Gå til innhold

Hvor gammel var du da du fødte, og fikk du skader?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags operasjoner har dere hatt dere som ble operert? Altså hva ble gjort? 

Anonymkode: f94aa...913

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 og 37, begge rundt 3700 gr. Noen få sting ved første, ingen på nr to. Var redd jeg skulle få store barn pga egen alder og bmi på ca 28, men alt gikk bra. Lykke til 🙂

Anonymkode: 20d0f...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 39 og fødte mitt første barn i november. Fikk et sting. Er helt som gjør igjen nå :)

Anonymkode: 3eac1...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23,25,29 og 33. 

Ble klippet med første pga tang og fikk 4 sting, ellers ingen skader

Anonymkode: 32762...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 27. Fikk totalruptur og måtte hasteopereres. Alt gikk galt i den fødselen, til tross for at jordmors gnålte om at naturlig fødsel var det beste.. 

Anonymkode: fecec...29f

Så må du ikke glemme jordmødrene som mener epidural og smertestillende generelt bare er tull. At gravide idag ikke tåler noen ting og at alt skal være så behagelig for dem... 🙄 

Anonymkode: 7363a...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så må du ikke glemme jordmødrene som mener epidural og smertestillende generelt bare er tull. At gravide idag ikke tåler noen ting og at alt skal være så behagelig for dem... 🙄 

Anonymkode: 7363a...00a

Akkurat DET er jo sant da. Folk hadde både stormrier og 40-timers fødsler før også, og de fleste overlevde. Vi er blitt veldig opptatt av at vi alltid skal ha det behagelig, og blir jo mer «pysete» når man vet man kan få bedøvelse. Forskjellen er vel at mange (som meg) ikke syns det er en negativ ting! Hvorfor ha smerte når man kan slippe liksom. Så det er absolutt ikke nødvendigvis negativt, men det er nok noe sant fordiom 😛 

Tusen takk for alle som svarer meg ❤️ 

ts

Anonymkode: 5acb6...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 år, fikk 3 "sår" som ble sydd. Disse måtte dog ikke syes, men gjorde det tilfelle :) Merka ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.12.2018 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er av den ''eldre garde'' som skal føde mitt første barn. Jeg er ganske sent ute i forhold til vennegjengen. Jeg får stadig høre at aaaalle eldre mødre som føder får stooore irreversible skader, revner herfra til månen og blir aldri bra. Satt på spissen. Får alltid høre at kvinner er ment å føde når de er 25, og det er det kroppen er laget for. 

Jeg vet jo at det er en forskningsteoretisk fordel å være ung, men så ille som dette kan det da umulig være. Kjører derfor en liten spørreundersøkelse her 😄 

Hvor gammel var du da du fødte, og revnet du? Mye? Ble du bra igjen? 😄 

Anonymkode: 5acb6...437

Jeg var 22 da jeg fikk mitt første barn. Det var helt ukomplisert. Etter jeg fikk andremann to år senere, har jeg slitt med ryggen og bekkenet. Det skal lite til før bekkenet låser seg. Har en del smerter og ubehag som plager meg hver dag. 2 år siden fødsel.. Tar ikke sjansen på å få flere barn kun pga dette. 

Anonymkode: c40f8...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leste jeg siste spørsmål. Nei, har ikke revnet noen av gangene. Ingen endringer nedentil eller utseendemessig. «Bare» en skrøpelig rygg 

Anonymkode: c40f8...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nesten 36 med første, ukomplisert sv.skap og fødsel, revnet bittelitt, sydde tre sting. Ble helt fin igjen.

Ellers så skjønner jeg meg ikke helt på bekjentskapskretsen din, ts, som har behov for å slenge ut alle disse påstandene til deg. Det er jo ikke som om du får reist tilbake i tid og blitt gravid som 25-åring. Eller mener de at du skulle avbryte svangerskapet?? Om du skulle ha litt høyere risk for skader, så vet vel legen og jordmoren din det og gir deg hjelpen du trenger.

Av og til burde folk passe sine egne saker;-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 35 og 38 og fikk ingen skader.

 

Jeg var godt forberedt til fødsel, brukte yoga-pusteteknikker aktivt, og presset ikke før kroppen "ba" meg om det; jeg kunne ikke la være. 

Endret av Kritt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 år, styrtfødsel. Fikk en liten overflatisk rift, som de ikke behøvde å sy. Hodeomkrets på 33,  2.9 kg og 49 cm. 

Anonymkode: 98de4...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22-år. Revnet mye og mått bli sydd på operasjonsstue. Har fremdeles problemer da jeg har muskler som ikke henger sammen. Stort barn med stort hode og kjapp fødsel

Anonymkode: d7202...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat DET er jo sant da. Folk hadde både stormrier og 40-timers fødsler før også, og de fleste overlevde. Vi er blitt veldig opptatt av at vi alltid skal ha det behagelig, og blir jo mer «pysete» når man vet man kan få bedøvelse. Forskjellen er vel at mange (som meg) ikke syns det er en negativ ting! Hvorfor ha smerte når man kan slippe liksom. Så det er absolutt ikke nødvendigvis negativt, men det er nok noe sant fordiom 😛 

Tusen takk for alle som svarer meg ❤️ 

ts

Anonymkode: 5acb6...437

Etter en 48 timers lang fødsel, hvorav 15 var i aktiv, og flere mislykkede vakuum forsøk, ble det sectio grad 1 på meg, hvorpå de finner ut at bekkenet mitt var for trangt til naturlig fødsel . Hadde ikke fått til å føde uansett hvor mye jordmødrene hadde lyst på naturlig fødsel. Så nei, naturlig er ikke alltid like bra

Anonymkode: ec141...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...