Gå til innhold

Samboer som ikke har baller til å tenke sjæl


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Uansett hvilken avgjørelse det gjelder, så må han snakke med sin mor og søster først.. skal vi ha ny sofa, må vi høre deres meninger, skal vi bestille ferie - uansett. Hær med de først. 

Nå er det snakk om julen... jeg har lyst på hytta, for der får vi være i fred. men min samboer må høre med sin søster og sin mor først..  ergo, de kommer dit de også..

flere som har balleløse menn?  

Det er så sinnsykt turn off! 

Hadde det ikke vert for felles barn så hadde jeg heller feiret jul all by my self!

Anonymkode: 4da39...9d4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mann kan jeg si at han virkelig ikke har baller.. men jeg tror ærlig talt ikke han ønsker det slik selv. 

Det jeg tror er at han i hele sitt liv har hatt mora og søsteren på nakken. Altså de har bestemt alt for han. Jeg tror ikke han er klar over det selv, han bare godtar det. Det er en ond ting som er vanskelig å bryte ut av. Dette er noe dere må snakke om og han må skjønne alvoret.

Jeg var litt sånn, vel ikke så gæli men ja.. når du vokser opp med foreldre som er kontrollerende, så blir man på en.måte nedbrutt, usikker og det blir en selvfølge at man må høre med dem først før man tar ett valg.

Jeg var godt rundt  30 da jeg innså hvor dum og lettpåvirkelig jeg var. Da komm oppgjørets time og alle fikk det klart for seg å ikke blande seg opp i mitt privatliv...

Anonymkode: 188f7...a69

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baller har heller ingenting å gjøre med det du skriver.

Anonymkode: 29ad5...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som mann kan jeg si at han virkelig ikke har baller.. men jeg tror ærlig talt ikke han ønsker det slik selv. 

Det jeg tror er at han i hele sitt liv har hatt mora og søsteren på nakken. Altså de har bestemt alt for han. Jeg tror ikke han er klar over det selv, han bare godtar det. Det er en ond ting som er vanskelig å bryte ut av. Dette er noe dere må snakke om og han må skjønne alvoret.

Jeg var litt sånn, vel ikke så gæli men ja.. når du vokser opp med foreldre som er kontrollerende, så blir man på en.måte nedbrutt, usikker og det blir en selvfølge at man må høre med dem først før man tar ett valg.

Jeg var godt rundt  30 da jeg innså hvor dum og lettpåvirkelig jeg var. Da komm oppgjørets time og alle fikk det klart for seg å ikke blande seg opp i mitt privatliv...

Anonymkode: 188f7...a69

Han her har bikket 40, så da er det ikke håp! 

Anonymkode: 4da39...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sagt det samme om det var ei venninne som gjorde sånt? Jeg er veldig nær mamma, og rådslår meg med henne i 99% av tilfellene når det er snakk om litt større ting. Synes det er godt å få et synspunkt som er mer objektivt på ting. 

Anonymkode: 5a933...0ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh krenkelsen bare tyter frem i svarene 😂 noen som føler seg litt truffet eller? 

Men voksen mann burde klare å ta noen avgjørelser selv uten å rådføre seg med mamma. Takk og liv for at samboer klarer å holde svigers utenfor våre avgjørelser, selv om de er verdens herligste mennesker. 

Men her virker det som at det er litt seint. Han kommer nok ikke til å forandre seg når mammas mening har vært viktigst i så mange år 

Anonymkode: 3dce6...b42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du sagt det samme om det var ei venninne som gjorde sånt? Jeg er veldig nær mamma, og rådslår meg med henne i 99% av tilfellene når det er snakk om litt større ting. Synes det er godt å få et synspunkt som er mer objektivt på ting. 

Anonymkode: 5a933...0ee

Ja, ærlig talt, en voksen, gift dame med barn som rådgiver seg med moren sin i 99% av tilfellene, og ikke sin mann? I saker som i høyeste grad angår mann, og ikke mor (hvor dra på ferie, hvor og hvordan feire jul)? Det er sinnsykt uselvstendig og ødeleggende for forholdet! 

Anonymkode: 68ceb...4be

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Det der hadde jeg aldri orket, høres ut som han ikke har kuttet navlestrengen. Mammadalt kaller jeg sånne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater sånne menn!! Har en mann som aldri tør å si noe, men skylder på meg! Har akkurat skjønt hvorfor vennene hans, kollegaene og svigerforeldrene mine ikke liker meg og alltid kommer med stikk! Han står aldri opp for seg selv, men skylder på meg. Han kan ikke ditt og datt for jeg liker det ikke. Han kan ikke jobbe overtid for jeg krever at han er hjemme. Vi kan ikke komme på vennemiddag for jeg vil ikke. Vi kan ikke reise på ferie med svigers for jeg har ikke lyst og liker ikke svigerinnen min. Ingenting av dette er sant, men det har visst vært greit å ha en syndebukk.  Jeg er på vei ut av dette forholdet! Det er så turn of med menn som ikke kan stå for det de sier og ha egne meninger. I mitt tilfelle syns jeg det er ganske slemt gjort mot meg. 

Du må nesten snakke med han, og funker det ikke, så må du nesten finne ut om du vil leve med det eller ikke. 

Anonymkode: 27c00...a58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du sagt det samme om det var ei venninne som gjorde sånt? Jeg er veldig nær mamma, og rådslår meg med henne i 99% av tilfellene når det er snakk om litt større ting. Synes det er godt å få et synspunkt som er mer objektivt på ting. 

Anonymkode: 5a933...0ee

Ferie og sofa er ikke store ting. Særlig siden mora ikke bor med TS og  mannen, eller ferierer sammen med dem hele tiden.  Problemet her er at han ikke ser at han må ta egne avgjørelser for sin familie, barn og kone.  Finne ut hva de vil først og så eventuelt inivtere mor og søster  på hytta hvis det er ok for kona og ungene. 

Anonymkode: b20ef...38a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du sagt det samme om det var ei venninne som gjorde sånt? Jeg er veldig nær mamma, og rådslår meg med henne i 99% av tilfellene når det er snakk om litt større ting. Synes det er godt å få et synspunkt som er mer objektivt på ting. 

Anonymkode: 5a933...0ee

Så moren din har en finger med i spiller om når du skal få barn og hvem du skal gifte deg med? DET er store ting. Ferie og sofa er ikke store ting. Og alt dette burde en voksen person klare å bestemme sammen med partneren sin. 

Anonymkode: 3dce6...b42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i det minste bare familien han forhører seg med: verre med disse idiotene som er gift med vennene sine, der alt luftes til forbanna venner uansett hvor intimt det skulle være. Men alt  alt: ja, det er for mange menn som oppfører seg smågutter og er umulig å ha respekt for fordi de er totalt uselvstendig. 

Anonymkode: 02cbc...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg snakker med moren min om jul og ferie, fordi vi pleier å både feire jul og dra på ferie sammen med dem... Hvilken sofa vi skal ha har jo ikke de noe med, men det hender både jeg og mannen spør noen i familien om lignende ting hvis vi har noen som har bedre greie på det enn vi selv har. På samme måte som de fleste i begge våre familier spør mannen min til råds først hvis de skal kjøpe seg ny pc f.eks. Og hvis vi skal til syden en gang så spør vi nok svigers om tips, siden vi aldri har vært utenfor Skandinavia før, mens de reiser rundt i verden flere ganger i året.

Anonymkode: 047e1...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ærlig talt, en voksen, gift dame med barn som rådgiver seg med moren sin i 99% av tilfellene, og ikke sin mann? I saker som i høyeste grad angår mann, og ikke mor (hvor dra på ferie, hvor og hvordan feire jul)? Det er sinnsykt uselvstendig og ødeleggende for forholdet! 

Anonymkode: 68ceb...4be

Det betyr jo ikke at jeg ikke rådfører meg med han og. Men rådfører med begge

Anonymkode: 5a933...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har DU baller da? Jeg hadde aldri akseptert å ha en sånn mann. Du må jo snakke med han om det. Er vel ikke vanskeligere enn å komme med ett forslag om ett eller annet, også blir dere enige om noe. Så blir det sånn. Hvordan foregår samtalene deres?

Deg:"Jeg har lyst til å dra på hytta denne julen, hva syns du?"

Han:"eh eh, jeg vet ikke, må ringe mamma.. og søster...". Slutt på samtalen?

Dere snakker vel sammen? 

Anonymkode: 9657b...a17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men har DU baller da? Jeg hadde aldri akseptert å ha en sånn mann. Du må jo snakke med han om det. Er vel ikke vanskeligere enn å komme med ett forslag om ett eller annet, også blir dere enige om noe. Så blir det sånn. Hvordan foregår samtalene deres?

Deg:"Jeg har lyst til å dra på hytta denne julen, hva syns du?"

Han:"eh eh, jeg vet ikke, må ringe mamma.. og søster...". Slutt på samtalen?

Dere snakker vel sammen? 

Anonymkode: 9657b...a17

Ja.. og det ender jo med krangel.. Jeg sier at han ikke trenger å rådføre seg med de om ALT vi skal gjøre.. han blir sur når jeg tar det opp

Anonymkode: 4da39...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du sagt det samme om det var ei venninne som gjorde sånt? Jeg er veldig nær mamma, og rådslår meg med henne i 99% av tilfellene når det er snakk om litt større ting. Synes det er godt å få et synspunkt som er mer objektivt på ting. 

Anonymkode: 5a933...0ee

....og her var heller ikke navlestrengen klipt!

Anonymkode: aa099...b86

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette er nok et problem som stikker dypt, ja fra foreldrene,det er viktig at en i oppdragelsen av barn ,begynner tilig å gi barna litt ansvar, og la de bestemme litt selv, og dette er viktig, når de tar en avgjørelse eller de sier noe i en samtale, ROS de for det de gjør uansett om det er litt domt, Husk kritikk dreper  troen på seg selv.Så ros gir sterke baller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som mann kan jeg si at han virkelig ikke har baller.. men jeg tror ærlig talt ikke han ønsker det slik selv. 

Det jeg tror er at han i hele sitt liv har hatt mora og søsteren på nakken. Altså de har bestemt alt for han. Jeg tror ikke han er klar over det selv, han bare godtar det. Det er en ond ting som er vanskelig å bryte ut av. Dette er noe dere må snakke om og han må skjønne alvoret.

Jeg var litt sånn, vel ikke så gæli men ja.. når du vokser opp med foreldre som er kontrollerende, så blir man på en.måte nedbrutt, usikker og det blir en selvfølge at man må høre med dem først før man tar ett valg.

Jeg var godt rundt  30 da jeg innså hvor dum og lettpåvirkelig jeg var. Da komm oppgjørets time og alle fikk det klart for seg å ikke blande seg opp i mitt privatliv...

Anonymkode: 188f7...a69

Flott! 😊

Anonymkode: 69dd0...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...