Gå til innhold

Dynegrøt - haster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha gjester på risgrøt imorgen så testet dynegrøt ikveld. Brukte melk.no sin oppskrift, kokte inn nesten alt vannet, helte på melk og kokte opp for så å pakke gryta inn i et ullpledd og inn i kald ovn i 4 timer. Grynene er møre, men det er fortsatt litt melk flytende oppi gryta. Blir bedre når jeg rører inn men ønsker den noe tykkere. Hva gjør jeg feil? 

Får gjester imorgen ettermiddag men må ut av huset på formiddagen så tør ikke å la ovnen stå på. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, lady90 skrev:

Skal ha gjester på risgrøt imorgen så testet dynegrøt ikveld. Brukte melk.no sin oppskrift, kokte inn nesten alt vannet, helte på melk og kokte opp for så å pakke gryta inn i et ullpledd og inn i kald ovn i 4 timer. Grynene er møre, men det er fortsatt litt melk flytende oppi gryta. Blir bedre når jeg rører inn men ønsker den noe tykkere. Hva gjør jeg feil? 

Får gjester imorgen ettermiddag men må ut av huset på formiddagen så tør ikke å la ovnen stå på. 

Du må sette den på en kokeplate, røre mens den varmes og la den surre litt og passe på at den ikke blir tørr, bruk tykkbunnet kjele. 

Anonymkode: ef111...01e

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må sette den på en kokeplate, røre mens den varmes og la den surre litt og passe på at den ikke blir tørr, bruk tykkbunnet kjele. 

Anonymkode: ef111...01e

Etter at den er ferdig? Må jo uansett varme den opp før servering. Eller tenker du på at den skal koke mer nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...