Gå til innhold

Når kan jeg forvente å se resultater etter at jeg har begynt å trene og spise sunt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.12.2018 den 8.35, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 kg overvektig.

Jeg har halvveis kontroll på kaloriinntaket, jeg har lastet ned lifesum og prøver å registrere alt jeg spiser og drikker der, men jeg har ikke vekt og spiser ofte hos andre så da blir det ofte bare omtrentlig kcal på det jeg spiser.

Anonymkode: 4d4f9...36b

du må ha vekt for å veie mat produktene du velger i oppskriftene dine. 

Anonymkode: 6a50b...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.12.2018 den 9.15, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å spise sunt og trene for 1 uke siden da jeg ønsker å begynne å gå ned i vekt/opp i muskler. Før jeg begynte veide jeg meg, målte meg med målebånd og tok bilder, nå etter en uke merker jeg ikke noe forskjell. 

Før spiste jeg mest mat med sukker som boller, yoghurt og sjokoladepålegg. Nå spiser jeg en del grønnsaker, litt frukt, havregryn, laks, kylling, linser og kikerter osv. Før var jeg veldig inaktiv og satt mest bare inne, nå trener jeg styrke og kondisjon 3 dager i uken i tillegg til at jeg går en del. 

Når kan jeg forvente å se resultater?

 Det tar 4 uker før du begynner å føle at kroppen og formen begynner å ble bedre, så kan det gå meget raskt videre til et punkt du må trene veldig mye mer for å komme videre. Men vekten har ikke noe med at du spiser sunt, da må du ikke spise mer kalorier inn en du faktisk forbruker. Begynn registrere hvor mange kalorier du bruker, og finn på nettet i form av vekt og høyde hvor mye du forbrenner hver dag. Hold deg under dette så vil kiloene gå ned raskt. Men vi snakker om måneder uansett om du skal gjøre dette på en god måte. Ville satt et år om det er mange kilo du vil ned.

Men husk, om du spiser sunt betyr ikke en dritt, det er antall kalorier i forhold til forbrenningen din som avgjør vekten din.

Du kan ikke klare å trene så mye at du forbrenner nok kalorier til å gå mye ned i vekt, da må du trene mange timer for dagen.

Endret av Duftavsommerregn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...