Gå til innhold

Kjære dagbok!


Gjest rabiate

Anbefalte innlegg

Gjest rabiate

Heisan!

Koseli at du stikker innom, føl deg som hjemme!!

Litt om meg er 23 år, Mamma til en turbogutt på 1 år. Har en samboer på 25 år som jobber borte Mandag-Torsdag, så da er vi som nyforelsket nesten hvær helg. :kline:

Ups får besøk, fortsettelse kommer senere!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest rabiate

Hei igjen!

Takk for hilsninger!! :)

Tenkte å skrive litt mere om meg selv, er kansje litt giftesyk for tiden. Min kjære ler bare av meg å sier at han har det ikke travelt... :grine:

Derfor tenkte jeg å få ut litt tanker her. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

:tommelsmil:

Ska no spis kylling snart d ska bi godt!! sett no å ser å utsekta, d mange ørne i lufta... Ganske rått, å i går va d 2 små å 2 store staurkval så svømt i sunne like uttafør stuevindue vårres... å d e ikke kødd har d på film åg. :)

Turbo gutten ligg å søv så d stille her bærre min kjære så går her å e nysjerri... Sku no bærre ha sakt d som d va... Får et sug i magen... sett no bærre å nyt utsikta.. d som å bo på ei rorbu... :) nei vi skrives.. Maten e færdi.. får væll bak nån brød etter på...

BYE BYE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

Heihei!

Kjære dagbok, i dag yrer det...

Å steike før ei tåka...

Vi snakka om bryllup i dag før vi sto opp.... Men d bi nok ikke, han føl seg ikke klar... Vart kansje lettet egentli... :) Men håpa jo at d ein gang kan bi vårres tur... :bryllup:

Eg sett no bærre inne å venta på go være, håpa d kommer snart. må væll ut å drener i hagen... :( Hagen vårres ser ut som en stor stygg andunge!!! Håpa bærre d bi ei svana en gang... :)

Nei no ska eg spæll TH.. :)

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rabiate

JA, endeli har jeg funnet en farge til gangene.

Den heter Isturkis, å letthet skal jeg male på alle lister og på ende veggene oppe. Er spent på resultatet!

Skal bli godt å sette i gang, min kjære vet ikke noe om det så det skal bli arti å se reaksjonen hans. Vi hadde bare grunnet veggene, for å få bort røyk lukten fra de gamle eierne. Skal si det var innrøykt, alt var gult å surt... :kvalm:

Var innom en venn som nettopp har kjøpt hus nesten dobbelt så stort å 4 ganger så dyrt... Ble litt sjalu, men de må pusse opp like mye som oss. :hoho:

Da jeg kom hjem fikk jeg en pussi kjærlighets følelse for huset vårt. nesten den samme som første gang vi var på "visning".

Jeg har vært ei jente som skulle ha det alle andre hadde, men fikk en slaks åpenbaring i går. Jeg liker noe de ikke liker, et funkishus fra 1950. Tror ikke de hadde vater på den tiden... Det er noen cm forskjell fra den ene siden av rommet til den andre.

(Da mener jeg lengden på vegg, å avstanden fra gulv til tak). Vårt hus har et særpreg som nyere hus ikke skal ha.

Takk for denne gang!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

Hallo!

Begynte å male i går.. :) Det blir tøft!

Får hjelp av bestisen min, hun er flink til pirke arbeid. Så det er mye god hjelp i henne! Min kjære avslørte meg, men ikke helt han vet bare at jeg har en ovraskelse til han når han kommer hjem i morgen kveld.

Gav han beskjed om viss han kom hjem før, så måtte han jobbe litt han også... :)

Kansje jeg får til å legge ut bilder av resultatet...

Må gå Turbo gutten hyler etter smokken, håper han sover litt til... Bye bye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

Halla...

Fargene i gangen ble foresten isturkis (matt) og chi, atlantis og isturkis (hel og halv blank). De tre fargene skal brukes til å male effekter på den matte.... Deili å få en annen farge enn hvit!!! :) Lille turbo gutten har vært hos bestemor og bestefar så han slipper den værste malings lukten. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

Det er stille i huset... :)

Får vell se om jeg blir færdig med å male veggene i dag... :hoppe:

Da er det barre listene og taket igjen... 8)

Skal bare spille litt Theme hospital :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

Kjære dagbok!

Længe siden sist nå... Går litt treigt mæ malingen... Men har ikke hatt tid, min kjære jobber jo som kjent borte fra mandag til torsdag å jeg er hjemme med turbogutten. å i går begynte jeg også å jobbe... 1 1/2 år siden jeg jobbet sist... men nå skal jeg sove...

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate
Gratulerer med nesten ny dagbok, og gratulerer med ny jobb. Eller den er kanskje ikke ny alikevel? Du har bare kanskje hatt permisjon?

Ha en fin helg, jeg måtte opp og lufte hunden nå, men tror jeg skal legge meg og sove litt videre. Klokka er bare litt over sju.

HEI! Morro at noen stikker innom!!! :)

Jobben er nok den samme gamle.... :(:)

Men d var godt å komme seg i gang, selv om d er en ganske fysisk tung jobb. Å enda ryggen hyler så "gleder" jeg meg til Torsdagen!!! Har hatt permisjon siden 17 feb. i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rabiate

Halla balla!

Kor ska eg bjynn? Kansje på bokmål å litt skrive feil men no ska eg ha ut litt a d som e inne i hjærnen min... :) Hum... Må bærre sjå Big Brother!!!!!!! :sjarmor: Kommer tebake seinar!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

Ja hallo! D hær, d e radio feskslo! Kanalen før deg så har lite å jær.... *ssss*

Nei no e BB over å eg må tøm meg litt.....

(Før deg som har d travelt ta den korte versjon.

blablablablabla!)

Va te tannlægen i dag.... Hadde mæ lille turbogutten... HAn flørta mæ tannpleiarn men når tannlegen bjynt å brak vart han ikke nådi bærre mamma så va gagni... Så han satt i fange mitt mens TL børra seg færdi i visdomstanna han ikke vil trekk... Men d ha kansje vørre enno værre... Han fiksa 3 tenner å klart meg uten bedøvelse... :kul: Ska bi flenkar m tanntrå og fkuorskyll! No ha TL tjent nok pænga på meg!!!!

Turbogutten bi nok tannlege, han følte flitti mæ på ke så føregikk i munnen te ho mamma... :)

Hadde besøk a den gifte klare vennen min i dag... Ho å typen ska gift seg 16 juli... Å eg ha fått d ærefulle oppdrage mæ å pakk opp pakkan...... :) KUN HA TRENKT NÅN RÅD!!!!!

På søndag sto eg opp kl 08.00 etter 4 tima søvn..... Turbogutten va klar te å stå opp... Va faktisk overaskanes opplakt etter en ut ut mæ super bæstisen min. TG fækk mat å melk å då va han nesten ikke havanes i hus så han fikk en tili lur kl 9 så steinsøv han i vogna.. :hjerter: Så gikk eg opp te min Kjære. :kline: Sto så opp igjæn kl 11, etter en go "lur"....... :plystre:

Vi kjikka i huskattaloga før å få idèa. (Drømme om å bygge ut).:)Holt på å søvn av i sofaen så vi fant ut at vi sku ga på butikken å kjøp mat... TG søvna etter en lang trilletur å vi drømt om garasje å platt... (Har litt mange baller i lufta). Skulle i bursdag men d ble ikke noe av når TG sov såå lenge. Koste meg med BB før eg steinsøvna på sofaen.

Lørdag ble dradd opp tili i dag... Ble klipt av frisør bæstisen min, DEILI! Min Kjære ble også klipt, farget og stripe bleiket ganske. Han ble ganske hot!! MAste litt påhan om vi skulle få barnevakt så vi kunne ta oss en tur på "byen" Men han ble bare sur. :-x Han mente at skulle kose oss hjemme... Men jeg sa at jeg skulle ut! GIdder da ikke å sitte inne hvær eneste FUCKINGS LØRDAG å se "Med hjarte på rette staden". Han vart Drit sur å snakka ikke mæ meg resten a den dagen... :kjempesinna:

Gikk ut med dorlig samvittighet sta som jeg er, Super bestisen min fikk være litt doktor love, mens hun farget vippene mine. Ble en fin kveld på NH mange som hadde bursdag så d ble helt fult!! :perebrus: MORRO :danse:

Kom hjem å fant Min Kjære sovende på sofaen, dro han opp å sovnet i inntil han kl 04...

Fredag ble ganske støl etter jobben!!! Ryggen værker å kneeskålene er som gele.... Fikk sove litt lenge i dag... :hoppe: Slappet bare av, skulle lage middag men så leste jeg i KK om sen abort, ble så "sint" å lei meg at jeg klarte bare ikke å spise. Ble helt rar i magen, håper jeg ALDRI må velge bort mitt barn!!!!!

Jobbet fra kl16 til kl23 slapp opprydding... :) Stekte meg en svinekottis å kokte ris til, mmmm!!!

Torsdag sto opp å koste oss med brødskive og hapå. Malte litt mår TG sov luren sin. Gikk til svigers med TG, fikk avkokt sei, potet å gulrot... namm! TG spise en stor talerken, å jeg gikk god å mett på jobb. TG ble hos sviges til Min Kjære kom hjem. Slapp å rydde gikk hjem så BB i reprise å sovnet i armene til MK.

Onsdag LOST var skummelt!!!!! Gleder meg til neste onsdag.

Fikk ut litt nå ja!!! Det var godt, kan annbefales på d sterkeste!!! :enig_animasjon:

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

Trudde ikke eg sku bi så hækta.... :o Men no tar eg meg i nakken, går ned , sett på radioen å rydda litt før TG vakna... Åpna vinue før å få litt luft! :)

Kansje TG får ta en tur te Svigers så eg får male litt... :) :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest rabiate

Hei!

I dag har jeg hvært flink... Hvis jeg får skryte litt da? :)

Da vi sto opp badet vi, spiste god frokost å kl 10.30 hva Turbogutten søvna i vogna si. Da rydda eg kjøkkene, sett på oppvaskmaskin, polert glassborde i stua, sett på en maskin mæ kleia og moppa golve i stua å i kjøkkene... *klappa meg sjøl på skuldra* å sei "flenk du va no" :-)

Så kom han svigerfar innom å "lånte" TG som så vidt va vakna etter luren sin... :) TG har jo ikke hvært der si fredag.... Morro! :)

Må ikke gå for lenge mellom hvær gang sønnesønnen kommer innom... Fint for meg, da kan jeg sitte hær å skrive... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

Hei! Må bare skrive litt om min fødsel...

Kjente at det hvar no på gang om morgenen, men ventet til kl18 før jeg kontaktet lege som skulle fikse båt transport.

Skulle på sykehuset neste dag uansett men tenkte heller å overnatte på føden. Jordmoren jeg snakket med før på dagen var helt enig i at vi skulle komme å overnatte siden vi har så lang vei å de hadde god plass både for meg og MinKjære.

Ble egentli tatt godt i mot når vi kom, fikk mat og et rom. Men jeg klarte ikke helt å slappe av. Jordmoren som kom på nattevakt ville under søke meg å mente at livmorhalsen ikke var moden, men hode var festet å d var bare kynnere jeg hadde fordi jeg stresset meg opp.

Skulle bare legge meg, for d kom ikke til å skje noe. Fikk ikke sove måtte bare på do men det kom ikke no. Jordmoren virket sur å mente jeg skulle ta noe å sove på..... :(

Tok ikke noe med engang, men gav etter, kl 01 fikk jeg en tabbelett pluss en paraset... Da skulle d bli godt å sove!!! Trodde jeg... Måte bare på do, fikk ikke sove men ble sløvet av medisin jeg fikk. Å kl 03 Kom det en stor foss ut av meg, vannet gikk. Jordmoren ble stor i øynene da hun kom inn, hode var jo festet å da skulle ikke fostervannet komme som en foss... Hun undersøkte meg å da hadde jeg 1 cm åpning, til hennes store forbauselse...

Jeg som hadde hvært kjempe usikker hele tiden begynte å hyperventilere når riene kom. JM ble ikke minder sur da... :( "ro deg ned" :frustrert: sa hun. DA ble jeg helt stille, turte jo ikke si noe.. :grine:

Gikk mye oppe for d var best for meg når riene kom. Men når det ENDELIG gikk mot vakt skifte fikk jeg beskjed om å legge meg ned å slappe av.... :forvirra:

Riene var så vonde at jeg lå sammen krøket å kleip Min tapre Kjære i hånden så han :grine: i rein sympati. Jeg torde ikke si noe selv om jeg ville hyle å skrike. :sinnatagg:

Hadde bestemt meg for lystgass å ikke epedural som smertestillende. Men da vakt skifte kom å ei snill svensk JM kom å spurte om jeg ville ha E så takket jeg pent JA!!! Var jo helt ut mattet etter sovemedisin å smertene etter at jeg måtte ligge. JM undersøkte meg å jeg hadde 4-5 cm åpning(kl08.30), Hun sa jeg hadde vært flink men lurte på hvorfor jeg ikke var mer oppe å gikk.... :forvirra::grine: Men jeg klarte ikke si noe...

Legen kom å stakk , traff på første forsøk å smerten ble sakte borte... DEILI!!!! ANBEFALES.... :enig_animasjon:

Kjente meg som ei slapp fredslilje når den får vann.

Jeg blomstret opp, klarte å snakke. Min Kjære fikk mat ikke jeg... :forvirra: Fikk noen båter appelsin i smug... :-) Så begynte de å snakke om keisersnitt.. :hakeslepp: Uten å si noe til oss. :grine::forvirra:

MEn babyen var stressa å ville ut... JM "måtte" klippe. :kjempesinna:

:babygutt: Å kl 12.25 kom en liten gutt til værden. :hoppe:

Fikk så vidt se han før JM sprang ut etter legen som gikk for han mente at han så fin ut. JM kom inn å sa legen gikk bare... :kjempesinna: Men ongen hylte å jeg fikk han om sider på magen. *iritert* for å ikke få han lakt opp med en gang. Men der å da hadde jeg jo blitt MAMMA!!! Alt var bra med Gullet bortsett fra noen skrammer under øyet... (han hadde vell god fart) :)

Det høes kansje grusomt ut men det er egentli glemt... Det er bare noen ganger at det iriterer meg!!!

Skulle ha stolt mer på instinktet... Hva tenkte jeg på som tok sovemedisin når fødselen var i gang?

Detter er tanker som kommer igjen...

Å når det kommer til Smertestillende, så er jeg kjempe glad for at jeg fikk Epedural!!! Å det vil jeg anbefaler til andre!! Det var det som reddet min fødselsopplevelse! Har det ikke hvært for den så skulle Turbogutten blit enebarn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!

Tenkte bare å ta en titt her inne! Relativt ny her selv, så greit å ikke føle seg helt fersk og "alene". :-)

Uff, hørtes ut som en grusom jordmor :evil: , men må jo være fantastisk å få barn uansett! Tror ikke det blir noen på meg på et par år, men man vet jo aldri! :wink:

Og er egentlig så overveldet bare av å finne drømmemannen (hadde jeg aldri trodd, jeg skulle være evig singel ja! :eeeh: ) at jeg ikke føler jeg trenger noe mer akkurat nå!! Kanskje bortsett fra ett sånt lite frieri som du også venter på, hehe... :wink:

Lykke til med det, vi får vel bare smøre oss med tålmodighet!!! :P

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabiate

Hei Sneip! :vinke:

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Hyggeli at d er noen som gidder å skrive noen ord!!!

Den jordmora jeg fikk unner jeg ingen! Men så blir d nok en stund til neste mann kommer... Da har jeg forhåpentlivis glemt litt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...