AnonymBruker Skrevet 5. desember 2018 #21 Skrevet 5. desember 2018 Utenom julemat så spiser jeg en del rotgrønnsaker. Lager meg gjerne suppe flere dager på rad, ikke på grunn av slanking eller noe, men fordi jeg elsker suppe og varme rundstykker om vinteren. Kjøper også gjerne brød hos bakerier og spiser masse godt pålegg. Brød er også vintermat for meg, av en eller annen så grunn foretrekker jeg knekkebrød om sommeren 😛 Anonymkode: 29775...f9e
Jerry Lee Skrevet 5. desember 2018 #22 Skrevet 5. desember 2018 7 timer siden, UncommonSense skrev: Nå ble jeg sulten! Hehe. Jeg, også.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2018 #23 Skrevet 6. desember 2018 Er avhengig av mandler når desember kommer Spiser dette daglig både med rosiner og uten. Mikser dem å har dem i en glasscontainer så går jeg å småspiser 😅 Er også veldig glad i godt julepålegg med ferskt brød. Spiser mye salater slike du har på brødskiven. Og ekstra glad i leverposteien som kommer ut nå sammen med rødløk og sennep! Tror jeg skal spise det etterpå 🤤 Går mye eggerøre og røkelaks også. Samboer er veldig glad i rødbetsalater på denne tiden også, og går mye av røkt laks på rundstykker. Disse tingene er det vi spiser til vanlig spesielt i desember utenom julebord og julaften/romjulen. Er personlig veldig glad i å spise visse råvarer på bestemte tider av året så jeg har noe å glede meg til 😊 Anonymkode: 38c4f...065
FantasDick Skrevet 7. desember 2018 #24 Skrevet 7. desember 2018 Det blir mye nystekte rundstykker eller ferskt godt brød med rapskokos, rødbetsalat, veggesalat, kalde vegisterkaker med grov sennep og den slags julete pålegg. Og veggerøre! Mm! Ellers er jeg er en sucker for marsipan og mintsjokolade. Og julebrus. Og rødvinsgløgg. Vi varierer middagene, noen tunge og julete og noen lette. Kjenner litt på det dag til dag. Merker jeg har mer lyst på lett mat etter julaften og første juledag, tidligere kunne jeg spise ribbe hver dag hele jula.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #25 Skrevet 7. desember 2018 3 minutter siden, FantasDick skrev: Det blir mye nystekte rundstykker eller ferskt godt brød med rapskokos, rødbetsalat, veggesalat, kalde vegisterkaker med grov sennep og den slags julete pålegg. Og veggerøre! Mm! Ellers er jeg er en sucker for marsipan og mintsjokolade. Og julebrus. Og rødvinsgløgg. Vi varierer middagene, noen tunge og julete og noen lette. Kjenner litt på det dag til dag. Merker jeg har mer lyst på lett mat etter julaften og første juledag, tidligere kunne jeg spise ribbe hver dag hele jula. Veggerøre? Anonymkode: 1f1fe...fca
FantasDick Skrevet 7. desember 2018 #26 Skrevet 7. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Veggerøre? Anonymkode: 1f1fe...fca Vegansk "eggerøre", lages med tofu og krydder. Himmelsk, jeg lover! ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #27 Skrevet 7. desember 2018 Her går det mest i vanlig mat mellom slagene. Prøver å trene ekstra mye i jula med løpeturer på tjue kilometer hver dag det er fri. visste dere at nordmenns forbruk av toalettpapir stiger med 9% i juleuken? 😂 Anonymkode: 2a330...ea1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2018 #28 Skrevet 7. desember 2018 3 minutter siden, FantasDick skrev: Vegansk "eggerøre", lages med tofu og krydder. Himmelsk, jeg lover! ❤️ Det inn holser jo ikke egg så kall det heller tofurøre. Kan godt hende at det er digg. Må prøve Hvor kjøper du tofu hen? Anonymkode: 1f1fe...fca
FantasDick Skrevet 7. desember 2018 #29 Skrevet 7. desember 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det inn holser jo ikke egg så kall det heller tofurøre. Kan godt hende at det er digg. Må prøve Hvor kjøper du tofu hen? Anonymkode: 1f1fe...fca Det er ganske vanlig blant veganere å kalle matretter for veg*insert name here*. Veggesalat, veggerøre, vegisterkaker, osv. Jeg synes det er bedre enn eggerøre, men nå er det lenge siden jeg har smakt det. Jeg foretrekker extra firm silketofu til røra og kjøper på innvadrerbutikker eller på nett (iHerb eller Vitacost).
SoWhat? Skrevet 7. desember 2018 #30 Skrevet 7. desember 2018 Får besøk fra hjemlandet til ene forelderen min, og det blir nok fylt pasta, nam! Sikkert noe kyllinggreier også. Når de ikke er her, så går det i pizza utenom julematen. Og rotstuing, nam også 🙂 ellers mer julepålegg på brød, som sylte og sursild. Mye kaker, og alltid panettone. Verdens nest beste kake etter kransekake. Nå ble jeg sulten.
FrankDrebin Skrevet 7. desember 2018 #31 Skrevet 7. desember 2018 Når jeg ikke spiser typisk julemat, går det i helt hverdagslige retter, da er det brødskiver med brunost, lapskaus til middag, osv.
godfisk Skrevet 7. desember 2018 #32 Skrevet 7. desember 2018 Utenom julemiddagene (pinnekjøtt, ribbe og lutefisk) går det en del rundstykker med korvpølse, kjøttrull, sylte og spekemat. Må serveres med drue/purresalat og fint snittet rødløk 😋
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå