Gå til innhold

Kunne du hatt en Butler?

dr_zhivago

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, å ha hatt noen som kunne gjort husarbeid og sånne kjedelige ting kunne jeg godt tenke meg, men sånn som jeg oppfatter at en Butler er så tror jeg ikke det er noe for meg. Jeg tror det hadde opplevdes som feil at noen skulle hente ting og hele den der 'stå klar' greia er det jeg ikke liker med det.

Jeg tror det kan ha noe med at jeg er en ganske privat person så hadde ikke likt at en person som er en ansatt skulle være der og gjøre ting for meg. I tillegg tenker jeg at man må jo bli forferdelig lat av å ha det sånn :)

Anonymkode: 0fea8...d09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, å ha hatt noen som kunne gjort husarbeid og sånne kjedelige ting kunne jeg godt tenke meg, men sånn som jeg oppfatter at en Butler er så tror jeg ikke det er noe for meg. Jeg tror det hadde opplevdes som feil at noen skulle hente ting og hele den der 'stå klar' greia er det jeg ikke liker med det.

Jeg tror det kan ha noe med at jeg er en ganske privat person så hadde ikke likt at en person som er en ansatt skulle være der og gjøre ting for meg. I tillegg tenker jeg at man må jo bli forferdelig lat av å ha det sånn :)

Anonymkode: 0fea8...d09

Men det hadde jo vært ganske digg å kunne oppføre seg som en konge i eget hus? Er noe besnærende med å kunne kommandere folk rundt, og å kunne bruke all min tid kun på de tingene jeg liker å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke orket å ha noen konstant luskende rundt i huset.

Anonymkode: 06e6b...750

Hvis du hadde bodd i noe sånt da?

Bilderesultat for manor

Anonymkode: 4fca8...244

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde hatt plass, så. Men slik det er nå, er jeg ikke sikker på hvor han skulle ha oppholdt seg når jeg ikke trengte noe. I kroken, kanskje? Eller på det bittelille rommet over badet? :P 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sliter bare noen skal bære kofferten min på hotell, så jeg passer nok best til å gjøre alt selv :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, vintage skrev:

Nei, jeg sliter bare noen skal bære kofferten min på hotell, så jeg passer nok best til å gjøre alt selv :)

Hvorfor det? Folk i tjenestestillinger skal jo tjene herskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Men hatt råd til en kokk noen dager i uka, som kom hjem til meg med varm mat ( eller bodd et sted der man kan få mer enn pizza på døra) en som gadd å shoppe for meg osv, hadde vært godt. Dog ville jeg ikke orket hatt noen her hjemme.

Anonymkode: e10a0...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Butler skrives med liten b og ja, jeg kunne godt tenkt å ha en i huset vårt.

Anonymkode: 3a318...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å ha en butler om en ikke har resten av tjenestestaben. En butler vasker ikke klær, går ut med søpla og sånn. 

Anonymkode: 4f254...481

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...