AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #101 Skrevet 28. november 2018 Seriøst? Hvor spontane ferieturer har du lyst på? Er vel ikke verre enn å avtale med ungene at de bor hos dere og passer katten? Man må bare planlegge litt slik at det passer timeplanen til barna. Eller hva med å få naboen til å mate den? Min nabo er borte "hele tiden" og vedkommende fikk plutselig en katt, litt i samme situasjon som deg, katten er også livredd mennesker den ikke kjenner. Men vi brukte litt tid på å "tvangskose" med katten, ett par dager, og så vente den seg fort til at jeg kom for å mate den, nå kommer den løpende mot meg og skal ha kos og mat hver eneste gang den ser meg, selvom naboen er hjemme selv.. Anonymkode: db5f5...e06 5
tussi84 Skrevet 28. november 2018 #102 Skrevet 28. november 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS søkte ikke aksept. Hun lurte på om dyrleger avliver friske katter. Og svaret er som regel ja. De fleste dyrleger vil gjøre det. Spesielt hvis katten, som TS sin, er svært nervøs og utrygg og begynner å dra på årene. Jeg personlig tenker at det ikke alltid er best for katten (eller andre dyr) å bli omplassert. Å gå gjennom et nytt traume, kan være svært skadelig for en voksen katt. Døde dyr lider ikke. Å avlive katten vil, i TS tilfelle, gi en smertefri avslutning på et godt liv. Jeg ville personlig foretrukket det, fremfor å gå gjennom en ny traumatisk flytting med påfølgende stress- og angstreaksjoner. Hva for slags liv er det å ligge gjemt bak en sofa det neste året? Men TS: Vær i alle fall noenlunde ærlig med ungene, da. Anonymkode: a73b5...e4e Det er godt mulig at denne katten ikke kan omplasseres, men det er mange muligheter for å kunne dra på ferie all like vel selv om man har katt. En skaffer en katte passer. Om går ikke det så får de rett og slett bli hjemme. Det ts skriver er at det passer oss ikke å ha katten lenger, derfor avliver vi. Dette er ansvarsfraskrivelse. En katt kan fint leve i 15 til 20 år. Og så lenge dyret har det bra der det er, så er det ingen grunnlag for å avlive det. Det er det at ts vil kvitte seg med katten fordi det ikke passer henne lenger som er sannheten. 7
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #103 Skrevet 28. november 2018 Kjenner jeg blir provosert av slike som deg TS. Vi har 4 dyr, og aldri i livet blir de avlivet eller omplassert da det passer oss bedre å ikke ha de. De er en del av familie, akkurat som oss mennesker. Jeg hadde ALDRI hatt hjerte til å avlivet et friskt dyr fordi jeg skal reise på ferie. Å få pass til en katt kan da ikke være så himla vanskelig? Håper du aldri aldri får et dyr igjen. Anonymkode: 26d97...dd0 10
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #104 Skrevet 28. november 2018 Synes det er ganske egoistisk den tankegangen med å ha et kjæledyr som gir en glede, men med en gang man blir litt lei så tar man bare livet dens.. Hvis man skaffer seg kjæledyr så blir man faktisk bundet, og det er et visst ansvar. Hvorfor skal katten måtte dø av at dere ikke lenger ''orker'' det ansvaret? Hvis dere bryr dere noe om den katten og setter pris på gleden den har gitt dere, så sørg heller for at den får seg et nytt, godt hjem Anonymkode: 11fe9...f57 9
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #105 Skrevet 28. november 2018 På 26.11.2018 den 0.47, AnonymBruker skrev: Dere kan gjøre det ja. Dyrlegen avliver friske dyr også. Anonymkode: d3623...759 Ikke de dyrlegene jeg jobber for. Eneste er aggressive dyr som har bitt noen, men da er de muligens ikke helt friske... Anonymkode: 2b5ed...f85 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #106 Skrevet 30. november 2018 Du avliver ikke et friskt dyr. Ta ansvar. Dere har tatt til dere dn katt. Gi den det beste livet den kan få de siste årene sine. Ærlig talt. Snakk om egoisme. Bare fordi dere vil reise og ikke vil være bundet?! Anonymkode: 76e91...fae 2
Gjest Promqueen Skrevet 30. november 2018 #107 Skrevet 30. november 2018 Vi hadde en omplasseringskatt for mange år siden. Stod hos dyrlegen til avliving. En liten nervøs katt som hadde blitt mishandlet og var veldig preget av dette. En i familien overtok katten og det tok mange år før den ble trygg. Etter mange år ble den mer vant med mennesker når det kom besøk, og den hadde aldri kommet til meg, men plutselig var den trygg på meg også. Så ja, er ikke umulig å omplassere en nervøs katt. Trenger bare det rette mennesket til å ta den til seg. Kanskje det er en eldre dame eller mann som bor alene og ønsker seg en liten venn? Ikke la katten bøte på livet fordi dere er lei av å ta vare på den. Forsøk å legge ut annonser. Gjør alt for å finne den rette eieren for det vakre vesnet som ikke har mulighet til å ha en stemme i dette her. Det handler bare om å gi katten tid til nye omgivelser. Det er ikke umulig.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #108 Skrevet 30. november 2018 På 28.11.2018 den 12.41, AnonymBruker skrev: TS søkte ikke aksept. Hun lurte på om dyrleger avliver friske katter. Og svaret er som regel ja. De fleste dyrleger vil gjøre det. Spesielt hvis katten, som TS sin, er svært nervøs og utrygg og begynner å dra på årene. Jeg personlig tenker at det ikke alltid er best for katten (eller andre dyr) å bli omplassert. Å gå gjennom et nytt traume, kan være svært skadelig for en voksen katt. Døde dyr lider ikke. Å avlive katten vil, i TS tilfelle, gi en smertefri avslutning på et godt liv. Jeg ville personlig foretrukket det, fremfor å gå gjennom en ny traumatisk flytting med påfølgende stress- og angstreaksjoner. Hva for slags liv er det å ligge gjemt bak en sofa det neste året? Men TS: Vær i alle fall noenlunde ærlig med ungene, da. Anonymkode: a73b5...e4e Dette er akkurat hva mitt poeng er også. Katten er nå avlivet, veterinær kom hjem til oss og gjorde det slik at alt gikk rolig og verdig for seg. Anonymkode: 17198...ec4 3
Gjest shadowofthewind Skrevet 30. november 2018 #109 Skrevet 30. november 2018 Tenke å avlive en katt bare for stunder sammen. Hva med omplassering, finne en som kan passe den av og til? Å avlive kattten på grunn av at dere vil ha spontane turer er litt vel drøyt. Den har rett til et liv katten også.
Zzyzx Skrevet 30. november 2018 #110 Skrevet 30. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er akkurat hva mitt poeng er også. Katten er nå avlivet, veterinær kom hjem til oss og gjorde det slik at alt gikk rolig og verdig for seg. Anonymkode: 17198...ec4 Jeg vil bare si at jeg synes dere tok et riktig valg. Det er ikke alltid det beste er omplassering, og det er ikke alltid det er hvorvidt man har råd til pensjonat som gjør at man velger å ikke benytte seg av det. ❤️ 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #111 Skrevet 30. november 2018 FYYYYYY F!! 😭😭🤮🤬 Anonymkode: af91f...07c 2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #112 Skrevet 30. november 2018 Jeg er rasende.Samme gjelder katter. SLUTT OG BEHANDL KATTER SOM SØPPEL! Skam deg TS! Anonymkode: af91f...07c 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #113 Skrevet 30. november 2018 Kjære vene. Det er en katt, den hadde et godt liv og hadde ingen smerter i forbindelse med avling. Dyrlegen var enig i at denne katten ikke ville ha godt av omplassering, og når en utdannet person som faktisk kjenner katten sier dette så er det svar nok for meg. Hva hysteriske ukjente folk på kvinneguiden mener om saken bryr jeg meg lite om. Dere får tenne et lys og sende han en tanke da vet dere. Anonymkode: 17198...ec4 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #114 Skrevet 30. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene. Det er en katt, den hadde et godt liv og hadde ingen smerter i forbindelse med avling. Dyrlegen var enig i at denne katten ikke ville ha godt av omplassering, og når en utdannet person som faktisk kjenner katten sier dette så er det svar nok for meg. Hva hysteriske ukjente folk på kvinneguiden mener om saken bryr jeg meg lite om. Dere får tenne et lys og sende han en tanke da vet dere. Anonymkode: 17198...ec4 Utsagnet "det er bare en katt" syntes jeg ikke noe om. Mine katter anser jeg ikke som "bare en katt" og ingen andre katter er bare katter heller. De har et liv og er levende vesener. Syntes det var trist at du gjorde det... Anonymkode: d831e...e14 5
