Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
2 timer siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Jeg kommer ifra Norge og bruker norske ord, Hadiff der det engelske ordet er hadith. Halif er forleggeren det som som ble til kalif etter det 700 år hundre, der Halifen Abu Bakr som var valgt via shura (stamme styre en slags demokrati) var betegnet som en Halif og ikke en kalif. Fatwia er gitt av en autoritær person som ofte en lærd teokratisk islamist som er en straff.

Og jeg viste ikke at du var fjern psykolog. Jeg tror du vet ekstremt lite om islam ser ikke ut som du vet noe som helst om islam. Jeg vet at sulfi er den mystiske "pasifist" sekten av islam, men okesom blir de sitert for grusomme handlinger i Syria av ISIS der de hadde en massegrav av kvinner og barn i Ramadi, irak. Salafisme og whabisme er ikke det vi snakker om Vi snakker om Sulfi som islamiserer bruker. 

Jeg gjentar du vet ikke hva du snakker om, jeg har lest historisk islam og det er nesten 1400 med blod. Det er spesielle regler for ikke muslimer og hvordan muslimer skal behandle ikke muslimer. Sulfi blir brukt som dekke for islamister når de siterer koranen og autoritære personer, jeg anbefaler deg å lese den politiske doktrinen til isis og "manifestet" de bruker.             

Hjelpemeg,hadith er ikke et engelsk ord, det er arabisk, skrevet med det latinske alfabet og det er ingenting som heter hadiff, verken på norsk, engelsk eller arabisk. Og igjen det er ingenting som heter sulfi,og siden ordet ikke eksisterer, så brukes det selvfølgelig ikke for å beskrive grusomme handlinger i Syria.  Enten lider du av langt fremskreden Dunning-kruger-effekt eller så er du et troll,tipper på det siste.

Endret av JaVel
Videoannonse
Annonse
Skrevet
50 minutter siden, JaVel said:

Hjelpemeg,hadith er ikke et engelsk ord, det er arabisk, skrevet med det latinske alfabet og det er ingenting som heter hadiff, verken på norsk, engelsk eller arabisk. Og igjen det er ingenting som heter sulfi,og siden ordet ikke eksisterer, så brukes det selvfølgelig ikke for å beskrive grusomme handlinger i Syria.  Enten lider du av langt fremskreden Dunning-kruger-effekt eller så er du et troll,tipper på det siste.

Nei nå må du SLUTTE حديث‎ er det arabiske ordet som uttales ikke som pylofon: "Hadith" på engelsk. Norske imamer sier ikke haditter de sier hadiffer. Er dette vanskelig å forstå? Du vet svært lite hva islam er og innebærer bortsett ifra facebook kunnskaper her. Ønsker du at poster videoer av norsk talende imamer som sier dette ordet?   

sufi eller sulfi, anses ikke som en stor shrik for muslimer. De har en form for helgener som innenfor katolisisme, de har bl.a abdaal, aqtaab og awliya osv. Det tenorister gjør er å finkammer sitater og Koranen for begrunnelse for det de gjør. Derfor har vi videoer, proklamasjoner og doktriner basert på whabisme og Sulifisme ifra isis, alquada- alnursa osv,osv. Salafiser kjemper imot Wahabister, viste du det? hvorfor gjør de det?  

Men det er helt fantastisk at du er en fjern psykolog som kan diagonalisere meg over tekst. Jeg tviler sterkt på du har mer enn overflate kunnskap om islam, i så fall så viser du ikke det her.              

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Nei nå må du SLUTTE حديث‎ er det arabiske ordet som uttales ikke som pylofon: "Hadith" på engelsk. Norske imamer sier ikke haditter de sier hadiffer. Er dette vanskelig å forstå? Du vet svært lite hva islam er og innebærer bortsett ifra facebook kunnskaper her. Ønsker du at poster videoer av norsk talende imamer som sier dette ordet?   

sufi eller sulfi, anses ikke som en stor shrik for muslimer. De har en form for helgener som innenfor katolisisme, de har bl.a abdaal, aqtaab og awliya osv. Det tenorister gjør er å finkammer sitater og Koranen for begrunnelse for det de gjør. Derfor har vi videoer, proklamasjoner og doktriner basert på whabisme og Sulifisme ifra isis, alquada- alnursa osv,osv. Salafiser kjemper imot Wahabister, viste du det? hvorfor gjør de det?  

Men det er helt fantastisk at du er en fjern psykolog som kan diagonalisere meg over tekst. Jeg tviler sterkt på du har mer enn overflate kunnskap om islam, i så fall så viser du ikke det her.              

Igjen, det er ingenting som heter hadiffer, det heter hadith på norsk. Og igjen, det er ingenting som heter sulfi, uansett hvor mange ganger du gjentar det samme, så blir det ikke mer rett. Du finner opp ord som ikke eksisterer. Siden du er så overbevist om at disse nylig oppfunnede ordene ( oppfunnet av deg ) eksisterer, så skulle det være lett for deg å legge ved linker hvor disse ordene blir beskrevet. Hvis du ikke legger ved linker med disse ordene så er min "diskusjon" med deg ferdig. Da er det selvfølgelig i din rett å fortsette å feilinformere, men uten min deltagelse selvfølgelig. Orker ikke å diskutere med noen som lider av langt fremskreden dunning-kruger-effekt eller en som bedriver trolling.

