Gå til innhold

Jeg og bekjent bakte julekaker sammen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er flott.😊 «Beklager» er Ikke et ord som er mye i bruk på KG Og jeg da, som hoppet på deg gitt. Beklager for det... 

ha fin dag :smilyblomst:

Anonymkode: 59f32...bb2

Takk :) Så koselig melding å få 😍

Ha en fin, fin dag du også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send henne en vipps og krev penger for det du la ut for ingredienser og arbeid. 500 kr/time høres helt innafor ut. 

Anonymkode: c26e3...1da

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Koko! Så klart du skulle få med deg deler av julebaksten. Makan, noen personer altså. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos en bekjent i går og bakte julekaker. Det var hun som inviterte meg bort å spurte om jeg ville bake julekaker med henne. 

Så vi dro først på butikken for å handle inn ingredienser(noe hadde hun fra før), også dro vi hjem til henne. Da vi hadde laget alle kaketypene, og de var avkjølte så tok hun frem masse kakebokser og tok alt oppi, og satte de inni et skap.

"Så koselig dette var, vi må gjøre det igjen en dag :) " sa hun bare. Jeg dro hjem til slutt

Altså, er det ikke normalt at jeg skulle få med meg noe hjem? Vi gjorde jo dette sammen, og jeg betalte for ingrediensene også. Vi kjenner hverandre ikke så godt(jobber bare sammen), men synes det var utrolig smålig.

Anonymkode: 2cfa3...7d7

Spleiset dere på ingrediensene? Om hun betalte alt så tenkte hun kanskje det var rimelig at hun beholdt alt også. Rart å ikke tilby deg noe som helst, men det kan jo være en mulig forklaring. I tilfelle så kan du sende henne en melding der du skriver at du glemte å betale henne for ingrediensene...

Anonymkode: 3efee...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bakte julekaker hjemme hos en tilfeldig kollega du egentlig ikke kjenner noe særlig? Dere var ute og handlet alle ingredienser, laget deiger (som i de fleste tilfeller må stå kaldt noen timer), bakte ut og stekte flere slag på en kveld? Du hadde ikke med deg bokser el.l. å frakte kaker hjem i, og fant ikke noe tidspunkt i løpet av hele prosessen fra avtalen ble gjort til kakene var ferdige hvor det var naturlig å ta opp hva dere faktisk skulle gjøre med disse kakene? At hun puttet alt i eget skap er igrunnen ikke det jeg stusser mest på i denne historien...

Anonymkode: 993c5...dfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spleiset dere på ingrediensene? Om hun betalte alt så tenkte hun kanskje det var rimelig at hun beholdt alt også. Rart å ikke tilby deg noe som helst, men det kan jo være en mulig forklaring. I tilfelle så kan du sende henne en melding der du skriver at du glemte å betale henne for ingrediensene...

Anonymkode: 3efee...1da

Men les nå hele innlegget da!! Du har jo svarer ditt rett over det du skriver!

Anonymkode: e0db1...904

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men les nå hele innlegget da!! Du har jo svarer ditt rett over det du skriver!

Anonymkode: e0db1...904

Hmm, det har du helt rett i! Skjønner ikke at jeg klarte å unngå å se det! Beklager og takk for rettelsen. :)

Anonymkode: 3efee...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville selvsagt delt med de som hjalp meg med å bake:) Dattaren min bakte kakemenn med en venninne, og selvsagt fikk venninnen med seg en stor pose med kakemenn til seg og foreldrene,!  Hun vennen din høres ut som en kjip gnitalus!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ikke sa noe der og da, jeg hadde blitt helt forskrekket😅

det er så sykt frekt! hva skjer med verden liksom, du får be om lønn for strevet😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bakte julekaker hjemme hos en tilfeldig kollega du egentlig ikke kjenner noe særlig? Dere var ute og handlet alle ingredienser, laget deiger (som i de fleste tilfeller må stå kaldt noen timer), bakte ut og stekte flere slag på en kveld? Du hadde ikke med deg bokser el.l. å frakte kaker hjem i, og fant ikke noe tidspunkt i løpet av hele prosessen fra avtalen ble gjort til kakene var ferdige hvor det var naturlig å ta opp hva dere faktisk skulle gjøre med disse kakene? At hun puttet alt i eget skap er igrunnen ikke det jeg stusser mest på i denne historien...

Anonymkode: 993c5...dfd

Jeg bakte 4 sorter kaker i går. Sarah bernard, krumkaker, karameller og kokosmakroner. 

Når jeg var ferdig kom jeg på at jeg ikke eier en eneste kakeboks. Det kan faktisk skje, ikke en eneste gang tenkte jeg på hva jeg skulle ha kakene i 😂

Anonymkode: 77651...ed5

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

*munn og mæle

Ja ts, det var frekt.

Anonymkode: 60ca0...fdc

*mål og mæle. Man kan miste målet men ikke munnen. 

 

Enig i at det var frekt. Men for mange på kg som sliter med å si fra om ting.

Anonymkode: 19136...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest førstedamen

Jeg ville sendt melding og spurt hvilken dag neste uke det passer for henne å komme å bake hos deg. 

Er svaret du får i retur noe slikt som «hvorfor det?» eller «har ikke mulighet». Da får du mulighet til å forklare at du også vil ha kaker i julen, og du betalte jo tross alt for hennes bakst med både tid og penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bakte julekaker hjemme hos en tilfeldig kollega du egentlig ikke kjenner noe særlig? Dere var ute og handlet alle ingredienser, laget deiger (som i de fleste tilfeller må stå kaldt noen timer), bakte ut og stekte flere slag på en kveld? Du hadde ikke med deg bokser el.l. å frakte kaker hjem i, og fant ikke noe tidspunkt i løpet av hele prosessen fra avtalen ble gjort til kakene var ferdige hvor det var naturlig å ta opp hva dere faktisk skulle gjøre med disse kakene? At hun puttet alt i eget skap er igrunnen ikke det jeg stusser mest på i denne historien...

Anonymkode: 993c5...dfd

Hun regnet vel med å få med seg noen brødposer eller fryseposer med kaker i hjem? Hvorfor skulle hun spørre, det sier seg vel selv at man deler når ts har kjøpt ingredienser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du MÅ si ifra! Ærlig talt. Jeg hadde blitt sinnssykt irritert. Send henne en melding og spør om hun kan ta med halvparten av kakene neste gang dere sees på jobb.

Anonymkode: 1de8f...682

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, førstedamen skrev:

Jeg ville sendt melding og spurt hvilken dag neste uke det passer for henne å komme å bake hos deg. 

God idé :)

 

Anonymkode: 9b3ae...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet å si noe. Neste gang hun hadde spurt om vi skulle finne på noe, hadde jeg bare sagt neitakk.

Folk uten sosiale antenner er LIKE GREIT å være av med først som sist. Ellers må du belage deg på å skulle lære henne opp videre. De tendensene du så der, er del av noe MYE STØRRE.

Anonymkode: b9e68...50d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du MÅ si ifra! Ærlig talt. Jeg hadde blitt sinnssykt irritert. Send henne en melding og spør om hun kan ta med halvparten av kakene neste gang dere sees på jobb.

Anonymkode: 1de8f...682

Man er ikke nødt til å agere på irritasjon, man kan ta det som en dame.

Anonymkode: b9e68...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...