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #115 Skrevet 30. november 2018 Tenk å være så egoistisk. Hvorfor skaffe seg dyr i det hele tatt? Var det bare på grunn av familieidyll, uten sympati for katten? Forkastelig. Anonymkode: 7902e...f18 5
Sliten&kjørt52 Skrevet 30. november 2018 #116 Skrevet 30. november 2018 Seriøst forslag: Send meg en Mld. Savner ett dyr i huset, En som ville kjøpe siste bikja av meg ( Trodde han ville Starte -Trekkhund-spann NEKTET å tro det var samme bikja, -ett år etterpå, Reddeste dyret jeg har sett i mitt liv, første ggn. jeg så han! -Sett mange. LIKER "(Outcast/Dårlige Ods.) Hatt en del katter, -Hund for krevende nå, Pga. helse / ?Fremtid... Seriøst forslag ! Blitt glad for Mld. Er GLAD I DYR, -SAVNER EN "RARING" i livet... A.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #117 Skrevet 30. november 2018 Akkurat nå, Sliten&kjørt51 skrev: Seriøst forslag: Send meg en Mld. Savner ett dyr i huset, En som ville kjøpe siste bikja av meg ( Trodde han ville Starte -Trekkhund-spann NEKTET å tro det var samme bikja, -ett år etterpå, Reddeste dyret jeg har sett i mitt liv, første ggn. jeg så han! -Sett mange. LIKER "(Outcast/Dårlige Ods.) Hatt en del katter, -Hund for krevende nå, Pga. helse / ?Fremtid... Seriøst forslag ! Blitt glad for Mld. Er GLAD I DYR, -SAVNER EN "RARING" i livet... A. Hun har tatt livet av den alerede. Anonymkode: d831e...e14
Gjest Kokuyo Skrevet 30. november 2018 #118 Skrevet 30. november 2018 Men hva er poenget med denne tråden?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #119 Skrevet 30. november 2018 2 minutter siden, Sliten&kjørt51 said: Seriøst forslag: Send meg en Mld. Savner ett dyr i huset, En som ville kjøpe siste bikja av meg ( Trodde han ville Starte -Trekkhund-spann NEKTET å tro det var samme bikja, -ett år etterpå, Reddeste dyret jeg har sett i mitt liv, første ggn. jeg så han! -Sett mange. LIKER "(Outcast/Dårlige Ods.) Hatt en del katter, -Hund for krevende nå, Pga. helse / ?Fremtid... Seriøst forslag ! Blitt glad for Mld. Er GLAD I DYR, -SAVNER EN "RARING" i livet... A. Ta har drept katten. Anonymkode: af91f...07c 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2018 #120 Skrevet 30. november 2018 På 26.11.2018 den 1.38, AnonymBruker skrev: Det er ikke det beste for denne katten å bli omplassert! Les hva jeg skriver da menneske! Så det eneste det vil føre til er mer vonde følelser og dårlig samvittighet for barna. Anonymkode: 17198...ec4 Jeg forstår hva du snakker om når du nevner at den er veldig nervøs. Har en lignende katt, overnervøs, måtte blant annet avlyse en ferie i sommer fordi den eneste den stoler LITT på utenom meg ikke hadde tid til å stikke innom hver dag for å slippe den inn og ut, pluss gi den mat. Selv om jeg kan bli sprø av katten min pga nervøsiteten, kunne jeg aldri avlivet den fordi jeg ville reise mer. Jeg har selv valgt å få katt, og da har jeg faktisk et ansvar for den frem til den blir alvorlig syk og må avlives eller frem til den har en naturlig død. Tror nok veterinærer avliver friske dyr, men hvordan vil du selv føle deg etterpå når du har avlivet din friske katt? Hvis du tror det går greit, er det jo bare å gjøre det. Om du skal lyve til dine barn må du selvsagt selv bestemme, det viktigste er uansett at katten din har det bra frem til dere eventuelt avliver den. Anonymkode: 4f6fb...ffd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå