Gå til innhold

Dette irriterer oss mest i trafikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.tv2.no/broom/10283604/

Merkelig at at dobbelt så mange irriterer seg over biler under fartsgrensen enn over. Jeg vil heller ligge bak en bil som kjører 10 km/ under fartsgrensen enn å bli forbikjørt av en bil i 180 km/t.

Anonymkode: d8643...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/broom/10283604/

Merkelig at at dobbelt så mange irriterer seg over biler under fartsgrensen enn over. Jeg vil heller ligge bak en bil som kjører 10 km/ under fartsgrensen enn å bli forbikjørt av en bil i 180 km/t.

Anonymkode: d8643...3bc

Om personen hadde ligget 10 km/t under hele tiden så. Men de gjør ikke det; isteden kjører de i rykk og napp og har ingen rytme. Det skaper jo uforutsigbarhet og derfor farlige situasjoner.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbikjøring i 180 km/t er vel betegnet som risikabel forbikjøring og dermed noe som irriterer 75%. 

Jeg er forøvrig enig i listen, men et kjempeirritasjonsmoment er folk som kjører svært uregelmessig.

Anonymkode: 7fc5b...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som irriterer meg mest denne tiden av året er de som har hårfin trigger på bilhornet. De har visst dårligere tid enn alle andre som er ute i rushet og deres tid er mye viktigere og tror at det å hive seg på hornet forandrer noe som helst når en stakkars guttunge med L plakker prøver sitt beste å lukeparkere og slikt småtteri. Du overlever fint å vente i ett minutt.

Anonymkode: dd8f5...76c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irritasjonstråd?

Jeg irriterer meg mest over de som ligger og trøkker i venstrefeltet når de kan kjøre over i høyre. Venstre er forbikjøringsfelt, så hvis man ikke skal kjøre fort nok for de som ligger bak så sving nå over i høyre felt for svingende.

 

Anonymkode: 62d65...738

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ligger under fartsgrensen irriterer meg mest når det ikke er noen spesiell grunn til det og om de føler seg utrygg eller hva det nå enn er så slipp i hvert fall folk forbi. Det er ingen grunn til å lage en milelang kø og folk ikke får kjørt forbi.

Irriterer meg også over sånne som ligger tett opp i ræva på en når jeg kjører etter fartsgrensen og kanskje litt over. Hvis jeg da må bråbremse så blir det livsfarlig, men jeg kjører inn til siden da. De vil ofte ikke kjøre forbi heller.

Anonymkode: 59ee0...c6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller ligge bak en bil som kjører 10 km/ under fartsgrensen enn å bli forbikjørt av en bil i 180 km/t.

At noen drar forbi i venstrefeltet i 70 km/t over fartsgrensa, bekymrer meg ikke det aller minste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så irriterende med folk som kjører konsekvent under fartsgrensen, men når det faktisk blir mulig å kjøre forbi så gir de på som bare det og dette resulterer i lange køer bak. De burde vært luket ut av trafikken.

Anonymkode: e77f2...35a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Irritasjonstråd?

Jeg irriterer meg mest over de som ligger og trøkker i venstrefeltet når de kan kjøre over i høyre. Venstre er forbikjøringsfelt, så hvis man ikke skal kjøre fort nok for de som ligger bak så sving nå over i høyre felt for svingende.

 

Anonymkode: 62d65...738

Samme her! 

Irriterer meg så jævlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/broom/10283604/

Merkelig at at dobbelt så mange irriterer seg over biler under fartsgrensen enn over. Jeg vil heller ligge bak en bil som kjører 10 km/ under fartsgrensen enn å bli forbikjørt av en bil i 180 km/t.

Anonymkode: d8643...3bc

Flott å sammenligne bananer med hundebæsj.

Hvorfor ikke sammenligne 10 km over med 10 km under??????

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk som ligger i venstrefelter på autobahnen uten grunn og nekter å flytte på seg.

Anonymkode: 4e61d...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

folk som ligger i venstrefelter på autobahnen uten grunn og nekter å flytte på seg.

Anonymkode: 4e61d...7bb

Ikke i Tyskland, håper jeg? For det er jævlig dumt 😛  Nordmenn har ikke motorveietikette, der de dasser i venstrefila hele tida. Er skyldig selv, men hvis det mot formodning er noen som ønsker å kjøre forbi meg - og jeg kjører friskt - så er jeg ikke vond å be. 

Det som irriterer meg er syklister og de som ligger under fartsgrensa, og uten vilje til å slippe folk forbi. Som i dag: det er mørkt, kronglete å kjøre forbi. Jaja, nå tror dere sikkert at jeg fortjener å miste lappen etter det jeg skrev i første avsnitt, men med få rette strekninger kjører jeg ikke forbi altså selv om jeg vil aldri så mye. Uansett, det er 70-sone og en eller annen mann med hatt kjører i 50. Jeg er bil nummer tre bak. Da blir jeg irritert, altså. Men ekte nordmenn mener selvfølgelig at vi skal være tålmodige og overbærende. Tragisk

Og TS, hvorfor vil du heller ligge bak en mann med hatt enn å bli forbikjørt?

Anonymkode: 40435...e6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkemenn (og damer)! 

Hver dag er de ute i trafikken, gående, syklende og kjørende. 

Værst er egentlig syklister, uten lys og med høy fart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i Tyskland, håper jeg? For det er jævlig dumt 😛  Nordmenn har ikke motorveietikette, der de dasser i venstrefila hele tida. Er skyldig selv, men hvis det mot formodning er noen som ønsker å kjøre forbi meg - og jeg kjører friskt - så er jeg ikke vond å be. 

Anonymkode: 40435...e6d

å sammenligne f.eks. kjørekulturer på E6 gjennom østfold og et østblokkland med samme standard er som dag og natt. Der brukes kun venstrefeltet ved rask kjøring. Folk flytter seg også hvis noen kommer bakfra. Det er herlig sammenlignet med idiotene i norge.

Anonymkode: 4e61d...7bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som irriterer meg mest denne tiden av året er de som har hårfin trigger på bilhornet. De har visst dårligere tid enn alle andre som er ute i rushet og deres tid er mye viktigere og tror at det å hive seg på hornet forandrer noe som helst når en stakkars guttunge med L plakker prøver sitt beste å lukeparkere og slikt småtteri. Du overlever fint å vente i ett minutt.

Anonymkode: dd8f5...76c

Enig med deg. Det er voldsomt hvor utålmodige enkelte er. Terskelen for å bruke hornet er noen ganger skremmende lav blant mange. Bedre å være grei og litt tålmodig med folk, enn å være konstant sur bak rattet, og potensielt gjøre slike situasjoner veldig ubehagelige. Totalt sett kommer man bedre utav det slik, tenker jeg.

Anonymkode: 5c662...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/broom/10283604/

Merkelig at at dobbelt så mange irriterer seg over biler under fartsgrensen enn over. Jeg vil heller ligge bak en bil som kjører 10 km/ under fartsgrensen enn å bli forbikjørt av en bil i 180 km/t.

Anonymkode: d8643...3bc

Helt uenig, det verste jeg vet er treige snegler. Irriterer meg daglig over det, men aldri de som kjører fortere, de hindrer ingen som det snegler gjør!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner ikke de som ligger 10 km/t under fartsgrensen uansett hva fartsgrensen er, og med fine kjøreforhold. Utrolig irriterende.

Anonymkode: a228d...70c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over de som ikke ser langt nok frem og leser HELE trafikkbildet! Jeg bor sånn at jeg må svinge av motorveien for å komme dit jeg bor. Avkjørselen er til venstre, så man må blinke og legge seg inn. Det er plass til at man kan legge seg ut på høyre side og kjøre forbi. Ingen hokus Pokus. Så har du de idiotene som bråbremser bak, eller ikke ser deg og faktisk kjører i deg. Eller de som stopper i det feltet man kjører forbi, fordi at det er en lomme der... Det er farlige situasjoner her hver dag! 

Hater og de som bryter vikeplikten sin! Kaster ut bilen rett foran deg, og lusekjører fremover 10km under fartsgrensen. Hvertfall når man er eneste bil, og de kunne fint ventet i 3sekunder til man er forbi de og det er klart. 

Anonymkode: 89b13...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som skynter seg før deg for å ta den siste parkeringsplassen, selv om du var påtur til å parkere.

 

Har hendt to ganger nå i jula og vet ikke om jeg skal le eller bli sur. Samme med handling, de som nesten løper forbi deg akkurat før du når kassen. Nesten alltid damer over 50 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet er personer uten refleks. Disse drittsekkene risikerer min livskvalitet fordi de ikke har 10 sekunder og 29 kroner for en refleksvest. Hvis jeg dreper en av idiotene som løper rundt mørkkledd i regnet risikerer jeg at jeg aldri kommer meg ut på veien igjen. Jeg kan miste hele livsgrunnlaget fordi de er så hensynsløse. Min psykiske helse, og min familie ofres helt uten grunn. 

Jeg skjønner at mange fotgjengere ikke verdsetter livet sitt i det hele tatt. Men jeg synes de burde tenke over stakkaren som risikerer å meie dem ned. De kan ødelegge livet til noen andre. En hel familie kan bli ødelagt. 

Folk som kjører som idioter er kanskje bare evneveike. Og hvis de krasjer går det mest sannsynlig bra. Jeg kan tilgi det. Men ingen er for evneveik for å ta på en vest. Selv de som bor på hjemmet for evneveike klarer å ta på seg en jævla refleksvest. 

Jeg skulle ønske det ble et absolutt påbud om refleksvest for ferdsel utendørs. Straffen kunne gjerne vært ti-tolv batongslag i kneskålen. De bryr seg jo tydeligvis ikke om helsen sin. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...