Gå til innhold

Kan jeg avlive katten?

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det er en hvit løgn, det er en svært løgn.... forferdelig løgn 

Anonymkode: d831e...e14

Nevn en eneste fordel med å si det som det er til barna i denne situasjonen. 

Anonymkode: 17198...ec4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nevn en eneste fordel med å si det som det er til barna i denne situasjonen. 

Kanskje DE gidder å bruke tid på å finne et nytt hjem til den. Og tro meg, de kan finne ut av det... 

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er man glad i en byrde, kan du si meg det? Du kan ikke sende den på kattepensjonat fordi den er nervøs og stoler kun på familien? Samtidig som du skriver at det ikke er noen rundt dere kjenner som kan passe den? 

Si det som det er heller. Katten er en byrde og pensjonat koster penger. Dere tror ikke noen vil ha den pga sykdom, så det enkleste er å avlive den? 

Dere gjør som dere vil. Selv syns jeg at dere bør sette inn en annonse, for det fins faktisk dyrekjære mennesker som vil gi omsorg til dyr selv om de må ha spesialfor!! Tror neppe katten er så nervøs, for du skriver mye motstridende her. Håper dere får gitt den bort. 

Anonymkode: 1d9fc...8a5

Hva skriver jeg som er motstridende? Når jeg sier at det ikke er noen rundt som kan passe den så mener jeg komme inn i vårt hjem å gi den mat og selskap. 

Skrevet (endret)

Hun husker dere sikkert ikke engang, dette høres bare ut som masse løgner med meningsløse greier som ikke henger sammen, stakkes katten som har deg som eier. Noen mennesker burde seriøst ikke hatt noe dyr.

Endret av Nera
  • Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble den ikke omplassert i første omgang? Virker jo som atbdet ikke hadde så spesielt lyst til å ha den fra starten av... syntes sånn her er trist, kunne aldri avlivet kattene mine som var friske uansett hvor mye "byrde" det bar med seg... om så jeg ble super allergisk, da hadde jeg bare levd med det å tatt allergitabletter. Dere var voksne mennesker Når dere tok til dere katten.

Vi tok den fordi katten betød så mye for avdøde, og vi visste at avdøde var redd for at katten ikke ville ha noe hjem etter han døde. Ingen andre i familien kunne ta den og da sa vi ja. Det var en beslutning tatt mens familien var i stor sorg, han som eide katten lå for døden i kreft og vi ville lovet han hele verden om vi kunne for at han skulle få fred inni seg før han døde. 

• Liker 4
Skrevet

Vi tok den fordi katten betød så mye for avdøde, og vi visste at avdøde var redd for at katten ikke ville ha noe hjem etter han døde. Ingen andre i familien kunne ta den og da sa vi ja. Det var en beslutning tatt mens familien var i stor sorg, han som eide katten lå for døden i kreft og vi ville lovet han hele verden om vi kunne for at han skulle få fred inni seg før han døde. 

Jaha, men nå så betyr ikke det noe lenger, da bare avliver dere den ? Den kan så klart få et bedre hjem enn hos dere. Er mange mennesker som ønsker å hjelpe katter, den kommer nok til å trives hos de rette menneskene. Skulle gjærne tatt den, men har nok katter fra før. 

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje DE gidder å bruke tid på å finne et nytt hjem til den. Og tro meg, de kan finne ut av det... 

Det er ikke det beste for denne katten å bli omplassert! Les hva jeg skriver da menneske! 

Så det eneste det vil føre til er mer vonde følelser og dårlig samvittighet for barna. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør i hovedinnlegget om dyrlegen avliver friske dyr, så det er vel egentlig spørsmålet ja. 

Greit nok at du er ung og tror du er veldig kul, men lær deg folkeskikk når du snakker til voksne folk. 

Er det noen som skulle lært seg noe her så er det deg, og det er å klare å ha omsorg for dyr. Hadde du vært glad i den katten hadde du aldri tenkt denne tanken om å avlive når den er frisk. Og itilleg lyve for barna dine som faktisk ER glad i den. Der er ondskapsfullt. 

• Liker 9
Skrevet
11 minutter siden, Nera skrev:

Hun husker dere sikkert ikke engang, dette høres bare ut som masse løgner med meningsløse greier som ikke henger sammen, stakkes katten som har deg som eier. Noen mennesker burde seriøst ikke hatt noe dyr.

Hva mener du er løgn eller ikke henger på greip? 

Og vi ønsker å gjøre det beste for katten nettopp fordi vi er glad i den. 

Å komme med tull som det der er rett og slett barnslig, men jeg er ikke overrasket. 

• Liker 6
Skrevet

Det er ikke det beste for denne katten å bli omplassert! Les hva jeg skriver da menneske! 

Så det eneste det vil føre til er mer vonde følelser og dårlig samvittighet for barna. 

Hva vet du om det ikke er det beste for den, har den sagt det til deg? En hver katt kan trives i nye hjem. 

• Liker 3
Skrevet

Greit nok å avlive den, men da bør dere faen meg tørre å stå for det også. Det er ikke skadelig for "barna" å føle litt på dårlig samvittighet og vonde følelser. Hvis dere virkelig mener at dette er det beste for katten og har en god grunn til å tro det vil jo barna være enige.

Anonymkode: 8a996...271

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skriver jeg som er motstridende? Når jeg sier at det ikke er noen rundt som kan passe den så mener jeg komme inn i vårt hjem å gi den mat og selskap. 

Du snakker jo også om voksne barn som ikke kan ha den på hybler. Katten er syk, men så er den frisk?! Skjønner ikke hvorfor du skrev innlegg her. Det er veldig få som syns at det er greit å avlive dyr fordi en er blitt lei dem. Du snakker om dyrebeskyttelsen, men legger ut om hvor nervøs og knyttet den er til familien. Blir bare rot det her. Du ville vel ha støtte for det det virker som du har bestemt deg for. Å avlive den. Litt vanskelig å støtte. 

• Liker 3
Skrevet

Skal du kanskje avlivet barnet ditt også da kanskje?  Bare fordi du er mye borte, om hun blir syk og trenger medisinsk hjelp. For min del så er man ikke glad i katten sin om man avliver den på grunn av dette og velger reising og ferie ovenfor katten, og deretter har tenkt til å lyve om hvorfor man har avlivet den. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Du snakker jo også om voksne barn som ikke kan ha den på hybler. Katten er syk, men så er den frisk?! Skjønner ikke hvorfor du skrev innlegg her. Det er veldig få som syns at det er greit å avlive dyr fordi en er blitt lei dem. Du snakker om dyrebeskyttelsen, men legger ut om hvor nervøs og knyttet den er til familien. Blir bare rot det her. Du ville vel ha støtte for det det virker som du har bestemt deg for. Å avlive den. Litt vanskelig å støtte. 

Tror hun vet hva hun har skrevet, later bare som..

hun har nok skjønt at hun har bommet litt. Ingenting henger jo sammen i det hele tatt. Og når det gjedler et liv hun lyver slik om så trenger hun seriøst et hjelp å få.

Endret av Sirhelen
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om det ikke er det beste for den, har den sagt det til deg? En hver katt kan trives i nye hjem. 

Dette forteller meg hvor lite du faktisk vet om dyr. 

Vi kjenner selvfølgelig denne katten veldig godt og det er ikke alle katter som egner seg for omplassering. Dersom du ikke tror meg så kan du jo spørre dyrebeskyttelsen selv, om de omplasserer veldig redde eller nervøse dyr. 

Jeg merker på svarene her at det er ungdomsklubben som svarer her, og jeg var interessert i svar fra voksne og rasjonelle folk. Det har jeg forsåvidt også fått og jeg har fått svar på det jeg lurte på, så dere får kose dere videre. 🙄

• Liker 6
Skrevet

Ja de avliver friske dyr. Og siden denne katten tydeligvis begynner å dra på årene sparer dere den kanskje for noen vonde år ved å avlive den nå. 

Anonymkode: 834b5...605

• Liker 6
Skrevet

Nei, dette er ikke greit. Hadde du vært glad i katten så hadde du holdt ut med den en stund til. Og hva med samvittigheten overfor den som er død? Syns faktisk at det er løftebrudd overfor vedkommende, som nok ikke ønsket at den skulle avlives (av alle ting)

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, Sirhelen skrev:

Skal du kanskje avlivet barnet ditt også da kanskje?  Bare fordi du er mye borte, om hun blir syk og trenger medisinsk hjelp. For min del så er man ikke glad i katten sin om man avliver den på grunn av dette og velger reising og ferie ovenfor katten, og deretter har tenkt til å lyve om hvorfor man har avlivet den. 

Ja, for et barn kan sammenlignes med en katt. 

Greit nok at du vil være med i voksen diskusjon, men hold deg på jorda.

Takk for meg. 🤣

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok bare en unnskyldning for å avlive den, er definitivt bedre hjem enn Ts kan gi den.

• Liker 1
Skrevet

Dette forteller meg hvor lite du faktisk vet om dyr. 

Vi kjenner selvfølgelig denne katten veldig godt og det er ikke alle katter som egner seg for omplassering. Dersom du ikke tror meg så kan du jo spørre dyrebeskyttelsen selv, om de omplasserer veldig redde eller nervøse dyr. 

Jeg merker på svarene her at det er ungdomsklubben som svarer her, og jeg var interessert i svar fra voksne og rasjonelle folk. Det har jeg forsåvidt også fått og jeg har fått svar på det jeg lurte på, så dere får kose dere videre. 🙄

Jeg vet masse om dyr. Jeg har hatt dyr hele livet. Jeg har også tatt til meg en mishandlet katt som var LIV redd og angrep bare man så på den, den fikk det fint og ble stabil og rolig etter 3 uker hos meg! Hva er det fornoe som er helt spesielt med denne katten som ikke kan bo hos noen andre enn dere? (Som ikke bryr dere om den). 

Er det noen som er barnslige og irrasjonelle her så er det deg, sånn som du snakker til folk. Antyder at folk som svarer deg er barn bare fordi du ikke får vilja di i svarene. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...