Gjest Blondie65 Skrevet 3. desember 2018 #21 Skrevet 3. desember 2018 Jeg trenger ikke tørkestativ og ergo hadde jeg blitt skuffet om jeg fikk det til jul. Jeg har kombinert tørketrommel og vaskemaskin - den mest fantastiske oppfinnelsen etter oppfinnelsen av tørketrommelen. Alt som kan tørkes i trommel, tørkes i trommel. Jeg blir glad for alle gaver som viser at giver har vist litt omtanke, dersom de skal gå utenfor ønskelisten. Jeg har dessverre ikke all verdens med plass, så gaver som jeg ikke kan bruke eller ikke har plass til byttes. Derfor foretrekker jeg gaver fra ønskelisten! Eller hjemmelagede gaver - sokker, vanter, skjerf, kluter, syltetøy.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #22 Skrevet 3. desember 2018 Har ikke, ser på det som unødig og dårlig for miljøet. Sliter på tøyet gjøre det. Tørket fint på stativ inne på badet. Anonymkode: 2dc07...7a8
Kverrulanten Skrevet 3. desember 2018 #23 Skrevet 3. desember 2018 Jeg bruker den til det meste fordi det går så enormt mye klær her i hus. Orker ikke å ha tørkestativ stående over alt - hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #24 Skrevet 3. desember 2018 Nei, jeg bruker ikke tørketrommel, for jeg har automatisk vaskemaskin. Inn og ut, ferdig med det. Anonymkode: bab9a...81c
solmåneogstjerner Skrevet 3. desember 2018 #25 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Nei. Den ble ødelagt, hadde ikke penger til ny akkurat da og fant ut at det gikk jo helt fint uten. Trodde jeg måtte ha det men det viste seg at det er virkelig ikke nødvendig. Har ikke hatt det på ett år nå, og klarer meg helt fint uten. Selv med tre barn. Så det gidder jeg ikke å kjøpe med det første. Henger opp klær som det haster å få tørt på badet. Går helt fint. Vil heller ha en annen julegave 😊 Endret 3. desember 2018 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #26 Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fornuftige gaver jeg ikke ønsker meg blir jeg skuffet over. Typ: kjeler, tørkestativ mm. Fra samboer så klart. Siden han er av den fantasiløse tyoen, får jeg det jeg ber han kjøpe, og det er helt greit. I år, ny almanak. Av alle andre blir jeg glad for alt. Men når du senere sier du også kjøper annet, er det så klart en annen sak. Få noe jeg trenger i tillegg til en annen gave er helt greit. Men som eneste gave ville jeg blitt skuffet ja. Ellers ønsket jeg meg tørkestativ i fjor til bursdag, og ble da så klart ikke skuffet. Anonymkode: 07fd0...7e7 Haha, det verste er at jeg selv også som eneste gave ville blitt sykt skuffet, som @Nuttery skriver, innmari snål gave å få på julaften fra kjæresten liksom! Greia er at hver gang jeg er hos kjæresten (avstandsforhold) oppdager jeg sånn "dette burde du ha", "ånei, nå trengte jeg ...", men siden jeg ikke kan flytte inn med det første og jeg ikke har råd til å kjøpe ham tørkestativ og alskens i hytt og gevær så tenkte jeg om det er for fælt å gi ham blant annet tørkestativ i gave! Men jeg innser jo at jeg er ca. verdens verste kjæreste siden de fleste gavene jeg har tenkt på til ham er ting JEG synes han bør ha og ikke tenkt hva ønsker HAN seg. Håpløse, økonomiske, praktiske meg. 😛 TS Anonymkode: 57293...115
boblevann Skrevet 3. desember 2018 #27 Skrevet 3. desember 2018 Nei Har ikke tørketrommel, har ikke prioritert å kjøpe det og kommer heller ikke til å prioritere det fordi jeg syns ikke jeg har behov for det. Tørkestativ utfører jobben helt fint for meg! Ang tørkestativ til jul så er jeg meget fan av nyttige gaver og ikke bare dilldall, så hvis jeg hadde trengt et nytt tørkestativ hadde jeg blitt glad for å få det til jul
Ariana807 Skrevet 3. desember 2018 #28 Skrevet 3. desember 2018 (endret) Ja jeg har, og takk gud for det!! Håndklær, sengklær, undertøy (ikke bh), og kluter og slikt går inn i den. Generelt klær, t-shorte, bukse og slikt går ikke i tørketrommelen, med mindre jeg har et ønske om å krympe en bukse eller noe (det hender). Fantasrisk å ha, savner ikke de sandpapir-håndklærne som jeg levde meg når jeg studerte!! Endret 3. desember 2018 av Ariana807
mammahjarte Skrevet 3. desember 2018 #29 Skrevet 3. desember 2018 Nei. Fordi vi ikkje har, er heller ikkje vokst opp med det. Har ingen greie på tørketrommel.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #30 Skrevet 3. desember 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager avsporingen, men denne tråden minner meg om en familie jeg så på butikken for en tid tilbake. Barnet hadde funnet noe det syntes så morsomt ut i ei hylle på hus og hjem-avdelingen, og moren sa noe á la "Å, har du funnet sånn som mamma har ønsket seg så lenge!" og la den i handlevogna. Hvorpå mannen ble snurt fordi hun "ødela" en julegaveide med å kjøpe det selv. Han fikk da klar beskjed om hva som er gode julegaveideer. Et ermestrykebrett hun trengte for å stryke hans skjorter sto merkelig nok ikke på "godkjent"-lista. Anonymkode: 1df50...f1b Hahahaha! Fantastisk avsporing! Det finnes nok litt av den mannen i meg tydeligvis! Og det er noe jeg ikke liker å oppdage. Anonymkode: 57293...115
Gjest Krampus Skrevet 3. desember 2018 #31 Skrevet 3. desember 2018 Må bruke det enten jeg vil eller ikke. Har dårlig ventilasjon i huset og sliter med mugg på vinteren. På sommeren går det fint, da kan jeg åpne viduer og dører når jeg tørker
Zienna Skrevet 3. desember 2018 #32 Skrevet 3. desember 2018 Vi har hatt tørketrommel i mange år, og kan ikke tenke oss å være uten. En fordel er at vi slipper å bruke tid på å gå ut og henge opp klær på klessnor, og når det regner slipper vi tørkestativ på bad og klær hengende rundt omkring til tørk. Når det plutselig er nødvendig å vaske noe som skal brukes samme dag/kveld, rekker det å bli tørt. Jeg bruker ikke tøymykner, for alt blir mykt og luftig i tørketrommel. Det eneste jeg ikke putter i tørketrommelen er klær av ull. De ruller jeg i håndklær først, og tørker flatt etterpå. Ulempen med tørketrommel er at det brukes en del strøm. Man får veie selv hva som betyr mest Om mannen min hadde gitt meg et tørkestativ i julegave ville jeg ha fått meg en latter! Hadde forstått at det var en spøk
Soulless Skrevet 3. desember 2018 #33 Skrevet 3. desember 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Blitt skuffa i tillegg? Stakkars kjæresten min, men jeg vil han skal ha tørkestativ! Har funnet et til 135 kr, han har ikke fra før, og det virker som han ofte plages med at han ikke rekker å tromle før han må legge seg. Han vil jo få noe annet i tillegg til tørkestativet da! Huff! Anonymkode: 57293...115 Men hvis han ikke rekker å tromle før han legger seg, så rekker han ihvertfall ikke å henge opp tøyet på et stativ?!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #34 Skrevet 3. desember 2018 Akkurat nå, Soulless skrev: Men hvis han ikke rekker å tromle før han legger seg, så rekker han ihvertfall ikke å henge opp tøyet på et stativ?! Jo, han rekker selvsagt å LEGGE klærne inn i trommelen, men han vil ikke sove mens den går. Mens klær til tørk er jo ikke noe problem mens man sover. TS Anonymkode: 57293...115
Soulless Skrevet 3. desember 2018 #36 Skrevet 3. desember 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo, han rekker selvsagt å LEGGE klærne inn i trommelen, men han vil ikke sove mens den går. Mens klær til tørk er jo ikke noe problem mens man sover. TS Anonymkode: 57293...115 Ah, da var det litt mer logisk
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #37 Skrevet 3. desember 2018 Ja, har tørketrommel. Kunne ALDRI klart meg uten.❤️ Jeg er for gammel til tørkestativ i stua for å si det slik.😉 føler det ikke tar seg helt ut. Men alt går ikke i trommelen, har noen snorer ned fra taket på vaskerommet. Så noe henges opp også. Anonymkode: 2a39b...94f 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #38 Skrevet 3. desember 2018 Ja, har liten plass til tørkestativ og det er rett og slett enklest siden vi ikke har et egnet rom til tørking. Å bruke tørketrommelen på sokker er det beste som finnes! Men bruker den til alt. Vanlige klær tørkes bare nesten tørt for å redusere slitasje, restfukten får de henge fra seg. Anonymkode: d9370...c29
Orchideae Skrevet 4. desember 2018 #39 Skrevet 4. desember 2018 Ja, bruker det til håndklær, kluter, sokker og undertøy. Alt annet henges opp. Hadde blitt glad for tørketrommel i gave, da vi trenger ny. Men hadde kjæresten kjøpt ett tørkestativ til meg hadde jeg lurt på om det var kødd altså. Det er like mye "gavemateriale" som ei pakke omo eller ett strykebrett liksom. 😅
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå