Gå til innhold

De h.... p-pillene og humørforstyrrelser

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Psyckobabe

Fy f... .Nå har jeg bestemt meg. I går fikk jeg en voldsom og uutholdelig depressiv reaksjon. Det var i utgangspunktet en fin dag. Var blid og fornøyd hele dagen. Plutselig ...sent på kvelden fikk jeg en forferdelig akutt depressiv reaksjon. Begynte å grine fordi typen min var trøtt. Er det mulig?....trodde han avviste meg og fikk alle mulige slags tanker. han ble jo rimelig sjokka og sa at han var lei og ble usikker av alle de rare overreaksjonene mine!! Huff.....jeg var ikke sånn før! har brukt de j..... p-pillenen 4 mnd nå og føler at det blir bare verre og verre.

Føler som sagt at det er noe kjemisk ihuet mitt. Jeg klarer ikke å stoppe det uansett hvor forferdelig det føles. iGår fikk jeg den verste reaksjonen jeg har opplevd. Ble nesten suicidal( måtte gå på badet og la tankene ri over). Det gikk over til slutt, men da hadde jeg verdens dårligste samvittighet. Følte at jeg hadde ødelagt mye i forholdet og greier.

KJæresten min er en fantastisk flott fyr.Men det er grenser for hvor mye han skal finne seg i .Har skrekkelig hodepine i dag og føler meg helt opptygd. Orker ikke dette mer.

Jeg er veldig enig i det som ble sagt overfor...at bivirkningne blir undervurdert ( særlig de psykiske). typen min tror heller ikke at det er det, og mener vi må løse dette på en annen måte. Men jeg vet...fordi jeg har aldri vært sånn før. Det er så utrolig fælt. Huff... Får håpe jeg vil føle meg bedre utover dagen for slik jeg har det nå er ikke kult. Har mest lyst å bare flykt unna jobben og stikke av..skammer meg og har verdens verste samvittighet overfor kjæresten min . Han er så god, og jeg vet han ikke orker ha det sånn for evig, selv om han sier at han aldri vil slippe meg og at det å bryte opp er en fullstendig uaktuell løsning!! han holdt rundt meg.. ..fikk trøst ihvertfall...på tross av min irrasjonalitet.

jaja..nok syting. Får vel fortsette med jobben. Deilig å få skrevet litt ned. Er helt rød i trynet og det svir i øynene.Får håpe det vil føles bedre senere.....eller no sånt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psycobaybe

Hei igjen :-)

Åssen går det nå da?

Jeg sluttet på Yasmin for halvannen uke siden, og humøret har stabilisert seg allerede.

Det er så deilig. Blir fortsatt litt fort hissig, men klarer liksom å tenke meg om og roe meg ned før det "klikker".

Har du lagt pillene på hyllen?

Hvis ikke, anbefaler jeg på det sterkeste å gjøre det nuh :kgblunk:

Lykke til, og kom med tilbakemeldinger dah :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess, ikke innlogga

Jeg slutta på P-pillene for godt i går jeg, nå har jeg fått nok.

I dag var jeg og fikk satt inn spiral (som forøvrig var VONDT!) og håper på bedring både på humør, følsomhet og sexlyst generelt.

Har hatt den dritten i nesten 4 år, så nå er det jaggu på tide jeg får meg et ORDENTLIG sexliv.

NB: Legen min er foressten mannlig......men han mente p-pillene var årsaken. Så det er ikke alle mannlige leger som er så trangsynte. Han anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyckobabe

Morlock:

Går litt bedre idag. men jeg var rimelig matt i går. Man er rimelig forskjellig når det gjelder bivirkninger av hormonpreparater. De fleste p-pillebrukere jeg kjenner får fysiske bivirninger(kvalme, blødningsforstyrrelser osv), mens jeg er svært mottakelig for psykiske reaksjoner.

Husker da jeg tok angrepillen(for en god stund siden)....herregud...har aldri opplevd maken til mental tivoli. DET var fælt det. Uheldigvis var jeg sammen en ganske usympatisk fyr da som ikke skjønte(brydde seg) noe! Da bestemte jeg meg for å aldri sette meg selv i den situasjonen at jeg måtte ta NorLevo igjen! Følte meg nesten skadet i huet flere dager etterpå.. Husker også, med gru da jeg prøvde synfase.Fikk store kviser i ansiktet(les:byller), og ei venninne av meg fikk hvite lange hår i ansiktet...skjegglignende greier.Hun måtte bruke voks. huff...men dette er jo så utrolig forskjellig fra person til person, skjønt noen fellestrekk kan det jo være. Det er utrolig hva vi jenter må igjennom....

Skal til legen på fredag.Får håpe han har noen gode råd. Han sa ihvertfall at hvis jeg ikke tålte trinordiol, så var jeg en av de som ikke skulle bruke p-piller. Da blir nok pessar det neste.

Klem til alle som har bistått med gode råd og tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hu og hei hvor det går nå som jeg har lagt p- pillene på hylla!!

Kåt som aldri før.

Over fire år siden jeg har følt meg sånn ;-)

Gud hvor deilig der er å være tilbake :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he...Du kan si det sånn.

Blir jo sengemoro både morgen og kveld.

I går hadde vi faktisk sex 5 ganger!

Det har ikke skjedd siden vi var nybakte kjærester :-)

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...