Gå til innhold

Kommer ikke over mammas dødsfall


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor døde da jeg var 20 år, og i år var det 10 år siden hun døde av kreft. Og skal jeg være ærlig, trodde jeg at jeg skulle føle meg bedre etter 10 år uten henne. Men det gjør jeg ikke. Noen dager hører jeg stemmen til legen som fortalte "moren din døde i natt" hundrevis av ganger på rad i hodet mitt, og jeg ser bilder i hodet mitt av frykten og dødsangsten hun hadde i øynene den siste tiden. Jeg hadde aldri sett henne redd før hun ble syk.

Jeg har gått til psykolog, lest selvhjelpsbøker og til og med prøvd yoga. Det skal sies at jeg også har gode dager, og at jeg ikke går rundt og depper 24/7. Men når det først skjer, føles det som tankene mine blir plassert i helvetes innerste sirkel. Og noen ganger skammer jeg meg og føler meg svak for at jeg fortsatt har det slik, fordi jeg vet det finnes folk som har opplevd verre ting enn meg.

Men jeg lar ikke dette påvirke folk rundt meg, og er alltid blid og grei mot alle. For det siste jeg ønsker er å være en belastning for andre.

Er det flere som føler det slik?

Anonymkode: 2de80...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg føler det også slik. Bare at det er tre år siden pappa døde. Men det var så jævlig at jeg aldri kommer til å bli helt den samme. Klem til deg. Du er ikke alene!

Anonymkode: 7a6f9...4d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vil gi dere begge en stor klem. Jeg har ikke opplevd det dere opplever, dog jeg har sørget lenge over enkelte ting som har skjedd. For meg har det hjulpet å være åpen og ærlig om det, samt lære meg å akseptere det. Men igjen, kan jo ikke helt sammenlignes, jeg har "bare" sørget over samlivsbrudd (lang relasjon, og mistet veldig mye på veien ved at vi skilte våres veier). 

Ønsker dere begge alt godt :hjerte:

Anonymkode: 78efb...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...