Gå til innhold

Hvem feirer dere single jul med?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ferier julen meg foreldre og søsken, i år blir det hos min søster med hennes familie, foreldrene mine kommer også. Nyttår skal jeg feire med venner og deres kjærester/venner. 

Selve nyttår kan jeg "ferire" alene, ser alltid ann situasjonen om det skjer noe eller ikke. Nyttår er ikke så viktig for meg egentlig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feirer jul alene, har gjort det de siste årene. Prøver å kose meg med god mat, og filmer.

Nyttårsaften er jeg og stort sett alene, men føler det er mer greit.

Anonymkode: dbc4e...893

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, shadowofthewind skrev:

Har litt av den samme frykten som deg. Liker å være alene og har ikke noe i mot det, men liker ikke høytiden. Da føler man seg mislykket av en eller annen grunn.

Jeg føler det ikke sånn selv, men skjønner hva du mener. Det er så voldsomt fokus på at man skal ha noen å være sammen med akkurat i høytidene, og spesielt i jula. Tror det er mange flere enn deg som nesten føler at det er noe feil med dem hvis de skal være alene i høytidene.  Jeg for min del har aldri vært så opptatt av tradisjoner, og jeg har både venner og familie som er viktige for meg å tilbringe tid med, men om vi er sammen  24.12. eller 13.01 spiller ingen rolle.

Anonymkode: 7f86e...606

• Liker 1
Skrevet

Til de som frykter å være den gamle, enslige tanta, så husker jeg at vår grandonkel (farfars bror) som var barnløs alltid feiret med oss. I mangel av egne barnebarn så ble han litt ekstra bestefar for oss, også i hverdagen så "Onkel Sivert" var en helt naturlig del av storfamilien. Jeg tror ikke det er uvanlig at folk og familier favner langt utenom kjernefamilien til jul. 

Jeg har stadig gjester til jul som jeg har litt utradisjonelle bånd med. Bare koselig det :)

Anonymkode: 89b82...1f8

Skrevet

Har alltid feiret alene. Ble pizza grandiosa i fjor. Juleaften er for meg som alle andre dager. Har ikke familie. Og det er ikke synd på meg.

Anonymkode: bd5af...540

• Liker 1
Skrevet

Annenhver jul med familie, den andre julen er jeg enten alene eller gjør noe annet. Syns ikke det er feil å være alene på julaften, jeg får slappet av, åpnet pakker når jeg vil og slipper å spise julemat jeg hater. Har hevet innpå med kalkun og riskrem før og det akter jeg å gjøre igjen neste gang jeg er alene i jula. 😄 Er koselig å feire med familie (mor, stefar, søsken) men jeg elsker alenetid, så begge deler er veldig greit.

Anonymkode: 3e825...20a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Annenhver jul med familie, den andre julen er jeg enten alene eller gjør noe annet. Syns ikke det er feil å være alene på julaften, jeg får slappet av, åpnet pakker når jeg vil og slipper å spise julemat jeg hater. Har hevet innpå med kalkun og riskrem før og det akter jeg å gjøre igjen neste gang jeg er alene i jula. 😄 Er koselig å feire med familie (mor, stefar, søsken) men jeg elsker alenetid, så begge deler er veldig greit.

På nyttårsaften er jeg forresten enten alene eller med venner.

Gjest shadowofthewind
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også den følelsen første gang jeg feiret jul uten barn etter å ha blitt skilt. Jeg var invitert til min søster og hennes kjernefamilie. Har feiret jul alene etter det, men nå etter noen år ser jeg annerledes på det. Jeg skal til min søster i år og nå og barna synes det er veldig hyggelig å få besøk av tante. Du er betydningsfull for flere enn din partner og barn. La andre rundt deg få gleden av å være med deg på julaften. 

Anonymkode: 1c653...c60

Har ingen venner, kjæreste,eller  barn. Kun foreldre og en bror med hans familie. Derfor er det lett å føle seg ekstra uelskverdig denne tiden av året. Derfor er det også vanskelig å føle seg "betydningsfull". Men får vel bare leve med det.

Skrevet

I år blir det med min datter, mine foreldre, min bror og hans kone. Kanskje hennes barn også. 

Anonymkode: 2f229...15b

Skrevet
3 timer siden, shadowofthewind skrev:

Har litt av den samme frykten som deg. Liker å være alene og har ikke noe i mot det, men liker ikke høytiden. Da føler man seg mislykket av en eller annen grunn.

Samme her, jeg gruer meg til jul og romjul. Synes det verste er kommentarene til enkelte folk: Å nei, stakkars deg, skal du være alene? Går det ikke an å si noe normalt hyggelig eller i det minste nøytralt heller enn å stakkarsliggjøre voksne oppegående folk?

Anonymkode: c2a67...724

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

er så heldig at jeg har en stor familie jeg feirer med, men syns det er så trist at fler her skriver "er alene i julen" er det ikke noooen dere kan være med? får helt vondt inni meg 

Niks. Når man bor en dagsreise unna familien og skal jobbe i jula så stopper det seg selv. Men for min del har jeg hatt mange slike juler og jeg koser meg alene. Synes i grunnen det er litt kjipere for min gamle mor som i prinsippet også blir alene, men hun skal feire sammen med annen familie. Og før noen foreslår hun kunne reist til meg - nei, det er for langt for en gammel dame som ikke liker å reise. 

Skrevet (endret)

Jul feirer jeg med familie, nyttårsaften er jeg alene av eget ønske.

Endret av Eugene Onegin
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også den følelsen første gang jeg feiret jul uten barn etter å ha blitt skilt. Jeg var invitert til min søster og hennes kjernefamilie. Har feiret jul alene etter det, men nå etter noen år ser jeg annerledes på det. Jeg skal til min søster i år og nå og barna synes det er veldig hyggelig å få besøk av tante. Du er betydningsfull for flere enn din partner og barn. La andre rundt deg få gleden av å være med deg på julaften. 

Anonymkode: 1c653...c60

Denne likte jeg. Liker perspektivet ditt her.

Skrevet

Dere som kun skriver familie, hvem mener dere? Type noe, eller halve slekta? Mange har egne barn pg feirer med den andre partens familie. Da blir man fort alene om man ikke har foreldre.

Anonymkode: e2209...e7e

Skrevet (endret)

En billig Brandi, Noe billig Pappvin, 12 Øl, -ikke alt på en kveld, -da ... 🙂

(Mamma døde i sommer. Måtte få Bikja skutt. Aldri vært opptatt av jul, og sånt, -men blir sikkert litt rart.)

Siste jul i Barndomshjemmet, ikke tenkt på det før akkurat nå, -er en "Siste" for alt...

Livet er en rar dings, -men det går over. Meg

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...