Ardwinna Skrevet 28. november 2018 #21 Skrevet 28. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å utrykke egne ønsker og egen hjelp/bidrag? Forutsetter selvsagt at de inviterte får beskjed en dag før. Dette er ikke allergi, men selvvalgt. Anonymkode: bbd38...03e Mest sannsynlig så krever ikke vegetarianeren noe som helst, men møter opp og spiser potet og grønnsaker uten å klage dersom det er det hun får. De færreste vil gi beskjed på forhånd om at man ønsker sånn og sånn, eller lager masse styr. Til nød tar de med mat selv. Ja vegetarianisme er selvvalgt men jeg skjønner godt at TS ønsker å tilby en best mulig middag til svigerinnen. Det er jo stas å invitere til middag som alle kan spise. --- Jeg ville ha gitt henne beskjed om at det blir servert et vegetarisk alternativ (greit å vite så hun ikke tar med mat helt unødvendig), og prøvd å finne en enkel og smaksfull oppskrift på nett. Vegisterkaker fra Veganmisjonen er kjempegode, smaker jul og er ikke veldig vanskelige eller tidkrevende å lage. Du kan til og med lage dem lenge i forveien og fryse dem ned, og så bare varme dem rett før middagen. Dersom du lager en enkel sjysaus kan den brukes både til pinnekjøttet og vegisterkakene. Ellers kan du lage nøttestek eller en kjøttrett der du bytter ut kjøtt med Oumph eller lignende. Det meste vil jo fungere sammen med poteter og grønnsaker.
Guidet Kvinne Skrevet 28. november 2018 #22 Skrevet 28. november 2018 Sjysaus til vegetarianer? Det går jo ikke. Jeg ville gjort som flere foreslår; kjøpt en god kjøtterstatning og stekt i panne. Man trenger ikke saus hvis man har kålrotstappe uansett. Dersom det er på julaften eller en av juledagene ville jeg nok laget noe selv, og da er både vegisterkaker og nøttestek ok alternativer selv om nøttestek er ganske omfattende. Et tredje alternativ er å ovnsbake masse fristende rotgrønnsaker og beter i form og supplere med dampet brokkoli og blomkål.
Sphynx Skrevet 28. november 2018 #23 Skrevet 28. november 2018 Lag vegisterkaker. Det er enkelt og MYE bedre enn medisterkaker uansett!
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #24 Skrevet 28. november 2018 46 minutter siden, Sphynx skrev: Lag vegisterkaker. Det er enkelt og MYE bedre enn medisterkaker uansett! Anbefaler også vegisterkaker! I min familie lager vi heller en stor porsjon av disse enn å kjøpe inn medisterkaker. Smaker rett og slett mye bedre og mindre salt (på en god måte) Anonymkode: 9d79e...65e 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #25 Skrevet 28. november 2018 2 timer siden, Cecilie82 skrev: Enkelt å tilberede? Det er frosne biter, bare å steke de i panna, veldig godt Anonymkode: 0d645...553 1
Cecilie82 Skrevet 28. november 2018 Forfatter #26 Skrevet 28. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er frosne biter, bare å steke de i panna, veldig godt Anonymkode: 0d645...553 Supert!
Cecilie82 Skrevet 28. november 2018 Forfatter #27 Skrevet 28. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler også vegisterkaker! I min familie lager vi heller en stor porsjon av disse enn å kjøpe inn medisterkaker. Smaker rett og slett mye bedre og mindre salt (på en god måte) Anonymkode: 9d79e...65e Dette krever mye forarbeid?
Annynonym Skrevet 29. november 2018 #28 Skrevet 29. november 2018 1 time siden, Cecilie82 skrev: Dette krever mye forarbeid? Slenger meg på vegisterkaker også! Har brukt denne oppskriften selv, ganske enkelt: http://www.veganmisjonen.com/2011/12/oppskrift-vegansk-julemat-vegetar.html Anbefaler å smake til med litt mer av krydderne i oppskriften da de kan bli litt tamme på smak:)
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #29 Skrevet 29. november 2018 8 timer siden, Cecilie82 skrev: Dette krever mye forarbeid? Krever ikke direkte mye forarbeid, men tar mer tid enn å kjøpe Oumph i butikken Spørs egentlig om du er interessert i å lage vegisterkaker for egen del med tanke på at porsjonen blir nokså stor selv om du halverer oppskriften Anonymkode: 9d79e...65e
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #30 Skrevet 29. november 2018 9 timer siden, Cecilie82 skrev: Dette krever mye forarbeid? nei, du kan lage dem dagen før, og varme opp i stekovn. Kok ris og blomkål og blad det sammen med resten, lag kaker og stek i panne. Tar ca 35 -40 minutter fra du starter til du er ferdig. 15 minutter til å koke ris og blomkål og så alt med stavmikser og så steking, ca 20 minutter. steketiden kommer an på hvor stor porsjon du lager og hvor stor panne du har, kakene trenger 3-4 minutter på hver side. Anonymkode: a2a31...280
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå