Gå til innhold

Har du noen fobier?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette kan høres litt rart ut, men jeg har EKSTREM fobi mot larver! :o :sjokkert:

Vet ikke hvorfor. Ser jeg en larve begynner jeg å gråte, skjelve og blir generelt hysterisk. Er den veldig nær meg så fryser jeg, altså blir stående helt i ro av ren skjær angst.

:hår:

Dette gjør jo at jeg ikke er så veldig glad i skog og mark om sommeren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før var jeg livredd edderkopper. Etter å ha bodd på sørlandet noen år er jeg blitt redd for type stor sørlands-edderkopp. De er så ekle at jeg føler at dem står å ser på meg før jeg ser dem! GRØSS!

Ellers er jeg livredd for å være på store båter a-la danskebåte og større med massevis av fulle mennesker! Ser for meg at det skulle skje noe og alle i panikk og alkoholrus skulle prøve å komme seg ut og redde seg selv og alle....grøss og gru!(så derfor sitter jeg alltid på øverste dekk,helst ute, i nærheten av en livbåt og klin edru)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er redd for å være i samme rom som dyr som flakser, som fugler, sommerfugler og møll. Utendørs går det greit så lenge de holder seg unna hodet mitt!

Gjest lilletroll
Skrevet
De fleste har vel noe de er redd for. Noen er redd edderkopper, noen er redde for hunder, noen er redde for små rom. Hva er din fobi? Hva er det verste situasjonen du kunne komme i pga. din fobi?

Småkryp fobi. Skrekkelig nå som sommeren nærmer seg igjen...jeg "glemmer" liksom for hvert år hvor ille jeg er...men jeg kommer meg vel gjennom denne sommeren også :-?

Gjest Anonymous
Skrevet
eddekopper' date=' de bare tråkker jeg på :ler:..[/quote']

Fy, være snill mot de som er mindre enn deg. :fy:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er redd for:

- andres tørre brødsmuler ( :roll: og :klaske: til meg selv)

Hva er du redd for at de tørre brødsmulene skal gjøre med deg da? :klø:

Skrevet

Jeg er redd for insekter. Har blitt bedre nå men det er fortsatt jeg syns fortsatt de er satans sendebud på jorden for ødelegge livskvaliteten min om sommeren.

Skrevet

Har aldri forstått det jeg heller... :oops: Slukrusk er jo eklere, men kan heller ikke gjøre meg noe.. Sånn som veps, som tross alt kan stikke. Men når det gjelder vepsen er jeg heller ikke redd for at de skal stikke egentlig. Det er jo ikke så vondt. Tror jeg reagerer mer på ting jeg synes er "ekle"..

Men hater å ta ut søpla også, så tror nok at matavfall generelt gjør meg kvalm, hvis det er andres, eller ikke tas med en gang. (Noe som kan forklare at det aldri er rot på kjøkkenet, mens resten av leiligheten godt kan være rotete..)

Men det er vel det en fobi ofte er. Ganske så irrasjonell.

Ellers så trenger vi vel alle våre særheter...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er du redd for at de tørre brødsmulene skal gjøre med deg da? :klø:

Edderkopper, larver, snegler, mørket, insekter og fugler er vel ikke mer skadelig enn tørre brødsmuler vel? :ler:

Jeg har:

- vannskrekk

- klaustrofobi

- edderkoppfobi

- høydeskrekk

- båtskrekk

- vaskehallskrekk

- fettskrekk (klarer ikke å spise mat med høyt fettinnhold)

- telefonskrekk

og så har jeg helt angst for at leiligheten skal brenne ned.

Ronja_80

Gjest gjesta
Skrevet

eg har skikkelig høgdeskrekk.. uff...

va på konsert i spektrum som eg hadde gleda meg lenge til.. men, det eg ikkje har fått med meg e at en må sitte nesten loddrett (?) i nedover bakke, høgt høgt oppe.. det va heilt grusomt! hehe, holdt meg fast i typen min i tilfelle eg skulle besvime, tømmte veska mi i tilfelle eg skulle spy.. osv.. det verste va at eg måtte tisse, men turte ikkje gå ned dei bratte trappene i mørket.. sendte ei mld til ei venninde om kor redd eg va, da klarte ho å informere meg om at det va en som hadde ramla ned der en gang.. :evil:

meeen, bra konsert da! hehe:)

Gjest gjest1
Skrevet

Har litt edderkoppfobi jeg, og allikevel har jeg en tarantell i huset. Og jeg skifter vann hos henne innimellom også, dog med hjertet i halsen. Og kun fordi jeg innerst inne VET at hun ikke er farlig for meg.

Gjest Teletubbien
Skrevet

Både klaustrofobi og edderkoppskrekk her i huset....

Skrevet

Slanger og mus/rotter.. Blir helt stiv, begynner å svette og klarer ikke bevege meg noe sted...også haier da men de møter jeg ikke så ofte på da, men på tv..

Skrevet

Jeg har ingen fobier, men det er selvfølgelig ting jeg er redd for. En fobi for meg er noe annet enn redsel. Jeg er redd for å bli overfalt, jeg er redd for å gå alene på natten osv...

Skrevet

Jeg har klaustrofobi og så er jeg syyyykt redd for mørket :roll:

Skrevet

Jeg har fått flyskrekk de siste årene etter en rimelig ekkel ekstrem-turbulens opplevelse. Og det har blitt MYE verre etter at jeg fikk barn.

Og så har jeg litt klaustrofobi.

Mitt verste mareritt er å bli tatt av ras. Fatter ikke at folk kan finne på å BO i rasfarlige områder.

Er det forresten noen som vet hvordan man faktisk får frem for å bli kurert for flyskrekk?!

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Unngår å ta heis så langt det lar seg gjøre.

Det verste jeg kan komme ut for må vel være å bli sittende fast under vann. Visstheten om at det er vann som strømmer inn i lungene dine når du ikke greier å holde pusten lengre må være helt jævlig. Elsker å svømme, men tror drukning må være en grusom måte å dø på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...