Gjest Spacegirl Skrevet 30. mars 2005 #22 Skrevet 30. mars 2005 Når jeg tenker etter, så har jeg en ganske ekstrem høydeskrekk, pluss en annen fobi som nok ikke er fullt så vanlig. Jeg er livredd for en type insekter som kalles nattfly. De ligner på store, feite møll. men de trekkes mot mørket istedetfor lys. Fikk invasjon av disse fæle greiene på en hybel jeg hadde i Oslo, og siden har jeg blitt skikkelig redd for disse insektene. Hvis jeg ser et slikt insekt innendørs, får jeg helt panikk og klarer ikke bevege meg. Roper da alltid om hjelp hvis det er noen hjemme, så de kan fjerne utysket :oops:
Gjest LoisLane Skrevet 30. mars 2005 #23 Skrevet 30. mars 2005 Jeg er redd for: * mørket * høyder * å være under vann med ansiktet * brann * å ikke få puste * latterlig dårlige skrekkfilmer Har blitt mye bedre. Før sov jeg nesten ikke om nettene fordi jeg var redd. Nå har jeg ansvar for ungene og må nesten ta meg sammen. Edderkoppskrekken er jeg nesten kvitt.
Fat Sally Lee Skrevet 30. mars 2005 #24 Skrevet 30. mars 2005 Jeg har enda ikke møtt noe dyr jeg er redd for. Jeg har hatt pyton og kveleslanger rundt halsen, jeg har holdt små krokodiller og eddekopper, de bare tråkker jeg på .. Ikke er jeg redd for høyder, vann, tannleger eller trange rom heller.. Ikke jeg heller! Men en tråkker da ikke på eddderkopper! :fy: De skal slippes ut i friluft
Some Girl Skrevet 30. mars 2005 #25 Skrevet 30. mars 2005 Ikke jeg heller! Men en tråkker da ikke på eddderkopper! :fy: De skal slippes ut i friluft Så klart! Det betyr nemlig ULYKKE :o å tråkke på dem.
Gjest Aurélie Skrevet 31. mars 2005 #26 Skrevet 31. mars 2005 Vet ikke om det kan kalles fobi, mulig jeg blir overdrevent hysterisk når jeg ser insekter som diverse biller (marihøner går fint) og flyvende uspesifiserte objekter ala nattsvermere. Får jeg f.eks. en sånn jævel inn på soverommet mitt, er det først sjokk-fasen, og så tar drapsinstinktet overhånd.
Cherie Skrevet 31. mars 2005 #27 Skrevet 31. mars 2005 Skal vi se.... Jeg er redd for katter, ilder, elg og grevling. Småkryp gjør meg ingen ting, men ser helst at de holder seg utenfor huset mitt ... Redsel for ikke å få puste (UBÅT lite aktuelt her også, men understreker at jeg ikke har klaus), Tannlegeskrekk, Stigeskrekk, mørkredd også kan jeg være litt husredd ... men bare når jeg får det for meg.... I det hele tatt kan jeg plutselig får ting for meg .... men det går heldigvis over.
Gjest Moonshadow Skrevet 31. mars 2005 #28 Skrevet 31. mars 2005 Ja edderkopper. Er hysterisk' date=' hinsides enhver kontroll redd for edderkopper.[/quote'] Takler ikke edderkopper. Da jeg bodde i hellas så jeg en stor edderkopp i trappa mi. Jeg slapp en bok på den fordi jeg ikke klarte tanken på at den skulle gå rundt i huset mitt og kanskje komme på meg da jeg sov. Boka ble liggende til noen kom flyttende inn i huset. Klarte ikke se på den :oops:
Veslejenta Skrevet 31. mars 2005 #30 Skrevet 31. mars 2005 Jeg har høydeskrekk. Blir helt skjelven i beina og klarer ikke å gå.. det er utrolig ekkelt, og rett og slett farlig siden det øker sjansene for å falle.. Også er jeg mørkeredd. Det har jeg vært siden jeg var bitteliten.
Morea Skrevet 31. mars 2005 #31 Skrevet 31. mars 2005 Jeg er redd for: - veps - andres tørre brødsmuler ( og til meg selv) - slukrusk - mørkredd på øde steder. Det er sånn til daglig. - min "dødsfobi" er å dykke under et islag for deretter å ikke finne veien opp gjennom isen igjen... At det har frosset igjen.. Jeg var også redd for kakkerlakker før, men etter å ha bod med en kakkerlakkfamilie av ganske betydelig størrelse har det gått over. Så det har gått fra hysteri til å sukke oppgitt og deretter drepe og kaste i do.
Lia Skrevet 31. mars 2005 #32 Skrevet 31. mars 2005 Jeg er redd for høyder, og så for veps. Virkelig hater veps! Hva skal vi med dem?
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #33 Skrevet 31. mars 2005 Jeg har fullstendig fobi for frosker!!!!!! Jeg gråter og blir helt stiv av skrekk hvis jeg ser en. (Har faktisk grått av å tenke på å holde en...) Ellers misliker jeg sterkt andres føtter! Har blitt bedre med årene, men det er fortsatt ekkelt.
Gjest synseren Skrevet 31. mars 2005 #34 Skrevet 31. mars 2005 Livredd for å bli innesperret i heis, og at ingen hører meg når jeg roper på hjelp Er også livredd hoggorm.
Gjest Anonymous Skrevet 31. mars 2005 #35 Skrevet 31. mars 2005 Jeg føler den absolutt største avsky for slike slimete, ekle snegler som bor under rosebuskene mine. Det er mye her i verden som jeg syns er ekkelt, men disse eklingene er desidert værst. Uhahjiii, nå kjente jeg at jeg ble kvalm
Gjest Anonymous Skrevet 2. april 2005 #37 Skrevet 2. april 2005 Jeg føler den absolutt største avsky for slike slimete, ekle snegler som bor under rosebuskene mine. Det er mye her i verden som jeg syns er ekkelt, men disse eklingene er desidert værst. Uhahjiii, nå kjente jeg at jeg ble kvalm Ja, snegler også! Husker en natt da jeg skulle ut å mate kaninen min, også hadde selvsagt en snegle satt seg på lur akkurat hvor jeg åpner buret, så jeg så den jo ikke. Makan til hyling og risting på kroppen har nok ikke naboene sett makan til
kariannemor Skrevet 3. april 2005 #38 Skrevet 3. april 2005 Er redd for å få en uhelbredlig sykdom som bare blir værre og værre helt til jeg plutselig en dag dør... Det kommer vel av at jeg er livredd for å ikke kunne oppleve barndommen til datteren min tror jeg... Også er jeg redd mørket (spesielt hvis jeg er alene...)
Gjest Gitte Skrevet 3. april 2005 #39 Skrevet 3. april 2005 ornitofobi som det så fint heter.. jeg er dritredd for fugler...
bananblad Skrevet 3. april 2005 #40 Skrevet 3. april 2005 Jeg har så klaus at det er helt latterlig. Men nå skal jeg fjerne et vepsebol i kjelleren. Jeg pleier forresten å fore vepsen i hånda med spekskinke.... men klasutrofobi, ikke nevn ordet og jeg kaldsvetter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå