Gå til innhold

Foccacia tilbehør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På lørdag kveld tenkte jeg at vi kunne kose oss med Foccacia brød og litt spekekjøtt og pølse blant annet. Kanskje vi kan ha noen kyllinglår på bordet... Men hva mer er godt å spise sammen med Foccacia? Sikkert bare å prøve seg fram, men hva serverer dere til? 

Anonymkode: cd431...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville nok hatt en god, syrlig salat til. Og en god dressing.

Anonymkode: ab2e9...3e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliven, spekeskinke, manchegoost, baconsurrede dadler og masse alioli.

Anonymkode: 1060e...1d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville nok hatt en god, syrlig salat til. Og en god dressing.

Anonymkode: ab2e9...3e1

Ja, det tenkte jeg. Har smakt en god salat som jeg ikke husker helt hva het. Men det finner jeg ut. 

Anonymkode: cd431...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oliven, spekeskinke, manchegoost, baconsurrede dadler og masse alioli.

Anonymkode: 1060e...1d5

Takk 😊

Anonymkode: cd431...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tenkt på focaccia som en rett med tilbehør, men jeg bruker gjerne focaccia som tilbehør til alt som serveres med brød. ;)

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med @Brunhilde - focaccia ER tilbehør. Jeg lager det feks til lasagne, eller til tapas. 

Det er godt (om ikke helt korrekt) til hummus også, og alle andre liknende diper fra rundt Middelhavet som feks bønnedip, tapenade, auberginedip (baba ghaoush) osv. 

Anonymkode: 33a7d...96f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker foccacia Club sandwich, det gjør vi ofte her i huset dersom det er litt travelt. Foccacia, kyllingfilleter som du slår flate, bacon, salat, tomat og en god dressing/pesto til 😍. Veldig godt og enkelt, og kan lages klar i forveien 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brunhilde skrev:

Jeg har aldri tenkt på focaccia som en rett med tilbehør, men jeg bruker gjerne focaccia som tilbehør til alt som serveres med brød. ;)

 

Jeg er enig at det er Foccacia som er tilbehøret. 😊 Men for å snu litt på det, så ville jeg servere Foccacia brød som tilbehør til noe spekekjøtt, spekepølse og kylling. Og lurte vel da på hva mer som hadde vært godt å ha til. Ofte så blir vel Foccacia servert ved siden av til spekekjøtt. Ts 

Anonymkode: cd431...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig at det er Foccacia som er tilbehøret. 😊 Men for å snu litt på det, så ville jeg servere Foccacia brød som tilbehør til noe spekekjøtt, spekepølse og kylling. Og lurte vel da på hva mer som hadde vært godt å ha til. Ofte så blir vel Foccacia servert ved siden av til spekekjøtt. Ts 

Anonymkode: cd431...b36

Jeg serverer focaccia ved siden av suppe, chili con/sin carne og til tapas. Jeg serverer det ikke spesielt til spekemat, mye fordi jeg syns focaccia er salt i seg selv, og at det blir FOR salt med spekemat. Det med salt kan man selvfølgelig regulere, men spekemat med flatbrød og rømme er nok mer min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver komme på noe som IKKE passer med Foccaccia... :vetikke:

Men for en kosekveld slik dere tenker så ville jeg satt fram litt forskjellig ost, spekemat, pølser, aioli og/eller tzatziki, pesto, tomatsalat og salat. 
Om dere vil ha noe varmt/lunt til, så kjøttboller i tomatsaus, kyllingspyd eller lammespyd, scampi, saltbakte eller urtebakte poteter, fylt sopp, eggerøre... 
Det jeg kom på i forbifarten, og nå er jeg blitt veldig sulten.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Brunhilde skrev:

Jeg serverer focaccia ved siden av suppe, chili con/sin carne og til tapas. Jeg serverer det ikke spesielt til spekemat, mye fordi jeg syns focaccia er salt i seg selv, og at det blir FOR salt med spekemat. Det med salt kan man selvfølgelig regulere, men spekemat med flatbrød og rømme er nok mer min smak.

Nå var det til spekemat o.l jeg ville servere det ved siden av da. Ikke til suppe o.l. Har fått det selv servert slik hos andre og på italiensk restaurant nylig. Jeg spør om tips til annet jeg kan servere enn spekemat og da gjerne noe som ikke er så salt, eller en salat osv. Foccacia baker jeg jo selv og kan være forsiktig med saltet. 

Anonymkode: cd431...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nå var det til spekemat o.l jeg ville servere det ved siden av da. Ikke til suppe o.l. Har fått det selv servert slik hos andre og på italiensk restaurant nylig. Jeg spør om tips til annet jeg kan servere enn spekemat og da gjerne noe som ikke er så salt, eller en salat osv. Foccacia baker jeg jo selv og kan være forsiktig med saltet. 

Anonymkode: cd431...b36

Du spør, jeg svarer. Om du ikke liker svaret så behøver du ikke bli snurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Brunhilde skrev:

Du spør, jeg svarer. Om du ikke liker svaret så behøver du ikke bli snurt. 

Jeg er da ikke snurt. 😂 Du svarer ja, men du svarte ikke på mitt spørsmål. Jeg bare kommenterte på det. Men det er helt greit det. 

Anonymkode: cd431...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er da ikke snurt. 😂 Du svarer ja, men du svarte ikke på mitt spørsmål. Jeg bare kommenterte på det. Men det er helt greit det. 

Anonymkode: cd431...b36

Jo, det gjorde jeg da virkelig. Jeg sa at suppe er godt med focaccia. Du spurte hva som var godt med focaccia, jeg svarte. At du er misfornøyd med svaret kan ikke jeg ta på min kappe. Milde makter!

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Brunhilde skrev:

Jo, det gjorde jeg da virkelig. Jeg sa at suppe er godt med focaccia. Du spurte hva som var godt med focaccia, jeg svarte. At du er misfornøyd med svaret kan ikke jeg ta på min kappe. Milde makter!

 

Så ditt råd til meg er at jeg skal ha suppe eller chili con farne på bordet i tillegg til spekekjøtt, pølser og kyllinglår? 

Anonymkode: cd431...b36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha røkt ost, oliven, olivenolje, syltede chilli, sylteagurk, feta, spekemat, salat med vinagrette, mozzarella og skivet av god tomat, rødløk, flaksalt og pepperkvern må på bordet.

Noen røde gode druer for å bryte litt med det salte er veldig godt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frekvens skrev:

Vi pleier å ha røkt ost, oliven, olivenolje, syltede chilli, sylteagurk, feta, spekemat, salat med vinagrette, mozzarella og skivet av god tomat, rødløk, flaksalt og pepperkvern må på bordet.

Noen røde gode druer for å bryte litt med det salte er veldig godt

Takk, vi kommer til å kjøpe inn ost og mozzarella. Så skal jeg lage en druesalat. Blir sikkert godt dette! 😊

Anonymkode: cd431...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det til spekemat o.l jeg ville servere det ved siden av da. Ikke til suppe o.l. Har fått det selv servert slik hos andre og på italiensk restaurant nylig. Jeg spør om tips til annet jeg kan servere enn spekemat og da gjerne noe som ikke er så salt, eller en salat osv. Foccacia baker jeg jo selv og kan være forsiktig med saltet. 

Anonymkode: cd431...b36

Det fikk jeg også lyst til å gjøre 😃  Hadde du orket å dele oppskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...