Gå til innhold

Hjemmene til folk blir fulle!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I huset mitt er det altfor mye ,så nå er det full rulle med konmari metoden.Det som blir til overs,gis vekk.
Men hva andre har i sitt hus,det har verken jeg eller du noe med.
Du gjorde en bommert ved å bruke ordet angst..men det har du vel oppdaget...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jo litt, eller det er en liten stressfaktor. Så utrolig mange unødvendige ressurser brukt på tull egentlig. Folk finner jo alltid unnskyldinger for å kjøpe nytt. Butikkene kan å bruke salgstriks og folk går fem på. 

Det er lov å kjøpe noe nytt dersom det du har er oppbrukt, skadelig eller det nye er mer helsemessig... men det ER fullere hjem nå enn det var før. Fordi vi arver etter besteforeldre og foreldre. 

Anonymkode: 66ffa...060

Men det er jo ingen som sier at du trenger å beholde det som er etter foreldre og besteforeldre. En står da fritt til å gi bort, kaste eller selge det.

Anonymkode: a7d86...c31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er nok mer intelligent enn deg. Det å bruke angst for ingen ting er rett og slett idiotisk og slemt. 

Angst er en diagnose som svært mange sliter med, og som ikke blir tatt seriøst, NETTOPP på grunn av slike som deg. 

Anonymkode: 7a01e...735

Ok, hvis jeg er så dum, så betyr det at det å være mer intelligent enn meg betyr ikke at dere er smarte. 
Men kg har en greie med diagnoser også da, og skrivefeil 😛 Dette er alltid viktigere enn selve tråden 😛 

Anonymkode: 66ffa...060

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jo litt, eller det er en liten stressfaktor. Så utrolig mange unødvendige ressurser brukt på tull egentlig. Folk finner jo alltid unnskyldinger for å kjøpe nytt. Butikkene kan å bruke salgstriks og folk går fem på. 

Det er lov å kjøpe noe nytt dersom det du har er oppbrukt, skadelig eller det nye er mer helsemessig... men det ER fullere hjem nå enn det var før. Fordi vi arver etter besteforeldre og foreldre. 

Anonymkode: 66ffa...060

«Det er lov...» I alle dager!? Ser du ikke selv hvor dum og/eller ignorant du fremstår??

Anonymkode: 9990c...8b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Det er lov...» I alle dager!? Ser du ikke selv hvor dum og/eller ignorant du fremstår??

Anonymkode: 9990c...8b2

utrolig, folk på kg klarer ikke holde seg til tema. de skal bare diskutere hvor  dum ts er :rolleyes:

Anonymkode: 66ffa...060

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, hvis jeg er så dum, så betyr det at det å være mer intelligent enn meg betyr ikke at dere er smarte. 
Men kg har en greie med diagnoser også da, og skrivefeil 😛 Dette er alltid viktigere enn selve tråden 😛 

Anonymkode: 66ffa...060

Slutt å hver kvalm. Du er oppriktig slem mot dem som har angst diagnosen. 

Selv om du ikke liker noe, andre har det ikke som deg vil det ikke si at du har angst. Angst får man diagnosert, og det er ikke et ord du slenger rundt deg. Du burde virkelig være bedre enn dette. 

Forøvrig er det virkelig ikke din sak hva andre har i sitt eget hjem. Du styrer hvordan du vil ha det, og andre gjør som dem vil. 

Anonymkode: 7a01e...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jo litt, eller det er en liten stressfaktor. Så utrolig mange unødvendige ressurser brukt på tull egentlig. Folk finner jo alltid unnskyldinger for å kjøpe nytt. Butikkene kan å bruke salgstriks og folk går fem på. 

Det er lov å kjøpe noe nytt dersom det du har er oppbrukt, skadelig eller det nye er mer helsemessig... men det ER fullere hjem nå enn det var før. Fordi vi arver etter besteforeldre og foreldre. 

Anonymkode: 66ffa...060

"Det jo lov".. Hva mener du med det egentlig. Jeg forholder meg til norsk lov og hvis jeg ønsker å kjøpe meg noe nytt hver da, har ikke du noe du skulle sagt. Det er ikke alle som er så hysterisk opptatt av den resirkuleingsmoten og antisøppelmoten som er nå

Anonymkode: 11b5b...b61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å hver kvalm. Du er oppriktig slem mot dem som har angst diagnosen. 

Selv om du ikke liker noe, andre har det ikke som deg vil det ikke si at du har angst. Angst får man diagnosert, og det er ikke et ord du slenger rundt deg. Du burde virkelig være bedre enn dette. 

Forøvrig er det virkelig ikke din sak hva andre har i sitt eget hjem. Du styrer hvordan du vil ha det, og andre gjør som dem vil. 

Anonymkode: 7a01e...735

er du inni alle de andre trådene om diagnoser også eller? er du en slik skikkelig moralsk vokter som går og peker på alle som hetser diagnoser? Du klarer da ikke engang å svare på spørsmålet, i stedet henger du deg opp i et ord. 

Anonymkode: 66ffa...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

er du inni alle de andre trådene om diagnoser også eller? er du en slik skikkelig moralsk vokter som går og peker på alle som hetser diagnoser? Du klarer da ikke engang å svare på spørsmålet, i stedet henger du deg opp i et ord. 

Anonymkode: 66ffa...060

Nå svarte jeg på det du skrev i Hi helt nederst, om du ikke så det. Det er egentlig ikke noe å svare på heller, du forteller bare hvordan du opplever noe. 

Jeg er ingen vokter, nei, jeg var nysgjerrig på tråden din og prøvde å få deg til å forstå at ordet angst ikke var riktig. 

Men istedenfor å legge deg flat og innse feilen din, velger du å forsette. 

Anonymkode: 7a01e...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker easy living, fordi jeg synes det er slitsomt å ha mye å miste. Dessuten er det ting som ikke blir brukt som bare ligger bortgjemt et sted. Da bestemor voks opp var det ikke butikker slik som nå. De lagde ting selv og reparerte ting. Nå arver vi det som blir igjen av foreldre og besteforeldre. De kjøpte mye ting da de selv var barn og når vi var små. Og gjerne enda om noe frister. Jeg får helt angst av disse fulle husene... 

Anonymkode: 66ffa...060

Det stemmer. Men vil du diskutere eller skrive dagbok?

For øvrige av trådens deltagelse: angst er noe de aller fleste har for noe - og de vet hva det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å hver kvalm. Du er oppriktig slem mot dem som har angst diagnosen. 

Selv om du ikke liker noe, andre har det ikke som deg vil det ikke si at du har angst. Angst får man diagnosert, og det er ikke et ord du slenger rundt deg. Du burde virkelig være bedre enn dette. 

Forøvrig er det virkelig ikke din sak hva andre har i sitt eget hjem. Du styrer hvordan du vil ha det, og andre gjør som dem vil. 

Anonymkode: 7a01e...735

Og da har hårsårheten nådd nye høyder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en angstdiagnose, og jeg kjenner snev av de samme følelsene/reaksjonene når jeg tenker på mine foreldres tre fullstappede etasjer (pluss mørkeloft og garasje) og hvem som en dag får ansvaret for å tømme der 🤪 Min tantes to hus med minst tilsvarende derimot, det tar jeg ikke så tungt.

Vi snakker sikkert 400 bøker, kassetter, vinyl, halvparten av alle mormors og farmors duker (som inkluderer arvegods etter mine tipp-tipper og nedover), oldefars hjemmelagde høvler, bestefars ljå, verktøy fra 3 generasjoner, malingsrester, mormors tv, massevis av sølv, krystall, nips, steingods, porselen, 4 generasjoners norgesglass... Jepp, angst.

Anonymkode: 50345...c56

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en angstdiagnose, og jeg kjenner snev av de samme følelsene/reaksjonene når jeg tenker på mine foreldres tre fullstappede etasjer (pluss mørkeloft og garasje) og hvem som en dag får ansvaret for å tømme der 🤪 Min tantes to hus med minst tilsvarende derimot, det tar jeg ikke så tungt.

Vi snakker sikkert 400 bøker, kassetter, vinyl, halvparten av alle mormors og farmors duker (som inkluderer arvegods etter mine tipp-tipper og nedover), oldefars hjemmelagde høvler, bestefars ljå, verktøy fra 3 generasjoner, malingsrester, mormors tv, massevis av sølv, krystall, nips, steingods, porselen, 4 generasjoners norgesglass... Jepp, angst.

Anonymkode: 50345...c56

Nå finnes det firmaer som tar seg av sånne ting. Så om du tar det du vil ha, så tar de resten. 

Anonymkode: a7d86...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en angstdiagnose, og jeg kjenner snev av de samme følelsene/reaksjonene når jeg tenker på mine foreldres tre fullstappede etasjer (pluss mørkeloft og garasje) og hvem som en dag får ansvaret for å tømme der 🤪 Min tantes to hus med minst tilsvarende derimot, det tar jeg ikke så tungt.

Vi snakker sikkert 400 bøker, kassetter, vinyl, halvparten av alle mormors og farmors duker (som inkluderer arvegods etter mine tipp-tipper og nedover), oldefars hjemmelagde høvler, bestefars ljå, verktøy fra 3 generasjoner, malingsrester, mormors tv, massevis av sølv, krystall, nips, steingods, porselen, 4 generasjoners norgesglass... Jepp, angst.

Anonymkode: 50345...c56

det er litt slik jeg har det. Jeg tenker på at en dag skal mamma dø. Jeg er heldigvis ikke enebarn Men bestemor døde for 2 år siden, og enkelte ting har vært veldig vanskelig for mamma å kaste. men det blir jo aldri sett på eller brukt. det er bøker, bilder, møbler, kjøkkenustyr, sengetøy. 
Mamma har sine ting som hun har kjøpt. 

Anonymkode: 66ffa...060

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en angstdiagnose, og jeg kjenner snev av de samme følelsene/reaksjonene når jeg tenker på mine foreldres tre fullstappede etasjer (pluss mørkeloft og garasje) og hvem som en dag får ansvaret for å tømme der 🤪 Min tantes to hus med minst tilsvarende derimot, det tar jeg ikke så tungt.

Vi snakker sikkert 400 bøker, kassetter, vinyl, halvparten av alle mormors og farmors duker (som inkluderer arvegods etter mine tipp-tipper og nedover), oldefars hjemmelagde høvler, bestefars ljå, verktøy fra 3 generasjoner, malingsrester, mormors tv, massevis av sølv, krystall, nips, steingods, porselen, 4 generasjoners norgesglass... Jepp, angst.

Anonymkode: 50345...c56

Det som er vanskeligst,iallefall har vært for meg,det er at det meste har vært vemodig å kvitte seg med. Plutselig så har 'alt' en affeksjonsverdi,minner man ikke vil gi slipp på. Ble litt vel mye jeg sparte på gitt. Men nå er tiden inne og det jobbes på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du barn? Jeg har 3.. og hamstrer alt for mye. Easy living er lett når man er alene, evt kun deg og partner. Men skulle ønske jeg klarte det da, livet hadde vært bedre om vi hadde sluppet å flytte fra 100 kvm når 3mann var på vei. Dobla lånet vårt og flytta fra den beste plassen.. 

Anonymkode: 577cf...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monsieur Beau
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er du til å mene noe om hvordan andre har det hjemme? Folk får gjøre som de vil. Pass på deg sjøl, men forvent ikke at andre synes det samme som deg. Du sitter ikke på noen fasit. 

Anonymkode: 9990c...8b2

Og hvem er du som syns det er greit å kvele andres meninger (ytringsfrihet) spesielt når du selv velger å delta på et forum som er bassert på personlige meninger. Du har garantert startet eller deltat en eller tusen tråder her inne. Du har også garantert ytret meniger. Det er ikke du som bestemmer hva andre skal mene om noe som helst, ei heller prøve å kvele ytringsfriheten. Helt ok å ikke være enig, fortell gjerne hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Har jeg sagt jeg er perfekt? hva er det med kg folk å ta det som et selvfølge at ts føler seg bedre enn andre bare h*n kritiserer noe. 

Anonymkode: 66ffa...060

Det ligger jo i det å kritisere andre. Når vi kritiserer og samtidig fremhever vår egen utmerkede måte sier vi egentlig at andre også bør gjøre ting bedre, og helst på vår måte. Er det ikke det som er poenget med dette innlegget ditt hvis du er ærlig med deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...