Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 hours ago, kvinne35+ said:

jeg har ikke kulde utslett. Jeg har kulde urticaria som er en allergisk reaksjon med elveblest over hele kroppen som tar flere timer i varmen for å bli kvitt. Disse fører også til skjelvinger osv.

Det kaller vi i min familie kuldeutskett. Bet godt hva elveblest er,men når det kommer av kulde var jeg ikke klar over at det hadde egent navn. Men poenget mitt står egentlig uavhengig av det. Det finnes løsninger.

Anonymkode: 7ba5e...e90

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kaller vi i min familie kuldeutskett. Bet godt hva elveblest er,men når det kommer av kulde var jeg ikke klar over at det hadde egent navn. Men poenget mitt står egentlig uavhengig av det. Det finnes løsninger.

Det er diagnotisert av hudlege ja og det oppstår veldig lett. Det stod i linken jeg sendte om dette. Dessverre skal det veldig lite kulde til her. Løsning her er å ikke fryse.

Skrevet
On 11/28/2018 at 9:34 AM, kvinne35+ said:

Det er diagnotisert av hudlege ja og det oppstår veldig lett. Det stod i linken jeg sendte om dette. Dessverre skal det veldig lite kulde til her. Løsning her er å ikke fryse.

Ja? Og hvilken relevans hadde det til det jeg sa? At legen min aldri har brukt de ordene gjør vel ikke at jeg ikke tror deg? Men mener fortsatt det er fullt mulig å finne varme klær som gravid.

Skrevet
10 timer siden, Fugleskremsel skrev:

🍿

ja ikke sant

Skrevet
På 26.11.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Dette føler jeg helt oppriktig.

Det er ikke så farlig for meg angående inne-klærne, selv om de lages alt for små (korte) til voksende mager og passformen er generelt elendig. Det klarer jeg helt fint å leve med.

Det som rett og slett er direkte trist er at det ikke lages skikkelige uteklær for gravide. Jeg måtte holde meg hjemme fra skisamlingen til sønnen min i helga fordi jeg faktisk ikke har klær å ha på meg når det er minusgrader. Turbuksene jeg bestilte fra stormberg var så lang i skrittet at jeg hadde de ned mellom låra, så de måtte jeg returnere og det var det 4 andre i termingruppa som måtte pga det samme. Gravidjakken jeg kjøpte i 2 str for stor for å ha noe å vokse i får jeg ikke til å lukke over magen, og jeg er ikke mer enn uke 32. Ullstilongs går det ikke an å få tak i, så jeg må bruke samboerens og brette de under magen. Dette er hverken behagelig eller varmt, for ulltrøyene går ikke ned over magen og det blir sniktrekk samme hva jeg gjør. Gravidjoggebuksa jeg drar utenpå beskytter null mot kulde, spesielt ikke hvis det blåser litt også.

Så ja, etter å ha gjort x antall forsøk på å tilbringe tid ute, følge opp barmarkstreninger og skitreninger, dratt på meg både urinveisinfeksjon og forkjølelse for andre gang på bare en måned, så vil jeg absolutt påstå at det ikke er meningen at gravide skal ha på seg godt med ytterklær. Det finnes muligens enda dyrere alternativer enn hva jeg har vurdert, men det er også begrenset hvor mye penger man skal bruke på klær som skal vare i et par måneder.

Jeg skjønner godt at de som sitter inne ikke har noen problemer. Men noen har faktisk behov for ullstillongs og ytterklær også, og når TS faktisk spør om det er å oppdrive så er dessverre svaret nei.

Men for all del, bare fortsett med frekkheter og spydigheter. Det er jo ikke alle man kan forvente normal folkeskikk av.

Anonymkode: 21af4...d84

Nå synes jeg du svartmaler uhyre mye. Hva har du prøvd og hvilken størrelse er su normalt uten mage? 

Ullklær fra Pierre Robert er mer enn store og lange nok i største størrelsen, str. XL, da snakker vi de nye toppene 

ullgenser_wc_65114_dusty_navy_2000x2000.

Den går faktisk langt under rumpa og er tøyelig de lux rundt magen med sin ribbestrikk. 

Strømpebuksene og stillongsene fra samme produsent er i de største størrelsene mer enn rikelig for en voksende mage, med mindre du venter firlinger, men da skal du ikke ut i uke 32. 

Du kunne også fint fått noen til å strikke en rikelig ullgenser til deg, om du hadde sett litt mindre depresivt på livet. Bukser finner du også om du leter på rette plassen. Selv om det er kaldt, mørkt og trist ute så trenger ikke livet å være like svart inne. 

Løft hodet og se deg litt rundt, gravide er ute, i klær, og uten å fryse, over det ganske land. Alt har en overgang, og vips så er magen borte og dine problemer av et annet slag.

Anonymkode: 36bf6...f69

• Liker 1
Skrevet
På 27.11.2018 den 19.45, kvinne35+ skrev:

vanskelig her iallfall med kuldeurticaria og så "godt" klesutvalg for å holde varmen. :fnise::klo:

http://www.naaf.no/AllergivitenSite/Eksem/elveblest-og-urticaria/kuldeintoleranse.-fysikalsk-urtikarias/

Har du kuldeurticardia så er det ansiktet og ikke magen du trenger mest å kle på. I tillegg til at du har klær som går overhverandre uten gliper. 

Husk også på at allergi og reaksjoner på ullprodukter er helt vanlig ved denne tilstanden, så da må du styre helt unna ull klær da de trigger elvebesten. 

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet
På 30.11.2018 den 22.46, AnonymBruker skrev:

Har du kuldeurticardia så er det ansiktet og ikke magen du trenger mest å kle på. I tillegg til at du har klær som går overhverandre uten gliper. 

Husk også på at allergi og reaksjoner på ullprodukter er helt vanlig ved denne tilstanden, så da må du styre helt unna ull klær da de trigger elvebesten. 

Mage, lår, rumpe, armer og hals er de områdene som rammes sterkest hos meg og de er helt fulle i kuldeurticaria når det inntreffer. Derfor prøver jeg å unngå å fryse på disse områdene. ULL er faktisk det beste for meg for å unngå utslag da de varmer mye bedre enn andre sorter stoffer.

Etter at jeg begynte å bruke ull har jeg hatt mye sjeldnere utslag enn i de 10årene før jeg begynte å benytte ullundertøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...