Gå til innhold

Synes du livet ditt er hardt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Karusellen med tidlig opp, jobbe til en stuper, hjem og sove, repeat.

Anonymkode: ea65e...79b

ehm, hvordan hopper man av den? jeg er ikke den som liker å gi etter for lyster og egoisme. Tenk hvis alle skal hoppe av dersom det blir for slitsomt. Da hadde snart alle vært på nav. det er så masse jobber jeg ikke skjønner at folk holder ut i. 
Spørs om det er bedre å nave da, og ha fri hele tiden..sovner da bort hele dagen og mens andre legger seg står du opp. nei takk.
Man skal glede seg til å stå opp og møte dagen. 

Anonymkode: 9b992...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Konditorfrue
På 10.12.2018 den 9.54, AnonymBruker skrev:

Ja, akkurat nå synes jeg det. Jeg har en tenåring med en alvorlig psykisk lidelse. Det er knallhardt, ensomt og enormt stigmatiserende å være forelder til et barn med psykiske vansker. Alle ser symptomene, men ingen vet årsaken eller hvor mye vi kjemper for at barnet vårt skal ha det bra i et tungrodd system.

Anonymkode: f0c23...260

God varm klem fra meg 💜💜💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ehm, hvordan hopper man av den? jeg er ikke den som liker å gi etter for lyster og egoisme. Tenk hvis alle skal hoppe av dersom det blir for slitsomt. Da hadde snart alle vært på nav. det er så masse jobber jeg ikke skjønner at folk holder ut i. 
Spørs om det er bedre å nave da, og ha fri hele tiden..sovner da bort hele dagen og mens andre legger seg står du opp. nei takk.
Man skal glede seg til å stå opp og møte dagen. 

Anonymkode: 9b992...4be

Jada, dette er opp til hver enkelt. For meg blir livet for kort til å leve i hamsterhjulet.

Artig at du også tror at å ikke jobbe er ensbetydende med å sove hele dagen og legge seg når andre står opp:fnise:

Anonymkode: ea65e...79b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Man står opp tidlig, jobber, kommer hjem og har såvidt overskudd til familie et par timer før man må sove og så er det på an igjen. For hva? For penger til å kjøpe ting for å være lykkelig.

Jeg mener lykke ikke kan kjøpes. Jeg skulle ønske vi levde i en tid der man hadde for eksempel en gård eller en liten tomt, dyrket mat til din familie og tilbringte all tid med dem og that’s it. Ikke slite og streve med lån og bullshit for å imponere andre og være bekymret hele livet for å så ende opp i den samme jorda til slutt uansett der det betyr INGENTING hva du har oppnådd av karriere, status osv.

Det er trist hvordan verden har blitt. Jeg synes alle skal kunne leve og vie livet sitt til å gjøre nøyaktig det man vil (de som ønsker å jobbe og ha det moderne liv også selvfølgelig). Jeg ønsker å bruke all tiden jeg har i livet på familien min. Ikke 37,5 timer av uken, hver uke, hele året på jobb. Men slik er det i en moderne slave verden.

Anonymkode: 8ebc6...70a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Man står opp tidlig, jobber, kommer hjem og har såvidt overskudd til familie et par timer før man må sove og så er det på an igjen. For hva? For penger til å kjøpe ting for å være lykkelig.

Jeg mener lykke ikke kan kjøpes. Jeg skulle ønske vi levde i en tid der man hadde for eksempel en gård eller en liten tomt, dyrket mat til din familie og tilbringte all tid med dem og that’s it. Ikke slite og streve med lån og bullshit for å imponere andre og være bekymret hele livet for å så ende opp i den samme jorda til slutt uansett der det betyr INGENTING hva du har oppnådd av karriere, status osv.

Det er trist hvordan verden har blitt. Jeg synes alle skal kunne leve og vie livet sitt til å gjøre nøyaktig det man vil (de som ønsker å jobbe og ha det moderne liv også selvfølgelig). Jeg ønsker å bruke all tiden jeg har i livet på familien min. Ikke 37,5 timer av uken, hver uke, hele året på jobb. Men slik er det i en moderne slave verden.

Anonymkode: 8ebc6...70a

Neida, man kan hoppe av. Men det krever en del kynisme og lignende. Men enhver er seg selv nærmest og for meg er det uaktuelt å bruke 75000 timer av livet på å gjøre ting jeg ikke vil.

Anonymkode: ea65e...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, dette er opp til hver enkelt. For meg blir livet for kort til å leve i hamsterhjulet.

Artig at du også tror at å ikke jobbe er ensbetydende med å sove hele dagen og legge seg når andre står opp:fnise:

Anonymkode: ea65e...79b

Du vet at vi kan gå på NAV fordi vi betaler skatt? fordi noen  er i arbeidslivet og betaler denne skatten. Hvis alle skal tenke slik så blir det ikke igjen folk på jobbmarkedet da. 

Anonymkode: 9b992...4be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du vet at vi kan gå på NAV fordi vi betaler skatt? fordi noen  er i arbeidslivet og betaler denne skatten. Hvis alle skal tenke slik så blir det ikke igjen folk på jobbmarkedet da. 

Anonymkode: 9b992...4be

Ja, jeg regnet med at du dro den "alle kan ikke" osv. Men alle tenker ikke kollektivt og vil den samme tingen. Da hadde alle blitt tannleger eller alle var fiskere. Alle har aldri tenkt kollektivt noensinne gjennom hele historien.

 

Anonymkode: ea65e...79b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg syntest livet var fryktelig vanskelig når eg var yngre. Nå synest eg det er betre, ein mellomting. Eg er eigentlig ganske nøgd med livet akkurat nå. Eg setje pris på det eg har i staden for å væra lei meg for det eg ikkje har. Eg har for lenge sidan  slutta å samanlikna meg sjølv med andre! Det som er realistisk for meg kjenne eg på sjølv. Det er greitt for meg at det alltid er nokon der ute som er smartare, penare, rikare, meir velformulert og populær enn meg. Eg gidde ikkje å væra med på jakten på det perfekte, det er så sykt deilig å ha meldt seg ut av hysteriet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. desember 2018 den 6.59, Zaga skrev:

Ja livet er hardt og slitsomt og vondt. Det å få regningene til å gå rundt gjør livet bare enda værre. Har det sånn selv. Bor også alene og er alene om alt og har altfor mye utgifter. Nå er det noe tull med bilen og den på repareres og da blir jeg bare enda mere lei meg. Men er så avhengig av bilen for å komme meg ut og rundt. Vet det bare er luksus. Men får ikke helt til livet uten bilen. Jeg føler jeg bare klager på alt og at noen alltid har det værre og da får jeg bare dårligere samvittighet siden jeg burde være glad og happy happy happy noe jeg aldri er. Da blir livet kun en stor oppoverbakke som jeg aldri kommer meg opp på toppen fordi på toppen er himmelen og da lever man ikke lengre. Føler bare livet er sånn. Er ikke så lett. Føler jeg bare klager og syter her også. Prøve å se de fine tingene i livet. Prøve. Prøve. Prøve. Hardt hardt hardt. Men får det bare ikke til uansett hvor mye jeg prøver og uansett hvor hardt jeg ønsker. Er bare så mange humper på oppoverbakken.

Mobbing er helt grusomt. Ble mobbet hele barndommen og ungdomsårene selv og det setter dype vonde sår som aldri vil gro. Ikke litt engang. Ikke en liten skårpe heller. Og dette er nå 30-20 år siden. Så sårene er like dype ennå nå som jeg nærmer meg 40 år.

Du må forandre holdningen til deg selv. Nå lever du i en offer rolle, og setter deg fast i et mønster du har tillagt deg selv i alle år, pga noe noen andre gjorde mot deg for lengelenge siden. Selv om du opplevde mobbing osv, betyr det ikke at du skal ha det vondt resten av livet ditt. Det er som du har meldt deg ut, satt på deg et "stempel" som også forblir en selvoppfyllende profeti. Det er bare deg selv som kan forandre det "stemplet" du nå lever med. Ta tak i deg selv og holdningen din. Begynn og gjøre ting som gir deg glede. Legg merke til de små ting i hverdagen. Føl på takknemlighet for noe av det du har, gjør, opplever...

Det ligger noe i yttrykket, man er sin egen lykkes smed. Bli den beste utgaven av deg selv. 

Dette er godt ment. 

Anonymkode: 2f295...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12. desember 2018 den 9.50, AnonymBruker skrev:

Det er ikke hardt nei. Men det føles jo ganske bortkastet og kjedelig med jobb rutinen i hverdagen.

Hadde vært digg å starte for seg selv med noe interessant for å tjene penger istedenfor, eller kanskje få noe passiv inntekt så man kan ta fri fra jobb.

Anonymkode: ae89f...540

Gjør det! Det er bare du som kan endre tankene dine, som igjen kan endre handlingene dine! Finn dine passions.

Alt for mange tror de må være stuck i en jobb de ikke liker. Legg deg en plan. Du har makten over ditt liv.

Anonymkode: 2f295...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hardt" som i fysisk hardt, strevsomt og stressende? Nei, vil ikke si det. Men hardt som i manglende livskvalitet, ja helt klart. Nedturene er i overtall i forhold til oppturene. 

Anonymkode: b3718...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Man står opp tidlig, jobber, kommer hjem og har såvidt overskudd til familie et par timer før man må sove og så er det på an igjen. For hva? For penger til å kjøpe ting for å være lykkelig.

Jeg mener lykke ikke kan kjøpes. Jeg skulle ønske vi levde i en tid der man hadde for eksempel en gård eller en liten tomt, dyrket mat til din familie og tilbringte all tid med dem og that’s it. Ikke slite og streve med lån og bullshit for å imponere andre og være bekymret hele livet for å så ende opp i den samme jorda til slutt uansett der det betyr INGENTING hva du har oppnådd av karriere, status osv.

Det er trist hvordan verden har blitt. Jeg synes alle skal kunne leve og vie livet sitt til å gjøre nøyaktig det man vil (de som ønsker å jobbe og ha det moderne liv også selvfølgelig). Jeg ønsker å bruke all tiden jeg har i livet på familien min. Ikke 37,5 timer av uken, hver uke, hele året på jobb. Men slik er det i en moderne slave verden.

Anonymkode: 8ebc6...70a

Hvorfor strever du med lån og bullshit for å imponere andre? Her m¨du gå inn i deg selv.

Hvis du går ned i levestandard, kan du møte mer et liv du ønsker.

Anonymkode: 2f295...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14. desember 2018 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Tja, sett utenfra er livet mitt veldig flott. Har gode venner, familie og studerer et studium med høye opptakskrav. Men selv opplever jeg livet som ganske tungt på grunn av psykisk sykdom.

Anonymkode: e0613...a1f

Så du lever livet ditt utifra hvordan andre skal se deg, ikke dine egne behov?

Sikker på at det ikke er rota til din psykiske sykdom? At du "forsømmer" deg selv for å virke perfekt utad...

Anonymkode: 2f295...8d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor strever du med lån og bullshit for å imponere andre? Her m¨du gå inn i deg selv.

Hvis du går ned i levestandard, kan du møte mer et liv du ønsker.

Anonymkode: 2f295...8d4

Ja, men hadde mange nok tenkt slik, så hadde man kunnet se langt etter ting mange tar for gitt i dag, som f. eks. et relativt velfungerende helsevesen, subsidierte barnehager, subsidiert kollektivtransport, gratis utdanning osv. I et samfunnsperspektiv så må noen andre ta igjen den tapte arbeidsinnsatsen hvis noen skal jobbe mindre. 

Livet kan være ganske hardt for de som jobber mest, og som er de største bidragsyterne til velferdsstaten. Materielt sett har de fleste det bra, men det dreier seg gjerne om stressende liv, med mye jobb og bekymringer om å få nok tid til familie og andre ting man vil gjøre. 

Anonymkode: 6a0c3...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler mer om hvordan man tar det, enn hvordan man har det. 

Det minner jeg meg selv om i dårlige stunder. 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada, dette er opp til hver enkelt. For meg blir livet for kort til å leve i hamsterhjulet.

Artig at du også tror at å ikke jobbe er ensbetydende med å sove hele dagen og legge seg når andre står opp:fnise:

Anonymkode: ea65e...79b

 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Man står opp tidlig, jobber, kommer hjem og har såvidt overskudd til familie et par timer før man må sove og så er det på an igjen. For hva? For penger til å kjøpe ting for å være lykkelig.

Jeg mener lykke ikke kan kjøpes. Jeg skulle ønske vi levde i en tid der man hadde for eksempel en gård eller en liten tomt, dyrket mat til din familie og tilbringte all tid med dem og that’s it. Ikke slite og streve med lån og bullshit for å imponere andre og være bekymret hele livet for å så ende opp i den samme jorda til slutt uansett der det betyr INGENTING hva du har oppnådd av karriere, status osv.

Det er trist hvordan verden har blitt. Jeg synes alle skal kunne leve og vie livet sitt til å gjøre nøyaktig det man vil (de som ønsker å jobbe og ha det moderne liv også selvfølgelig). Jeg ønsker å bruke all tiden jeg har i livet på familien min. Ikke 37,5 timer av uken, hver uke, hele året på jobb. Men slik er det i en moderne slave verden.

Anonymkode: 8ebc6...70a

Tenker det samme selv er drittlei det moderne livet, opp tidlig, jobbe, stresse seg hjem. Lage mat, gjøre noe på den korte tiden etterpå. Sove...repetere. 2 dager fri i helgen bare. 

Har satt et årstall der jeg stopper alt, selger alt jeg har å reiser ut. Så får det gå som det går. Rutinelivet er hvertfall ikke lykken.

Anonymkode: 518a9...c88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Miner i Sør-Amerika? Hvilket land var dette snakk om?

Jepp. Colombia. Norsk Folkehjelp holder til der blant annet, men jeg jobbet ikke direkte med dem. Følte nesten livet mitt ga mer mening der borte, selv om det var skummelt.

Denne helgen har vært fullstendig meningsløs. Altså.. jeg stod opp kl 14.30 i dag. Hadde planer om trening men endte opp med å trøkke i meg masse smågodt i stedet for :( Jaja tar det igjen i morgen. Selv om det da er tilbake til hardkjøret. 

Anonymkode: db221...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja livet er hardt :( har vært arbeidsledig i 5 måneder nå . Sliter psykisk og er i depresjon. Skjønner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Har høy utdanning men blir alltid rejected etter intervju. Har gitt opp livet nå :( 

Anonymkode: 280f1...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja livet er hardt :( har vært arbeidsledig i 5 måneder nå . Sliter psykisk og er i depresjon. Skjønner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Har høy utdanning men blir alltid rejected etter intervju. Har gitt opp livet nå :( 

Anonymkode: 280f1...7d0

Ikke gi opp❤️❤️ Får du hjelp med depresjonen? Kan du få hjelp via NAV til å skaffe arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...