Gå til innhold

Tannlege skrekk!


Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å dra til tannlegen å ser for meg det verste! Er redd jeg har hull i alle tenner. Mest redd for og rotfylle. Har ikke hatt noe plager med tenna, utenom at jeg mistenker at det er på vei en visdomstann nå. 

Så spørsmålet nå er om jeg kan bruke sovetabletter hos tannlegen om jeg må behandle noe som kreves bedøvelse? Jeg har brukt beroligende før, men det har ikke fungert like godt på meg, kanskje fordi jeg har fått for lite 😕Husker ikke hva jeg har pleid å få. 

Er det noen beroligende som er bedre enn andre? Har du vært i samme situasjon? Fortell 😄 Må manne meg opp her. Skal bestille time til uken 😮

Endret av gladjenta96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sovetabletter? Tviler på at det er en god ide å sovne uten at tannlegen forventer det.

Ring tannlegekontoret ditt, forklar problemet.

Så vidt jeg forstår er det ikke lov til å anbefale medisiner her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tannleger tilbyr beroligende i forbindelse med behandling.

Anonymkode: c9ba1...f73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring tannlegekontoret og forklar situasjonen. Mange tannlegekontorer har beroligende medikamenter man kan få der før behandlingen skal starte. Hvis dem ikke har det tilbudet, har tannleger også mulighet til å foreskrive en resept på beroligende midler.  Jeg har opplevd begge deler. 

Lykke til! Det kommer til å gå kjempebra ❤️ 

Anonymkode: 0338e...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første besøk pleier å være en undersøkelse med rtg bilder. Ikke noe behandling nødvendigvis.

Så blir dere sammen enige om veien videre! Gi tydelig beskjed, så hører tannlegen på deg og tar hensyn.

Beroligende kan du få ved neste besøk, om du trenger det.

Anonymkode: 16622...661

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var i samme situasjon som deg. Masse hull, måtte rotfylle flere tenner. Møtte opp til tannlegen livredd. og trodde jeg skulle klare dette med vanlig bedøvelse. Konsultasjonstimen mente tannlegen at jeg var narkose pasient. Jeg selv mente at dette skulle jeg klare. Det viste seg at tannlegen fikk rett. Taklet ikke tannbehandlingen. Ingen fylling, lyder, borret,,Så jeg måtte i narkose for å fikse alt. Nå blir jeg innkalt til narkose når det skal gjøres noe tannbehandling. Om det er for fyllinger eller tannrens spiller ingen rolle. Det er så betryggende å vite dette. Så slipper jeg å være så redd for behandling.

Beroligende hjalp ikke på meg. Ble avslappet men kjente likevel smerte. Sedasjon hjalp heller ikke. for det var fortsatt lyder i dyp søvn.

Mitt råd må være at du finner en tannlege som er villig til å forstå og godta din skrekk. Å at du ikke må være redd for å si fra om ting du syns er vondt. Lykke til!

Anonymkode: eead7...070

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Sovetabletter? Tviler på at det er en god ide å sovne uten at tannlegen forventer det.

Ring tannlegekontoret ditt, forklar problemet.

Så vidt jeg forstår er det ikke lov til å anbefale medisiner her. 

Måtte isåfall diskutert det med tannlegen da :)

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg var i samme situasjon som deg. Masse hull, måtte rotfylle flere tenner. Møtte opp til tannlegen livredd. og trodde jeg skulle klare dette med vanlig bedøvelse. Konsultasjonstimen mente tannlegen at jeg var narkose pasient. Jeg selv mente at dette skulle jeg klare. Det viste seg at tannlegen fikk rett. Taklet ikke tannbehandlingen. Ingen fylling, lyder, borret,,Så jeg måtte i narkose for å fikse alt. Nå blir jeg innkalt til narkose når det skal gjøres noe tannbehandling. Om det er for fyllinger eller tannrens spiller ingen rolle. Det er så betryggende å vite dette. Så slipper jeg å være så redd for behandling.

Beroligende hjalp ikke på meg. Ble avslappet men kjente likevel smerte. Sedasjon hjalp heller ikke. for det var fortsatt lyder i dyp søvn.

Mitt råd må være at du finner en tannlege som er villig til å forstå og godta din skrekk. Å at du ikke må være redd for å si fra om ting du syns er vondt. Lykke til!

Anonymkode: eead7...070

Hvor lenge siden var det du hadde gått til tannlegen? 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...