AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #1 Del Skrevet 17. desember 2018 Jeg hadde muntlig eksamen på fredag og fikk karakter C. Jeg trakk det jeg hadde lest minst om i hele pensum. Hadde stålkontroll på alt annet og er helt ifra meg. Har kastet opp og er generelt dårlig. Karakteren er selvsagt fortjent fordi jeg kunne ikke nok om det jeg trakk, men hadde jeg trukket hvilket som helst annet tema hadde jeg fått A eller B. Klarer ikke å slå meg til ro med dette... tips? Anonymkode: 08676...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #2 Del Skrevet 17. desember 2018 Ta den opp igjen?? Anonymkode: 1a9b7...e09 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #3 Del Skrevet 17. desember 2018 Prøv å se det i et større perspektiv. Ja, det er litt kjedelig akkurat nå, men absolutt ikke verdens undergang. Det er mulig å ta den opp, og syntes du det er stress er det ikke verre enn at du har fått en C på vitnemålet ditt. Anonymkode: 31cdb...ed2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dr_zhivago Skrevet 17. desember 2018 #4 Del Skrevet 17. desember 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde muntlig eksamen på fredag og fikk karakter C. Jeg trakk det jeg hadde lest minst om i hele pensum. Hadde stålkontroll på alt annet og er helt ifra meg. Har kastet opp og er generelt dårlig. Karakteren er selvsagt fortjent fordi jeg kunne ikke nok om det jeg trakk, men hadde jeg trukket hvilket som helst annet tema hadde jeg fått A eller B. Klarer ikke å slå meg til ro med dette... tips? Anonymkode: 08676...1ce Kont den da vel, og bruk juleferien til å lese alt det du ikke kunne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 17. desember 2018 #5 Del Skrevet 17. desember 2018 Når ble C en dårlig karakter? Innmari mange fag har jo snitt på rundt C, og alle kan naturlig nok ikke være bedre enn snittet. 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #6 Del Skrevet 17. desember 2018 Ta det med ro! Det er sånn som kan skje, om du er veldig misfornøyd kan du ta den opp igjen, men er det verd det? Vet ikke hva du studerer, men i de fleste utdanninger er ikke en C verdens undergang! Anonymkode: e8455...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #7 Del Skrevet 17. desember 2018 Hvordan konter man? Sikkert et dumt spørsmål, men har aldri gjort det tidligere. Har A på alle andre ekstra eksamener., så dette trekker snittet ned. Jeg trenger egentlig kun 30 min å lese på det jeg ikke kunne, så er jeg klar igjen. Trodde helt ærlig ikke at det temaet var så viktig. Så feil kan man ta. Anonymkode: 08676...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unika Skrevet 17. desember 2018 #8 Del Skrevet 17. desember 2018 Kan man virkelig ta opp igjen en hvilken som helst eksamenskarakter når man består? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #9 Del Skrevet 17. desember 2018 Konteksamen er ofte ca en måned etter opprinnelig eksamen. Hør med studiestedet Anonymkode: e8455...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest thestranger Skrevet 17. desember 2018 #10 Del Skrevet 17. desember 2018 Jeg hadde blitt fornøyd og slått meg til ro med det. Heller C enn stryk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #11 Del Skrevet 17. desember 2018 2 timer siden, Ullvott skrev: Når ble C en dårlig karakter? Innmari mange fag har jo snitt på rundt C, og alle kan naturlig nok ikke være bedre enn snittet. Hva har du studert? Anonymkode: f0584...2b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #12 Del Skrevet 17. desember 2018 C er en helt grei karakter, husk på det! Den viser at du kan det du testes i godt, du kan det bare ikke ekstraordinært godt. Kravet for å komme inn på master er et snitt på C, ergo er ikke C dårlig. Anonymkode: aedf4...033 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #13 Del Skrevet 17. desember 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kravet for å komme inn på master er et snitt på C, ergo er ikke C dårlig. Det er vel litt misforstått. Minstekravet* er ofte C, men det er ikke et godt argument for at C KAN være bra. Anonymkode: 04808...504 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #14 Del Skrevet 17. desember 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel litt misforstått. Minstekravet* er ofte C, men det er ikke et godt argument for at C KAN være bra. Anonymkode: 04808...504 Ja, det betyr at hvis du har C i snitt, er du rustet til å kunne ta en mastergrad. Nå virker det heller ikke som om TS er vandt til å få C, utfra reaksjonen hennes, så jeg tviler på at snittet hennes er et problem. Anonymkode: aedf4...033 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #15 Del Skrevet 17. desember 2018 Herregud så stusselig du er, C er dritbra. Du er nok gøy på fest Anonymkode: 6406e...64c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #16 Del Skrevet 17. desember 2018 C er en anstendig karakter, ta ferie og stress ned. Dette fremstår som litt "briefing" og at du ønsker å fremstå som et overmenneske som student. Jeg har selv mange Aer, men også noen Ber og Cer. Dette er ingen katastrofe så slutt å krisemaksimere noe som er en helt ålreit karakter. Som sagt stress ned, gjerne med et glass rødvin og ta juleferie. Anonymkode: 77ca9...4d0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #17 Del Skrevet 17. desember 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud så stusselig du er, C er dritbra. Du er nok gøy på fest Anonymkode: 6406e...64c C er ikke "dritbra". Anonymkode: 7a18e...bdb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #18 Del Skrevet 17. desember 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: fikk karakter C. Anonymkode: 08676...1ce C er en god karakter og det står også beskrevet bak på karakterutskriften din - bare snu arket liksom. Herregud så maniske en del unge kvinner er idag pga bagateller! Det verste er at en del kvinner har fått oppe i hodet sitt at det er via høyere utdanning at de blir "vellykkede" og de ønsker heller å ha bachelor tittel og være arb.ledig enn å være i jobb med et "lavere" fagbrev. For å bare ta et eksempel på en tankegang jeg og uten tvil mange andre også har lagt merke til. Ta det med ro og stress ned. Vi bor i et samfunn hvor bimbo bloggere uten videregående tjener flere millioner kroner i året. Så du greier ikke å overgå det ved å gå fra C til f eks B eller A. Vi bor også i et samfunn hvor en noldus av en person og uten utdanning kan tjene hele årslønna di som du har sett for deg på mindre enn en måned eller til og med på ei uke - pga diverse spekulasjoner som kjøp av aksjer, kryptovaluta, leilighet, osv. Ingen B eller A kan redde deg fra dette faktumet, at disse noldusene kan tjene langt mer enn deg og jeg går utifra at du er så fanatisk opptatt av B-er og A-er nettopp fordi du har vel skissert oppe i toppen din at det "må være slik" og at det er sånn du blir "sånn passe rik". For er ikke dette motivasjonen sin, så vet jeg iallfall ikke hva du stresser så mye for. Ta også Chill The F Down, nyt livet og ferien om du kan. Slapp av, kos deg, man har bare et liv. Når du stresser så angriper kroppen seg selv - det er brutalt og ikke bra og da degraderes det grunnlaget man må teoretisk sett ha for å i det hele tatt kunne tjene penger - nemlig sin egen helse. Ryker helsa (mentalt / psykisk eller fysisk eller begge deler) så er karakter C det siste du tenker på. C er en god karakter og det er ikke noe å tenke på, spesielt når du har flere A-er som du allerede påpeker at du har - da er man helt fanatisk når man begynner å bli deprimert over noe slikt. Dessuten så er det ofte sånn for studenter. Noen leser bare halve boka og håper på at temaene som kommer opp er fra den halve boka. Kjedelig for de som "bommer", men flaks for de som "treffer" riktig. Så karakter gjenspeiler ikke alltid nivået heller. Anonymkode: 97989...e73 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2018 #19 Del Skrevet 17. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det betyr at hvis du har C i snitt, er du rustet til å kunne ta en mastergrad. Nå virker det heller ikke som om TS er vandt til å få C, utfra reaksjonen hennes, så jeg tviler på at snittet hennes er et problem. Anonymkode: aedf4...033 Mhmm, flere studier har faktisk B som krav. C er forventet karakter Anonymkode: 2467c...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Factum Factaria Skrevet 18. desember 2018 #20 Del Skrevet 18. desember 2018 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Konteksamen er ofte ca en måned etter opprinnelig eksamen. Hør med studiestedet Anonymkode: e8455...065 Og veldig ofte er ikke konte en mulighet for de med et gyldig resultat på ordinær eksamen. Selve definisjonen på C er at det er en god karakter. Nå er det ikke dermed sagt at man sier seg fornøyd med karakteren, men verdens undergang kan jeg ikke forstå at det er. Endret 18. desember 2018 av Factum Factaria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå