Gå til innhold

Er dette ghosting?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi begynte å snakke litt i januar i år, endel da. Så dabbet kontakten av, og vi tok den opp igjen i mars. Begynte å prate litt. Vi addet hverandre på snap. Så møttes vi i mai, var sammen i kanskje 2-3 timer. Snakket bare og gikk rundt sammen. Etter det snakket vi på snap bare engang, bare noen få setninger samme kvelden etter møtet. 

Etter det har det vært null kontakt uten at jeg vet hvorfor. Kanskje han mista interessen eller var redd jeg ikke var interessert lenger og ikke har turt å sende melding. Ikke at jeg har tenkt noe over det eller brydd meg. Men i dag når jeg ikke så scoren hans lenger og det sto «lagt til» altså st jeg hadde han, men han ikke hadde meg skal jeg innrømme at det stakk litt... Jeg ble ikke lei meg, men ville du kalt det ghosting? Vi møttes jo trossalt.

Anonymkode: ff8cd...048

Videoannonse
Annonse
Gjest shadowofthewind
Skrevet

Jepp, det er det, og det er ganske vanlig, dessverre. Feigt også.

Skrevet
Akkurat nå, shadowofthewind skrev:

Jepp, det er det, og det er ganske vanlig, dessverre. Feigt også.

Ja jeg hater ghosting selv :( Vil understreke at jeg ikke er lei meg, er jo et halvt år siden vi snakket sist og kun har møttes en gang

TS

Gjest supernova_87
Skrevet

Det er vel ikke ghosting. Har du prøvd å få kontakt? Har han forsvunnet i løse lufta? Vet du ikke om han lever eller er død? 

Han var kjip men viste tydelig at han ikke var interessert mer med å SLETTE deg. Spøkelser kan ikke SLETTE. 

Det er lov å være såret og synes folk er bæsj uten at de har ghostet. 

Gjest shadowofthewind
Skrevet
Akkurat nå, Rainstorm skrev:

Det er vel ikke ghosting. Har du prøvd å få kontakt? Har han forsvunnet i løse lufta? Vet du ikke om han lever eller er død? 

Han var kjip men viste tydelig at han ikke var interessert mer med å SLETTE deg. Spøkelser kan ikke SLETTE. 

Ghosting er de som forsvinner ut av livet ditt uten å si i fra/gi forklaring. De kan både slette og blokkere deg, uten å la deg vite hvorfor, så det er ghosting. Ghosting er en forklaring på at noen bare "forsvinner".

Skrevet
2 minutter siden, Rainstorm skrev:

Har ikke prøvd å ta kontakt nei. Siste jeg sendte til han var et spørsmål til noe han sa jeg skrev «åh??». Den åpnet han bare og svarte ikke. Tok vell fort hintet. Jeg hater nettdating egt, er så silent treatments og ghosting osv

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke prøvd å ta kontakt nei. Siste jeg sendte til han var et spørsmål til noe han, så jeg skrev «åh??». Den åpnet han bare og svarte ikke. Tok vell fort hintet. Jeg hater nettdating egt, er så silent treatments og ghosting osv

Skrivefeil av meg

Skrevet

Dere møttes i noen timer i mai. Vi er nå i desember, kanskje han har funnet en kjæreste, og sletter damebekjente for hennes del?

Anonymkode: c067d...5c6

Skrevet

2 minutter siden, shadowofthewind skrev:

Ghosting er de som forsvinner ut av livet ditt uten å si i fra/gi forklaring. De kan både slette og blokkere deg, uten å la deg vite hvorfor, så det er ghosting. Ghosting er en forklaring på at noen bare "forsvinner".

Men er det ghosting hvis man slutter å prate, men ikke sletter eller blokkerer? Det diskuterte jeg og en venninne om

Skrevet

Dere møttes i noen timer i mai. Vi er nå i desember, kanskje han har funnet en kjæreste, og sletter damebekjente for hennes del?

Tviler jeg på. Så han på dating appen i dag hvor vi fikk kontakt. Sto han var pålogget der i går, så neppe! 

TS

Skrevet

Men er det ghosting hvis man slutter å prate, men ikke sletter eller blokkerer? Det diskuterte jeg og en venninne om

Det oppleves vel bare som ghosting, hvis det ikke er gjensidig. Ofte er det gjensidig at man merker at kjemien ikke er der.

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg er uenig. Ghosting er å forsvinne uten et spor. Blir man blokket og slettet er det helt tydelig at vedkommende ikke vil ha mer med deg å gjøre. Ghosting overlater den "forlatte" til å lure seg grønn. Hva var det som skjedde egentlig? Har noe skjedd med ham? 

I TS sitt tilfelle har jo vedkommende ingen interesse for henne. Og fader henne ut før han blokker. 

Gjest shadowofthewind
Skrevet

Tviler jeg på. Så han på dating appen i dag hvor vi fikk kontakt. Sto han var pålogget der i går, så neppe! 

TS

Tror ikke du skjønner begrepet ghosting. Selvfølgelig bruker de fremdeles sosiale medier og internett. Men ghosting er når de ikke vil ha noe med deg å gjøre, de forsvinner ut av livet ditt uten forklaring og fortsetter livet sitt som før som om det dere hadde ikke betydde noe. Det er bare å google ghosting. :)

Skrevet

Jeg er uenig. Ghosting er å forsvinne uten et spor. Blir man blokket og slettet er det helt tydelig at vedkommende ikke vil ha mer med deg å gjøre. Ghosting overlater den "forlatte" til å lure seg grønn. Hva var det som skjedde egentlig? Har noe skjedd med ham? 

I TS sitt tilfelle har jo vedkommende ingen interesse for henne. Og fader henne ut før han blokker. 

Fader ut blir litt feil ord å bruke da vi ikke har snakket siden dagen vi møttes. Jeg har heller ikke sendt han noe. Egt gjør det ikke så mye at han slettet meg, har vært litt nær å slette han noenganger jeg og for ikke lenge siden. Men så har jeg tenkt «hva hvis vi snakker igjen» osv 

Skrevet
1 minutt siden, shadowofthewind skrev:

Tror ikke du skjønner begrepet ghosting. Selvfølgelig bruker de fremdeles sosiale medier og internett. Men ghosting er når de ikke vil ha noe med deg å gjøre, de forsvinner ut av livet ditt uten forklaring og fortsetter livet sitt som før som om det dere hadde ikke betydde noe. Det er bare å google ghosting. :)

Jo jeg forstår ghosting. Sa bare at jeg tvilet på at han hadde fått seg dame og greier

Gjest shadowofthewind
Skrevet
2 minutter siden, Rainstorm skrev:

Ghosting er et vanskelig begrep og kan skje på mange måter. Men de forsvinner som regel ut av livet ditt/ikke vil ha mer med deg å gjøre uten å gi en grunn. Det er slik jeg har oppfattet deg, og har heldigvis ikke opplevd det selv for dater ikke.

Gjest shadowofthewind
Skrevet

Jo jeg forstår ghosting. Sa bare at jeg tvilet på at han hadde fått seg dame og greier

Skjønner. Ghosting kan oppstå av mange grunner også. Enten mistet interessen, funnet dame, noe har skjedd eller føler at man ikke får noe ut av vennskapet? Det skal ikke være enkelt. Jeg kom bare med noen tips, det er alt.

Gjest supernova_87
Skrevet

Fader ut blir litt feil ord å bruke da vi ikke har snakket siden dagen vi møttes. Jeg har heller ikke sendt han noe. Egt gjør det ikke så mye at han slettet meg, har vært litt nær å slette han noenganger jeg og for ikke lenge siden. Men så har jeg tenkt «hva hvis vi snakker igjen» osv 

Du har heller ikke sendt ham noe, har du ghostet ham? Nei, han har heller ikke ghostet.  Det bare gikk over. 

Kjæresten min ghostet meg for noen år siden. Sendte melding om at han gleda seg til å snakke til kvelden og jeg hørte ikke noe mer. Ble ikke sletta. Ikke blokka. Han var ikke på SoMe. 

Dere mistet kontakten, det gikk over av seg selv, var ikke gjensidig interessert. Dette er ikke Ghosting.  Om du hadde prøvd å få kontakt og dere hadde en gjensidig relasjon og du aldri fikk noe svar og han tilsynelatende hadde falt av jordens overflate kan du snakke om Ghosting. 

Gjest supernova_87
Skrevet

Ghosting er et vanskelig begrep og kan skje på mange måter. Men de forsvinner som regel ut av livet ditt/ikke vil ha mer med deg å gjøre uten å gi en grunn. Det er slik jeg har oppfattet deg, og har heldigvis ikke opplevd det selv for dater ikke.

Men hallo, de har vært på EN date og TS har heller ikke tatt kontakt, det er da lov å ikke følge opp og deretter slette når det gjensidig har vært stilt en stund. De har bare ikke interesse for hverandre og det er ingen grunn til å sende en "jeg har ikke hørt fra deg på 2 mnd så nå sletter jeg deg"-melding. 

Jeg kaller IKKE dette Ghosting, vi får være uenige. 

Gjest shadowofthewind
Skrevet

Men hallo, de har vært på EN date og TS har heller ikke tatt kontakt, det er da lov å ikke følge opp og deretter slette når det gjensidig har vært stilt en stund. De har bare ikke interesse for hverandre og det er ingen grunn til å sende en "jeg har ikke hørt fra deg på 2 mnd så nå sletter jeg deg"-melding. 

Jeg kaller IKKE dette Ghosting, vi får være uenige. 

Jeg vet jo selvfølgelig at hvis den ene prøver å ta kontakt med den andre og den andre ikke svarer, da er det ghosting. Men ts var ikke så veldig tydelig på den andre delen. Det føltes ut som om hun ville ha mer kontakt med ham, mer interessert i ham,  selv om hun ikke har tatt kontakt. Trenger ikke å krangle, gjør vi vel?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...