Gå til innhold

Dra til tannlege i utlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har gjort det? Var det så mye billigere enn det blir reklamert for? Gjerne fortell litt åssen hele opplevelsen var.  Har vurdert å bruke eurodent som holder til i Budapest men er så usikker mtp kostnader totalt i forhold til hva det hadde kostet her. Har ikke vært hos tannlegen på 7 år og jeg kan se med mitt blotte øye at jeg har mange hull.. Så vet at dette kommer til å bli dyrt pluss at jeg må fjerne visdomstenner. 

Anonymkode: d99b0...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville jeg aldri risikert. Hva hvis det ikke blir som du har tenkt? Hva om det oppstår skader? Dessuten er det ikke billigere, siden du må betale både for reise og opphold

Anonymkode: 90a2b...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville jeg aldri risikert. Hva hvis det ikke blir som du har tenkt? Hva om det oppstår skader? Dessuten er det ikke billigere, siden du må betale både for reise og opphold

Anonymkode: 90a2b...37c

Jo, billigere er det. Mye billigere. Dessuten kjøpes hele pakker med hotell inkludert. Flybilletter er uvisst, men det koster ikke mange hundrelapper. 

Anonymkode: a1288...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan gå bra, men du kan også ende opp med å måtte betale mye mer enn du ville betalt i Norge i utgangspunktet. Ville også tenkt på MRSA. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/kj8bk/Fikk-ekstraregning-pa-250000-etter-tannbehandling-i-utlandet

https://www.tv2.no/a/9001273/

https://www.norsktannhelseforsikring.no/2018/03/du-kan-tape-hundretusener-pa-tannbehandling-i-utlandet/

 

Anonymkode: 525ca...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, billigere er det. Mye billigere. Dessuten kjøpes hele pakker med hotell inkludert. Flybilletter er uvisst, men det koster ikke mange hundrelapper. 

Anonymkode: a1288...880

Jeg vil absolutt anbefale Tannreiser.no. Norsk seriøs agent som svarer på alle spørsmål du måtte ha. De bruker den mest veletablerte klinikken i Budapest, Kreativ Dental. De skreddersyr alt, til og med henting på flyplassen. 

Ca. 1/3 av prisen hjemme, og topp kvalitet hele veien. Er det snakk om dyre ting, som implantat, krone osv., er det ingenting å lure på. Så får du en fin ferie i Budapest på kjøpet. Det er dukket opp mange i den senere tid, disse vet jeg ikke noe om. Kreativ Dental er iaf. en veletablert og seriøs klinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg har rett og slett ikke råd til tannlege her i Norge. Har et stort hull i tanna som gjør vondt, men jeg har ikke råd til tannlege.. går på aap og har en deltidsjobb. Hjulene går akkurat rundt. «VelferdNorge», hvis man er utenlandsk ja..

Anonymkode: d99b0...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen her inne som har gjort det? Var det så mye billigere enn det blir reklamert for? Gjerne fortell litt åssen hele opplevelsen var.  Har vurdert å bruke eurodent som holder til i Budapest men er så usikker mtp kostnader totalt i forhold til hva det hadde kostet her. Har ikke vært hos tannlegen på 7 år og jeg kan se med mitt blotte øye at jeg har mange hull.. Så vet at dette kommer til å bli dyrt pluss at jeg må fjerne visdomstenner. 

Anonymkode: d99b0...88d

MRSA faren er så stor i utlandet i tillegg til manglende reklamasjonsrettigheter og andre rettigheter at det du kanskje sparer i kroner og ører raskt kan gå ut igjen i mangedobbelte omkostninger etterpå. 

Hver sin lyst, Norske tannleger er kanskje dyre, men ikke så dyre at jeg reiser til utlandet for behandling.

Anonymkode: 8f6f5...753

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 8.12.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

MRSA faren er så stor i utlandet i tillegg til manglende reklamasjonsrettigheter og andre rettigheter at det du kanskje sparer i kroner og ører raskt kan gå ut igjen i mangedobbelte omkostninger etterpå. 

Hver sin lyst, Norske tannleger er kanskje dyre, men ikke så dyre at jeg reiser til utlandet for behandling.

Anonymkode: 8f6f5...753

Når var sist gang du reklamerte mot en tannlege? Denne retten tror jeg er mer imaginær enn reel. 

Om en skal sette inne et implantat f.eks. finansierer dette lett reisekostnadene  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2018 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Noen her inne som har gjort det? Var det så mye billigere enn det blir reklamert for? Gjerne fortell litt åssen hele opplevelsen var.  Har vurdert å bruke eurodent som holder til i Budapest men er så usikker mtp kostnader totalt i forhold til hva det hadde kostet her. Har ikke vært hos tannlegen på 7 år og jeg kan se med mitt blotte øye at jeg har mange hull.. Så vet at dette kommer til å bli dyrt pluss at jeg må fjerne visdomstenner. 

Anonymkode: d99b0...88d

Jeg er veldig nyskjerrig på hva du endte med å gjøre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...