Skrevet
53 minutter siden, JaVel said:

Igjen, det er ingenting som heter hadiffer, det heter hadith på norsk. Og igjen, det er ingenting som heter sulfi, uansett hvor mange ganger du gjentar det samme, så blir det ikke mer rett. Du finner opp ord som ikke eksisterer. Siden du er så overbevist om at disse nylig oppfunnede ordene ( oppfunnet av deg ) eksisterer, så skulle det være lett for deg å legge ved linker hvor disse ordene blir beskrevet. Hvis du ikke legger ved linker med disse ordene så er min "diskusjon" med deg ferdig. Da er det selvfølgelig i din rett å fortsette å feilinformere, men uten min deltagelse selvfølgelig. Orker ikke å diskutere med noen som lider av langt fremskreden dunning-kruger-effekt eller en som bedriver trolling.

Ok takk til deg, helt menings løst å diskutere dette når ikke vet noe som helst om Islam. Jeg anbefaler du faktisk leser hva som menes med doktriner i islam, praksisen med å sitere, og hva slags religiøse konsepter de operer med. Gjerne vis meg de ordene som ikke forstår om det var shirk så betyr det synd i den forstand du tilber noe annet enn gud, sulifisme er islam mystisismene eller så kalt pasifisme innenfor islam. 

Et super enkelt spørsmål her til deg: når var den gyldne tid og hvordan sluttet den? Bør være enkelt å svare om du vet noe helst i islamsk historie. Helt sprøtt for meg at du diagnoser meg over Internett, har du en legelisens eller kan jeg få en annen lege?     

• Liker 1
Skrevet

Dette virker for meg som bagatellfokusering motivert av "haha, om du ikke gjør x vil du heller ikke få y, sådetså!"

Det vil ikke hjelpe løse problemet. Selv om det kanskje føles bra at noen blir utestengt fra økonomiske midler fordi de er hyklerske løser ikke problemene med integrering. 

Selvsagt burde vi ikke være naive, men på samme tid burde vi ikke lure oss selv å tro at denne type reaksjon løser noen slags helst av problemer. Om vi ønsker et fungerende Norge burde vi fokusere på hva som løser problemet, ikke på å arrestere mennesker i sine logiske kortslutninger

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Skrevet
22 hours ago, magikeren said:

Dette virker for meg som bagatellfokusering motivert av "haha, om du ikke gjør x vil du heller ikke få y, sådetså!"

Det vil ikke hjelpe løse problemet. Selv om det kanskje føles bra at noen blir utestengt fra økonomiske midler fordi de er hyklerske løser ikke problemene med integrering. 

Selvsagt burde vi ikke være naive, men på samme tid burde vi ikke lure oss selv å tro at denne type reaksjon løser noen slags helst av problemer. Om vi ønsker et fungerende Norge burde vi fokusere på hva som løser problemet, ikke på å arrestere mennesker i sine logiske kortslutninger

Hele NAV velferden er jo bygget opp rundt mottagers plikter. Takker man nei til jobb får man ikke stønad. Sier man opp ens stilling får man karantene på arbeidsledighetstrygd. Det samme med AAP, man får eett til stønad om man gjør sin plikt. Sosialhjelpen er subsidiær, alle andre inntektskilder skal forsøkes. Man setter krav om å søke jobb etc. 

Det er jo ikke noe revolusjonerende nytt dette, ikke er det bagatellmessig heller. Det er slik systemet er bygget opp. Det eneste som begrenser denne plikten til selvforsørgelse er egentlig helse, og noen andre omstillingsperioder pga ulike vanskelige livssituasjoner. 

Det har aldri vært OK at staten skal påta seg forsørgeransvar for borgere av andre grunner enn det som fremgår av lov vedtatt i stortinget. Så langt har vi ikke hatt fritak av selvforsørgelse av religiøse årsaker. Vi har det enda ikke. 

Ksnskje det kommer med tid og stunder, kanskje kommer det ikke. Det kommer an på stortingsflertallet. Jeg er ikke tilhenger av en slik ordning. Jeg liker ikke tanken på en slik bruk av skattekroner. 

Utfordringer med integrering kan best forbedrest ved å sørge for at vi ikke tar inn flere som skal integreres, før de som allerede er her, er ferdig integrert. 

Det delta i arbeidslivet er svært viktig for integrering, det er for de fleste avgjørende for å være selvforsørget. De som kommer her har valgt å slutte seg til et samfunn som vårt, med høy sysselsetting blandt kvinner, og uten fritak fra arbeidslivet for religiøse plikter. Det er et valg de tok da de dro hit. 

• Liker 1
Skrevet

https://www.dagsavisen.no/innenriks/islam-net-tilbyr-halal-jobber-pa-internett-1.766787

Hvis man klarer å skaffe seg en jobb som er halal og forsørge seg selv, så er jeg av prinsipp ikke mot det. Det er fritt å jobbe med det man vil i Norge.

Hvis man vil motta penger fra staten, så lurer jeg på hvordan Nav skal håndtere religiøs fanatisme uten å bli beskyldt for å bryte med religionsfriheten, og få Diskrimineringsnemda på nakken.

Det er fritt fram å nekte å ta jobber av religiøse årsaker, i følge denne dommen:

https://www.aftenposten.no/kultur/i/ddEWo1/Vikarlarer-som-nektet-a-handhilse-pa-kvinner_-tapte-saken-i-Diskrimineringsnemnda

Nav ga avslag på søknaden om sosialstøtte med begrunnelse at mannen hadde takket nei til annet arbeid. Nemnda fastslår at Navs vedtak må anses som diskriminerende i lovens forstand.

Mannen skal altså ha rett på sosialstøtte i følge Diskrimineringsnemda, selv om han nektet å ta kvinner i hånden og avslo annet arbeid. :sjokkert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...