er og irriterende.

 

Anonymkode: 6dbf4...2ba

Merket dette selv når jeg øvelseskjørte, det verste er at VELDIG mange la seg helt opp rett bak meg. Det første jeg tenker når jeg ser en L på en bil som sjåfør er at jeg må holde god avstand fordi personer som øvelseskjører i større grad kan gjøre litt uforutsette ting som å bremse på steder hvor andre ikke ville bremset, bremse bråere enn en mer erfaren sjåfør, osv.

Den første perioden etter at jeg fikk av L-en og kjørte tilnærmet likt som når jeg øvelseskjørte den siste tiden, merket jeg veldig godt fra første kjøretur at bilister var mye mindre aggressive mot meg.

Og avstand skal man holde til alle biler! Jeg er ihvertfall ikke suicidal, og holder meg derfor med tre sekunders avstand fra biler foran meg på motorvei, hva om de nødbremser, punkterer, osv.? Men sinnsykt ofte når jeg holder passe avstand kommer biler fra venstrefeltet og legger seg midt mellom, under en halv meter foran meg og nesten snitter bilen min på vei inn i "luken". De bremser gjerne litt ned rett foran meg også, utrolig farlig atferd. Opplever dette ofte, kjører på motorvei i rushet hver dag.

Anonymkode: 14110...ae7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLINKLYS FOR HELVETE!!!! BRUK DET!!!!!!

 

Anonymkode: b2f03...4d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå du har forkjørsrett men en tulling som skal inn på veien likevel presser seg før deg og du må bremse ganske hardt for å ikke kjøre i rumpa på ham, og den tullingen deretter kjører 20 km/t under fartsgrensa og det er så mye møtende trafikk at du ikke kan kjøre forbi... HAN, altså. 🤬 Neste gang det skjer kommer jeg til å kjøre etter og ta en alvorsprat selv om han skal kjempelangt. 

Folk som ikke holder seg på sin side kan også gjøre meg eitrende forbanna. De har gjerne svære biler dessuten. "Jeg breier meg så mye jeg vil for tenk, for det er jo uansett ikke meg det går mest ut over hvis jeg krasjer", liksom. Idioter. Jo, det kan være deg. Neste gang er det kanskje en brøytebil og ikke meg du møter rundt svingen når du ligger godt over midtlinjen. Det blir ikke fullt så gøy, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mmmm, liker disse som ikke klarer å holde seg på sin side av veien. Like før det gikk alvorlig galt i går kveld, mye snø, mye spor i veien og i akkurat de sporene var det heller ikke is. 4cm til siden og vips, her har du en fin blanding av både gammel slaps, salt, is og nysnø. Ligg i feltet mitt og oppleve front mot front, eller sving ut og opplev at grøften. Kjørte etter forholdene så holdt heldigvis lav fart, det gjorde dog ikke han. 

Skal nevnes at jeg så vidt unnslapp både grøft og front mot front, men helt klart det verste jeg har vært med på, skrekken tok et godt tak. 

Ellers så har vi disse nydelige folkene som ikke klarer å bruke blinklys, spesielt i det føret som er nå (aust-agder) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2019 den 10.05, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser syklister ikke sykler på DEN NYE sykkelstien. 

Vanligvis er den stien IKKE sykkelsti, derimot GANG- og sykkelsti, og det betyr at en ikke kan holde normal sykkelfart der (20 km/t og mer), kun ubetydelig mer enn gangfart. I tillegg er det betydelig tyngre å sykle der: bakker og underganger stadig vekk. Paradoksalt nok er det bilvegen, som er beregnet for kjøretøyer med kraftig motor, som er flat som ei pannekake!
Så at syklister som vil komme seg fortere fram enn ved å gå, bruker bilvegen, er høgst forståelig. Og lovlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

BLINKLYS FOR HELVETE!!!! BRUK DET!!!!!!

 

Anonymkode: b2f03...4d6

Sorry, er tom for blinklysolje 

Anonymkode: 4a4cb...47e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Vox_populi skrev:

Vanligvis er den stien IKKE sykkelsti, derimot GANG- og sykkelsti, og det betyr at en ikke kan holde normal sykkelfart der (20 km/t og mer), kun ubetydelig mer enn gangfart. I tillegg er det betydelig tyngre å sykle der: bakker og underganger stadig vekk. Paradoksalt nok er det bilvegen, som er beregnet for kjøretøyer med kraftig motor, som er flat som ei pannekake!
Så at syklister som vil komme seg fortere fram enn ved å gå, bruker bilvegen, er høgst forståelig. Og lovlig.

Likevel så sykler de rett ved siden av den brede gang- og SYKKELSTIEN, når disse er like jevne og det knapt finnes en fotgjenger, i 70-sona. Men så klart, gud forby at syklistene skal måtte ta hensyn til 2 fotgjengere, når 20 bilister (og busser og lastebiler) kan ta hensyn til en syklist. 

Syklister må ikke sykle på hver eneste cm av bilvei bare fordi de kan. Som opp Lierbakkene. For de uinnvidde - smalt og svingete. 60-sone. Jeg kom kjørende nedover. En syklist oppover. Og bak denne? Tømmerbil med henger. Den har ikke sjans til å komme seg forbi. 

En gang skulle jeg på på E16 fra Jevnaker. Denne veien er som Lierbakkene, smal og svingete (og uverdig E-en, men det er en annen diskusjon). Nedover? En lang kø av biler og lastebiler, fordi noen bare måtte sykle ned

I dag, i byen? Vikepliktsbrudd fra syklist (nå synes jeg høyreregelen hører til på historiens skraphaug, men det er også en annen diskusjon)

Men vi som kjører bil, vi er de egoistiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...