Gå til innhold

«Lure» mannen til å bli gravid likevel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gift i 10 år. Mannen min har voksne barn fra før,men de har han har lite kontakt med.Han har flere ganger sagt han vil ha barn med meg.Men det har og skjedd like mange ganger,at han blir sur når jeg har tatt det opp, og han sier det må vente.

Så har årene gått...Nå er jeg 40+ og føler jeg ikke kan vente mer! For 3 år siden hadde jeg nok en alvorsprat med han om dette med alder og venting og da var han helt med på at tiden var i ferd med å renne ut for meg og st vi skulle prøve.

Jeg sluttet med prevensjon,men ingenting skjedde. Jeg gikk til legen og ble utredet. Noe motvillig ble også han utredet. Det ble konstantert at jeg hadde endometriose og jeg ble operert. Spurte han før operasjonen om han nå var 100% sikker på at han ville prøve å få barn etter dette og det forsikret han meg om. Hvis ikke tenkte jeg å droppe operasjonen nemlig. Så ingen grunn til å operere om vi ikke skulle prøve. 

Operasjonen var vellykket men tiden etterpå var grusomt smertefull. Vi fikk tilbud om hjelp fra det offentlige sykehuset like etter,da var jeg blitt 37. Men dagen før vi skulle starte med behandlingen satte han seg på bakbena og sa han ville ikke likevel og at vi heller kunne prøve naturlig å se hva som skjer. Jeg takket derfor nei til behandlingen og nå som jeg er over 40 har jeg ikke lenger mulighet til å få hjelp andre steder enn på privatklinikker. Det har vi ikke råd til og han vil jo uansett ikke gå i gang med det heller.

Så spørsmålet er hva gjør jeg nå? Han endrer mening hele tiden, og jeg føler tiden virkelig renner ut for meg. Han liker også å komme med små stikk og sarkastiske kommentarer om at alle damer blir gravide om de vil så hva er galt med meg? Har noen vært i en lignende situasjon? Jeg vil jo ikke «lure» han, men han er jo så utrolig vinglete!

Anonymkode: 77f48...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært gift i 10 år. Mannen min har voksne barn fra før,men de har han har lite kontakt med.Han har flere ganger sagt han vil ha barn med meg.Men det har og skjedd like mange ganger,at han blir sur når jeg har tatt det opp, og han sier det må vente.

Så har årene gått...Nå er jeg 40+ og føler jeg ikke kan vente mer! For 3 år siden hadde jeg nok en alvorsprat med han om dette med alder og venting og da var han helt med på at tiden var i ferd med å renne ut for meg og st vi skulle prøve.

Jeg sluttet med prevensjon,men ingenting skjedde. Jeg gikk til legen og ble utredet. Noe motvillig ble også han utredet. Det ble konstantert at jeg hadde endometriose og jeg ble operert. Spurte han før operasjonen om han nå var 100% sikker på at han ville prøve å få barn etter dette og det forsikret han meg om. Hvis ikke tenkte jeg å droppe operasjonen nemlig. Så ingen grunn til å operere om vi ikke skulle prøve. 

Operasjonen var vellykket men tiden etterpå var grusomt smertefull. Vi fikk tilbud om hjelp fra det offentlige sykehuset like etter,da var jeg blitt 37. Men dagen før vi skulle starte med behandlingen satte han seg på bakbena og sa han ville ikke likevel og at vi heller kunne prøve naturlig å se hva som skjer. Jeg takket derfor nei til behandlingen og nå som jeg er over 40 har jeg ikke lenger mulighet til å få hjelp andre steder enn på privatklinikker. Det har vi ikke råd til og han vil jo uansett ikke gå i gang med det heller.

Så spørsmålet er hva gjør jeg nå? Han endrer mening hele tiden, og jeg føler tiden virkelig renner ut for meg. Han liker også å komme med små stikk og sarkastiske kommentarer om at alle damer blir gravide om de vil så hva er galt med meg? Har noen vært i en lignende situasjon? Jeg vil jo ikke «lure» han, men han er jo så utrolig vinglete!

Anonymkode: 77f48...c5d

Å lure mannen er ikke veien å gå selv om han driver på med å lure deg hele tiden. Han holder deg for narr og saboterer. Hvorfor er du sammen med dette mennesket??

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal du lure han hvis du ikke kan bli gravid uten assistanse? Høres egentlig ut som om du har kastet bort en haug med år på en skikkelig taper. Han tråkker på deg og ditt ønske om barn, gir deg falske forhåpninger og virker som en fyr som har rømt fra sitt ansvar som pappa for sine andre barn. 

Anonymkode: 90700...c17

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres ut som en umoden drittsekk. Ikke kontakt med egne barn?

Reis til Danmark og få bedre donor-gener 

Anonymkode: a8943...1bd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke, og du er sannsynligvis for gammel allerede. Og han mannen din høres ut som en skikkelig drittsekk foresten.

Anonymkode: 79ba2...8c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha barn er dine beste sjanser å dra til Danmark, det skulle skjedd for lenge siden. Har ikke ord for hvilken dritt du har kastet bort tiden din med. 

Anonymkode: a16b0...a25

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har holdt deg på pinebenken i 10 forbanna år 😮, da fortjener han nesten å bli lurt. Men tenke meg at han ikke vil ha barn, og deforr drøyer tiden og utsetter til det er for sent for deg 🙄...

skulle du bli gravid tror jeg han stikker og du blir alene. Så hadde jeg vært deg hadde jeg heller dratt til Danmark og fått frisk fin donorsæd

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan forsøke inseminasjon med donorsæd først, er du heldig går det lett og det koster deg ikke veldig mye. Du må påregne sikkert 30 000 for et forsøk med ivf i Danmark. Kanskje går det, kanskje ikke. Men jeg lover deg at det er enklere å i det minste ha gjort et forsøk og vite at du gjorde det du kunne for å få barn, enn å leve resten av livet som offer for samboeren din sin hensynsløshet og egoisme. Å få barn er det fineste jeg har opplevd i hele mitt liv og jeg unner så andre kvinner som ønsker seg det, det samme.

Anonymkode: a38c4...d36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg lei meg på dine vegne, han har jo holdt deg for narr! Som flere også leste ut i fra innlegget ditt, så har han holdt deg på gress mtp ønske om barn. Fy så råttent gjort, dette ville jeg ALDRI tilgitt. Jeg ønsker ikke barn selv engang, men å ha så lite respekt for et annet menneskes ønske om barn har jeg ikke hørt om før. 

Du lever bare en gang. Ta tak i livet ditt nå!

Anonymkode: 8d874...e5f

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig du har gått i kvinnefellen. Blitt manipulert av et egoistisk troll av en mann. Er vel bare til å punge ut for pakke med 3 prøverørsforsøk, men rimelig lav suksessrate når du er over 40..

Anonymkode: 76a01...55e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror egentlig du har gått i kvinnefellen. Blitt manipulert av et egoistisk troll av en mann. Er vel bare til å punge ut for pakke med 3 prøverørsforsøk, men rimelig lav suksessrate når du er over 40..

Anonymkode: 76a01...55e

Jeg er 44 neste år. Er vel ganske dårlige odds for å lykkes da? Noen som vet? Og har uansett ikke råd nå:(

Har ikke følt meg lurt. Han har sagt han er usikker på ønsket om flere barn pga dårlig forhold til tidligere samboer (mor til barna hans). Men kanskje det er sånn det er, at han faktisk har holdt meg på gress så lenge? 

Ts

Anonymkode: 77f48...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han høres ut som en umoden drittsekk. Ikke kontakt med egne barn?

Reis til Danmark og få bedre donor-gener 

Anonymkode: a8943...1bd

Kan du lese? Det er så sjukt irriterende med evneveike folk som alltid må overdrive og juge. 

Endret av FrodeF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 44 neste år. Er vel ganske dårlige odds for å lykkes da? Noen som vet? Og har uansett ikke råd nå:(

Har ikke følt meg lurt. Han har sagt han er usikker på ønsket om flere barn pga dårlig forhold til tidligere samboer (mor til barna hans). Men kanskje det er sånn det er, at han faktisk har holdt meg på gress så lenge? 

Ts

Anonymkode: 77f48...c5d

Unnskyld meg, det er en dårlig unnskyldning. Du er jo ikke henne? Kan være mange grunner til at en ikke vil bli far, mannen du beskriver her virker ikke som å være en god en i utgangspunktet, mtp. tidligere barn. Det spørs hva som er viktigst for deg, ham eller barn. Og ettersom barn kan bli vanskelig å få til mtp. tilstanden din, står han som «det beste kortet». Håper han er en god kjæreste, i det minste. Klem til deg❤️

Anonymkode: 4446f...255

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du er 44 er vel sjansene for å lykkes temmelig små. Du har i alle fall ingen tid å miste, så dersom jeg var deg hadde jeg satt meg ned med mannen i dag og sagt at enten blir han med på privat prøverørsforsøk i Norge (betalt ved å selge unna alt du har av verdier og kredittlån for å dekke resten -Du har ingen tid å miste) eller så tar du kontakt med Storken i Danmark i morgen og bestiller et forsøk med donorsæd. Ser noen over her sier det koster 30 000,- og dette kan du dekke enten ved å selge unna ting du ikke behøver, kjøpe billigere bil eller forbrukslån. 

Mannen mister du sannsynligvis, så der er her du må bestemme deg om du ønsker å fortsette et liv som barnløs med han eller om du ønsker å forlate han for en liten sjanse for at du får et barn alene. 

 

Anonymkode: 172dd...845

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 44 neste år. Er vel ganske dårlige odds for å lykkes da? Noen som vet? Og har uansett ikke råd nå:(

Har ikke følt meg lurt. Han har sagt han er usikker på ønsket om flere barn pga dårlig forhold til tidligere samboer (mor til barna hans). Men kanskje det er sånn det er, at han faktisk har holdt meg på gress så lenge? 

Ts

Anonymkode: 77f48...c5d

Med tanke på alder og økonomi er nok det mest realistiske å rett og slett akseptere at du aldri vil få barn.

Selv hadde jeg veldig lett for å få barn da jeg var yngre, men det å skulle få et siste viste seg å bli dyrt og en langvarig prosess.

Vi begynte å prøve da jeg var 43. Vi lyktes endelig 6 år og 300 000 kr seinere med donoregg.

Anonymkode: bd404...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Cyndaquil skrev:

Han har holdt deg på pinebenken i 10 forbanna år 😮, da fortjener han nesten å bli lurt.

Det er snakk om et barn. Idiot...

Anonymkode: e3eff...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om et barn. Idiot...

Anonymkode: e3eff...b71

Resultatet blir vel uansett det samme, barnet vokser opp uten en far. Forskjellen for mor blir at hun kan kreve barnebidrag av far.

Anonymkode: cd4d3...0b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om et barn. Idiot...

Anonymkode: e3eff...b71

Ja, det er det!  Og Ts har vært klar på i mange år at hun vil ha barn. Nå er hun 40, og han holder forsatt henne på vippepinnen. Da er han en slem. Ville han ikke hatt barn kunne han sagt i fra for årevis siden istedenfor å si «senere» . Hva mener du da , din idiot (idiot siden du bruker så barnslig språk selv)? Hva skal Ts gjøre? Om hun vil ha barn har hun ikke lang tid igjen.

jeg sa at han NESTEN fortjener å bli lurt. Det jeg foreslo fos TS var donor, så slipper hun å forholde deg til den tafatte mannen som nesten helt sikkert ikke ønsker barn. Men samtidig vil han beholde TS, derfor sier han at han vil ha barn «senere» 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...