Gå til innhold

Kvinner, hva har det å si hva jeg jobber som?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tinderdame jeg hadde en hyggelig samtale med og som sa ja til å møtes spurte meg hva jeg jobber som. Jeg svarte og spurte hva hun jobber som også slutter hun å svare.

seriøst?! Jeg blir så jævlig forbanna og lei meg. Jobben min er ikke meg. Hvorfor bryr kvinner seg så jævlig om hva jobben min er? Så lenge jeg tjener godt så burde det ikke ha noe å si. Burde ikke ha noe å si i det hele tatt, men jeg forstår at kvinner vil ha menn med penger. Rant over!

Anonymkode: 8c9b1...1d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er noen kvinner som bryr seg om det dessverre. Bare ikke tro at alle gjør det. Skjønner jo at du blir skuffet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn bryr seg også om slikt.

Skammer meg når jeg må svare at jeg jobber i servicebransjen.

Anonymkode: 67449...42c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva daten min jobber med er ikke viktig, med noen unntak...jobber han i ett politisk parti jeg ikke støtter er det en dealbreaker og om han jobber med fotball, jeg håndterer ikke fotball..

Anonymkode: 62e9c...538

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, SoWhat? said:

Alvorlig? 

Ja, jeg skrev nettopp at jeg selv jobber is servicebransjen og jeg har opplevd masse reaksjoner lignende det TS beskriver.

Jeg har ikke fullført utdanning av ulike årsaker og jeg får ofte spørsmål om hvorfor jeg ikke vil gjøre mer utav meg osv osv.

Jeg er bare glad for å være i jobb igjen etter å ha tilbragt mange år utenfor arbeidslivet pga sykdom.

Anonymkode: 67449...42c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skrev nettopp at jeg selv jobber is servicebransjen og jeg har opplevd masse reaksjoner lignende det TS beskriver.

Jeg har ikke fullført utdanning av ulike årsaker og jeg får ofte spørsmål om hvorfor jeg ikke vil gjøre mer utav meg osv osv.

Jeg er bare glad for å være i jobb igjen etter å ha tilbragt mange år utenfor arbeidslivet pga sykdom.

Anonymkode: 67449...42c

Ok. Sorry. Jeg misforsto. Trodde du spurte for å bedømme yrket hans. Min tabbe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge slutta hun å svare da? Sannsynligvis er det tilfeldig fordi hun driver med noe annet , og svarer deg senere. Men noen få yrker er utelukkende for noen, det har med holdninger å gjøre som ikke forenes. For eksempel er man kristen vil man nok ikke godta en som jobber i sexleketøysbutikk,  og er man anarkist vil man ikke ha noe med en som jobber som politi å gjøre. 

 

Anonymkode: 66fbe...2a9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tinderdame jeg hadde en hyggelig samtale med og som sa ja til å møtes spurte meg hva jeg jobber som. Jeg svarte og spurte hva hun jobber som også slutter hun å svare.

seriøst?! Jeg blir så jævlig forbanna og lei meg. Jobben min er ikke meg. Hvorfor bryr kvinner seg så jævlig om hva jobben min er? Så lenge jeg tjener godt så burde det ikke ha noe å si. Burde ikke ha noe å si i det hele tatt, men jeg forstår at kvinner vil ha menn med penger. Rant over!

Anonymkode: 8c9b1...1d1

Hva er jobben din? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Menn bryr seg også om slikt.

Skammer meg når jeg må svare at jeg jobber i servicebransjen.

Anonymkode: 67449...42c

Det er ingenting å skamme seg over. Det sier ingenting om din verdi som menneske. Så lenge man selv er fornøyd er mer en nok. Folk som mener at man er bedre dersom man har en «høystatus-jobb» glemmer at ikke alle har like forutsetninger i livet og må få huet ut av ræva. Ærlig talt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette går nok begge veier. Vi har alle en del fordommer, forventninger og holdninger, som spiller inn når vi danner oss et bilde av et menneske. Dette gjelder også yrket deres, da valg av yrket sier mye om et menneske og reisen de har tatt i livet. Så får vi daglig inntrykk gjennom media, som enten forsterker våre egne tanker, eller skaper nye holdninger. På tv er sjefen grisk, kledd i svart dress, og driter i gutta på gølvet. Gutta på gølvet derimot, drikker øl, er ukulturelle, og ser damer som seksuelle objekter. Idrettsmenn er dumme, nerder er jomfruer, og norsklæreren har ei fjær i øret og stemmer SV. Vi blir fôret med fordommer ovenfor yrker hele tiden.

Selvfølgelig kan man ikke dømme noen basert på yrke, men helt ærlig; stereotypier stammer fra et blad av sannhet. Man kan så klart ikke overføre denne generaliseringen ned på et individuelt nivå, men ofte ser man en hyppighet av samsvar med klisjéen i den store sammenhengen. 

Jeg tenker derfor at man kan komme til en avgjørelse om man er interessert i personen, basert på yrket til mennesket. Yrket sier mye om interesser, livsstil, ambisjoner mm. Jeg skal ikke ta noen eksempler på yrker jeg tenker ville blitt for store motsetninger, men jeg er i hvert fall uenig i at yrket til et menneske ikke skal taes i betraktning, når man leter etter en partner.

Anonymkode: 013d9...375

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, is kantina vår serverer oss helt begredelig mat hver dag, så jeg kan forstå det...

Anonymkode: 7a94e...eaa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker vil ha andre med høy verdi. Damer vil ikke bære på ungen til en med lav sosial verdi, om de kan få en med høyere sosial verdi. Dette gjelder også for menn, men kanskje i mindre grad, fordi de er mer utseendefokuserte. Det er noen her på KG som er så jævlig opphengt i hva slags parti man stemmer på. Det skjønner ikke jeg, da jeg har møtt nok av drittsekker fra både høyre - og venstresiden.

Can you blame them? Skal de dele ut fitta si til hva som helst og hvem som helst?

Ja, verden er sånn. Verden bare er, og den er likegyldig.

Jo, jobben sier noe om din verdi.

Alder, inntekt og utseende sier noe om din verdi.

Hvis du ikke skjønner det, så bare vanner du ut verdibegrepet og gjør det ubrukelig. Da blir det bare en floskel man strør om seg for å kommunisere noe helt annet. Da er du bare opptatt av å kommunisere og signalisere hvor snill og grei du er, som ser bort i fra livets kyniske og jævlige realiteter.

Jeg skal heller ikke ha hva som helst. Jeg skal ha en dame som er lektor, programmerer, ingeniør, lege, jurist, økonom, musiker, matematiker, fysiker, eller noe tilsvarende bra. Ikke faen om jeg skal ha en kjerring på min alder som jobber på McDonald's. Hvis du er intelligent, nesten 40 som meg og jobber på Mcern, da har du seriously issues. Det er litt som Norges mest intelligente som selger bilstereoer. Der lukter det mindreverdighet lang, lang lei.

Hvis du jobber på Mc-ern fordi du ikke kan noe bedre, hvordan skal du da kunne gi meg noe av det jeg trenger personlig? Da får du heller utvikle en bimbokropp og se om du kan få tak i en håndverker. Håndverkere står jo høyt i kurs, og tipper de ofte ikke ønsker en vanskelig akademikerkjerring.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Selvfølgelig kan man ikke dømme noen basert på yrke

Hvorfor kan man ikke det? Finner du ikke belegg for at det er noe som helst fellestrekk mellom de som havner i et likt yrke? Er det bare totalt random uten noen som helst fellestrekk, liszm? Ja, det hørtes jo overbevisende ut... NOT

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette går nok begge veier. Vi har alle en del fordommer, forventninger og holdninger, som spiller inn når vi danner oss et bilde av et menneske. Dette gjelder også yrket deres, da valg av yrket sier mye om et menneske og reisen de har tatt i livet. Så får vi daglig inntrykk gjennom media, som enten forsterker våre egne tanker, eller skaper nye holdninger. På tv er sjefen grisk, kledd i svart dress, og driter i gutta på gølvet. Gutta på gølvet derimot, drikker øl, er ukulturelle, og ser damer som seksuelle objekter. Idrettsmenn er dumme, nerder er jomfruer, og norsklæreren har ei fjær i øret og stemmer SV. Vi blir fôret med fordommer ovenfor yrker hele tiden.

Selvfølgelig kan man ikke dømme noen basert på yrke, men helt ærlig; stereotypier stammer fra et blad av sannhet. Man kan så klart ikke overføre denne generaliseringen ned på et individuelt nivå, men ofte ser man en hyppighet av samsvar med klisjéen i den store sammenhengen. 

Jeg tenker derfor at man kan komme til en avgjørelse om man er interessert i personen, basert på yrket til mennesket. Yrket sier mye om interesser, livsstil, ambisjoner mm. Jeg skal ikke ta noen eksempler på yrker jeg tenker ville blitt for store motsetninger, men jeg er i hvert fall uenig i at yrket til et menneske ikke skal taes i betraktning, når man leter etter en partner.

Anonymkode: 013d9...375

Da er vi veldig uenig. For de aller fleste er jobb bare en jobb. Jeg mener man er fordomsfull, dømmende og overfladisk om man tenker slik som deg. Men det er bare min mening så ikke ta det personlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke vits i å lyve, de er ikke verdt det dersom de ikke aksepterer jobben din.

Må være en sær jobb du har da, siden hun  blokka deg med en gang. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SpankmeBitch said:

Jeg skal heller ikke ha hva som helst. Jeg skal ha en dame som er lektor, programmerer, ingeniør, lege, jurist, økonom, musiker, matematiker, fysiker, eller noe tilsvarende bra. Ikke faen om jeg skal ha en kjerring på min alder som jobber på McDonald's. Hvis du er intelligent, nesten 40 som meg og jobber på Mcern, da har du seriously issues. Det er litt som Norges mest intelligente som selger bilstereoer. Der lukter det mindreverdighet lang, lang lei.

Du fremstår i grunnen som mindre intelligent.

Anonymkode: 67449...42c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...