Gå til innhold

Til alle slankere.

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på en ting. Jeg leser så mye om slankekurer og ditt og datt. Hvordan gjør dere dette. Går dere på slankekuren til dere har opprettet deres idealvekt og så går dere tilbake til samme livsstil som før?

Hvor mange av dere som slanker dere klarer faktisk å opprettholde den nye livsstilen og den slankere kroppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ihvertfall store problemer med det. Med en gang jeg spiser mer enn mine tilmålte 2000 kcal om dagen så fyker jeg opp i vekt. Og det betyr at jeg for å ikke legge på meg må tenke svært nøye på kosthold dag ut og dag inn. Og det synes jeg ikke er så lett når det er så mange fristelser.

Vil bare legge til at jeg trener og lever forholdsvist sunt, sitter ikke og stapper meg med kake og chips for å gå opp i vekt.

Skrevet

Vel, nå syns jeg ikke noe om å kalle meg slanker, fordi jeg ikke syns det egentlig er det jeg driver med... :wink:

Det jeg gjør - prøver å gjøre - er å spise sunn og ordentlig mat, i stedet for kjeks og snop og sjokolade, og å komme meg i aktivitet. Det ser jeg på som en varig endring av vaner jeg ønsker å gjennomføre, fordi jeg vet kroppen min har godt av det. Og det er ikke først og fremst fordi jeg er overvektig, for det er jeg ikke, men jeg er utrent og har dårlig kondis, spiste feil i forhold til hva kroppen egentlig trenger for å fungere optimalt, og særlig i forhold til hva kroppen trenger med økt aktivitetsnivå.

Det som kommer til å skje som følge av denne endringen, er at jeg nødvendigvis kommer til å gå litt ned i vekt, pga fettforbrenning som følge av trim, og dessuten mindre kalorier inn når jeg ikke lenger trykker i meg 200-600 gram sjokolade pr uke, noen liter brus osv. (ikke at det noen gang har vært slik hver uke, men enkelte dager har det blitt veldig mye tullemat).

At disse kiloene kommer til å forsvinne etter hvert, er en av de tingene som motiverer for å sette i gang med dette, men en annen viktig motivasjon er ønsket om å ha god helse, og det å føle at kroppen er sterk og fungerer. Blant annet har jeg en liten skjevhet i korsryggen som tidligere kunne gi meg vondt i rygg og hofter, men som ikke har vært problematisk lenger etter at jeg begynte aktivt å gå turer for et par år siden. Turgåinga har deretter dabbet av i perioder, men jeg har likevel holdt ved like såpass at jeg sjelden får problemer enda.

Da jeg var mer flink enn jeg har vært de siste ukene, og faktisk gikk turer og trente litt styrke så godt som hver dag, kunne jeg faktisk spise mer enn jeg hadde pleid, pga det økte forbruket - og likevel gikk jeg litt ned i vekt. Sulting eller cambridge ligger med andre ord ikke for meg. Jeg har mye mer tro på at man kan få til noe ved å satse på riktig kosthold og fysisk aktivitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...