Gå til innhold

Hvilken PC anbefales?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har lastet ned tidligere, men det jeg kjøpte går snart ut. Må derfor kjøpe nytt. Det er jo fordelen med HPen, at jeg får med 1 år Office. 

Anonymkode: 1ebaf...ab8

Høres jo bra ut med ny lisens. Anbefaler allikevel å ta en titt på libreoffice. Jeg skrev bacheloroppgaven min på det uten problemer, og man slipper styret med office lisenser og betalinger.

Anonymkode: 60b6b...bfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har lastet ned tidligere, men det jeg kjøpte går snart ut. Må derfor kjøpe nytt. Det er jo fordelen med HPen, at jeg får med 1 år Office. 

Høres jo bra ut med ny lisens. Anbefaler allikevel å ta en titt på libreoffice. Jeg skrev bacheloroppgaven min på det uten problemer, og man slipper styret med office lisenser og betalinger.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Skjønner. Er derfor jeg er litt skeptisk til å kjøpe på Finn, vet liksom aldri hva man får. Frister derfor mest å kjøpe ny, men da er det jo dyrere igjen. Hadde egentlig tenkt å kjøpe HPen, men lurer på om 64GB blir litt lite (den jeg har nå er 120 GB) 

HPen har SD-kort-leser, så hvis det blir krise kan du kjøpe et slikt og sette inn. Det er ganske mye tregere enn vanlig harddisk, men godt nok til lagring av dokumenter, filmer og bilder. Det koster et par hundre for et med 64 GB.

Anonymkode: a35cf...099

Skrevet

Må du ha den før jul? Du har tydeligvis ca 2000 kr å legge i dette. Lov å håpe at du får noe penger til jul? Tipper du kan finne mye bra til oppunder 4000 på januarsalg.

Skrevet
1 minutt siden, Guile skrev:

Må du ha den før jul? Du har tydeligvis ca 2000 kr å legge i dette. Lov å håpe at du får noe penger til jul? Tipper du kan finne mye bra til oppunder 4000 på januarsalg.

Må helst ha den før jul, ja. Og tror ikke jeg får så mye penger til jul. De eneste jeg bruker å få penger av er foreldrene mine, men i år har jeg fått julegaven (ikke penger) på forskudd. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er bedre med den fra Komplett? :)  Noe som er betydelig bedre for mitt bruk? Prosessoren... Hva har det å si? Handler det om hvor rask den er? Jeg vil jo selvfølgelig ikke ha en treig PC, men trenger ikke en som er raskere enn jeg greier å tenke. 

Tenk på prosessoren som menenskekropp. En i7 prosessor kan sammenliknes med en ung trent kropp. En pentium er en kropp som har levd en god stund. Får jobbem gjort, selv om det ikke går så fort.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tar dette mye lagringsplass da? Mer enn Office? Jeg trenger jo Word og Powerpoint...

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Men tar dette mye lagringsplass da? Mer enn Office? Jeg trenger jo Word og Powerpoint...

Får du ikke disse tingene gratis på skolen? Vi gjør det på NTNU.

Anonymkode: ee1f1...2b8

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Mindre enn office. Libre office writer tilsvarer word og Libre office impress tilsvarer Powerpoint. Impress er ikke så fancy som powerpoint hvis du skal lage grafer, kakediagrammer osv, men for å lage funksjonelle presentarsjoner med tekst, bilder og litt farger funker det helt fint.

WRITER:

?u=https%3A%2F%2Ftse4.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.BF3J71rYC9f7iKsgO99YIQHaEK%26pid%3D15.1&f=1LibreOffice 6.0.0 Manjaro Icons by MarianoGaudix on DeviantArt

IMPRESS:

Screenshot+from+2018-01-23+14-20-38.png

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du ikke disse tingene gratis på skolen? Vi gjør det på NTNU.

Anonymkode: ee1f1...2b8

Men jeg er snart ferdig på NTNU :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...