frekvens Skrevet 9. desember 2018 #21 Skrevet 9. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tyske offiserer tok flere av eiendommene til familien min så for dem var det ikke akkurat et løft. De fikk forøvrig eiendommene tilbake etter krigen Anonymkode: 8bc5d...453 Og dem tok livet av noen av slektningene mine og tvangsevakuerte flere når dem hadde brent alt dem eide. Men for de fleste(sørpå) var om ikke annet økonomien bra etter krigen.
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #22 Skrevet 9. desember 2018 5 minutter siden, frekvens skrev: Og dem tok livet av noen av slektningene mine og tvangsevakuerte flere når dem hadde brent alt dem eide. Men for de fleste(sørpå) var om ikke annet økonomien bra etter krigen. Dette var sørpå, ikke i nord. Anonymkode: 8bc5d...453
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #23 Skrevet 9. desember 2018 Dersom landet er i krig, huset blir bombet.. så vil fokuset være å overleve. Skaffe mat og trygghet. Jeg tviler på at størstedelen av befolkningen vil havne som gjeldsoffer pga manglende betaling som følge av krig. Det vil isåfall ikke være en måte å bygge opp landet igjen. Men.. en vet jo ikke hva konsekvensene av en krig vil være. En kan jo tape og bli underlagt et helt annet styre. Anonymkode: 376ff...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #24 Skrevet 9. desember 2018 Alt starter på 0 igjen. Ingen kan betale når bankene kollapser og husene bombet sønder og sammen. Anonymkode: 3237b...44c
frekvens Skrevet 9. desember 2018 #25 Skrevet 9. desember 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette var sørpå, ikke i nord. Anonymkode: 8bc5d...453 Da var de ikke blandt de fleste.
Trolltunge Skrevet 9. desember 2018 Forfatter #26 Skrevet 9. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom landet er i krig, huset blir bombet.. så vil fokuset være å overleve. Skaffe mat og trygghet. Jeg tviler på at størstedelen av befolkningen vil havne som gjeldsoffer pga manglende betaling som følge av krig. Det vil isåfall ikke være en måte å bygge opp landet igjen. Men.. en vet jo ikke hva konsekvensene av en krig vil være. En kan jo tape og bli underlagt et helt annet styre. Anonymkode: 376ff...1fb Selvfølgelig vil fokus være å overleve, og spesielt at barna overlever! Jeg tror ikke at vi kan se på tidligere kriger for å "spå" hvordan en ny krig ville arte seg, og hva utfallet ville bli angående eiendom. Vi lever i en helt annen tid nå, og det første en krigsmakt ville gå inn for var vel nå å slå ut/få kontroll over Internett og mobilnettet. Og kanskje/trolig økonomi. Det ville lammet samfunnet. Antagelig i større grad enn å bombe deler av landet. Håper du har rett i at å bygge opp landet hadde blitt prioritert over det at man ikke hadde fått betalt lån mens det sto på!
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #27 Skrevet 10. mai 2023 Så da vil en nedbetalt eiendom være like lite verdt som en belånt til over pipa? Hvis ingen inndriver gjelden og alt starter på 0 igjen mener jeg.. Anonymkode: 08dc3...3d3
Intervence Skrevet 10. mai 2023 #28 Skrevet 10. mai 2023 On 12/8/2018 at 11:29 PM, Aragorn ll Elessar said: Merkelig hvor mange som ikke er klar over at Norge er en del av NATO Merkelig hvor lite folk har peiling på hvor lite det har av betydening? Hva de sier og gjør er to forskjellige ting. Jeg tror ikke før jeg får se det. Noen angrep North Stream som påvirket gassleveransen. Reaksjoner på det? Ingen. Dersom det bryter ut krig i Norge tviler jeg enhver tid på om noen kommer til å hjelpe oss. Bare å se til Afghanistan (nei de er ikke med i NATO), men hele verden lot de være igjen alene med Taliban. Tror du de samme politikerne er noe mere lojale til oss når det virkelig gjelder? Har mine tvil.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #29 Skrevet 10. mai 2023 Trolltunge skrev (På 8.12.2018 den 22.03): Ja, huset kan bli bombet, men jeg har likevel lån på det. Forsikring også, men om krigen varer i 3-4 år, har jeg da en eiendom å vende tilbake til? Vi forsikrer oss mot det meste her i Norge, men noen krigs-forsikring, der man sikrer sin eiendom, at lån dekkes mens krigen står på, har det aldri vært snakk om. Når det gjelder store deler av et folk vil det vel heller ikke være spesielt attraktivt for banker å tvansselge eiendom, så hva tror dere isåfall skjer? Om huset ditt på magisk vis forsvinner så har du forstatt gjeld. Eneste forskjellen er at renta går opp ettersom kreditor har mistet sikkerheten. Det er kun to måter å bli kvitt gjeld på: 1. Dø 2. Betal tilbake med renter Anonymkode: 234b5...722
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå