Gå til innhold

Kan jeg avlive katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har tatt livet av den

Takk for Info...  😞

(Forstår T.S. og. -Vært dau sjøl, -er ikke vondt, -det ... RIP. Pus.) 

A-

Endret av Sliten&kjørt51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spør du egentlig om noe som helst når du allerede har bestemt deg og det «bare er en katt» Ts? Søppel 

Anonymkode: 95f8a...0b0

• Liker 4
Skrevet

Hvis ungene er for store til å være med dere på tur og dere kan dra på spontane langhelger. Så regner jeg vel kanskje med at ungene kan passe på katta? :) Jeg har en anelse over at det ikke er noe mindre ansvar med barna enn katta. :)

Eller dere kan gi eller selge den bort:) 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Zzyzx skrev:

Jeg vil bare si at jeg synes dere tok et riktig valg. Det er ikke alltid det beste er omplassering, og det er ikke alltid det er hvorvidt man har råd til pensjonat som gjør at man velger å ikke benytte seg av det. 

❤️

Syntes du grunnlaget for avlivningen var et riktig valg også? At den ikke passet inn i livet deres lenger ? 

Anonymkode: d831e...e14

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, gladjenta96 skrev:

Hvis ungene er for store til å være med dere på tur og dere kan dra på spontane langhelger. Så regner jeg vel kanskje med at ungene kan passe på katta? :) Jeg har en anelse over at det ikke er noe mindre ansvar med barna enn katta. :)

Eller dere kan gi eller selge den bort:) 

De har avlivet den 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er akkurat hva mitt poeng er også. 

Katten er nå avlivet, veterinær kom hjem til oss og gjorde det slik at alt gikk rolig og verdig for seg. 

Anonymkode: 17198...ec4

Så fint at dyrlegen kunne komme til dere, så katten slapp at stress og angst ble den siste opplevelsen ❤

Av og til endrer livet og menneskets behov seg på en slik måte at det ikke lenger er rom for kjæledyr. Alle har ulik terskel for hvor punktet der man velger å kvitte seg med dyret er, og det må vi faktisk respektere. Du/dere nådde terskelen og tok det valget som var riktig for deres katt. Min terskel hadde nok vært langt høyere for hvor det ikke lenger var rom for dyret, men ut fra din beskrivelse av katten hadde nok jeg også valgt avliving fremfor forsøk på omplassering. 

Dyr lever i nuet, de reflekterer ikke over liv og død, de vet ikke at de en dag skal dø. De lever hver dag på jorden som om den skulle være den eneste. Katten visste ikke at den skulle avlives, den hadde ingen sorg og ingen smerter. 

Det er, i mine øyne, langt bedre å avlive en katt enn å kjøre den bort fra hjemmet og sette den fra seg. I døden finnes ingen lidelse. 

Anonymkode: a73b5...e4e

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fint at dyrlegen kunne komme til dere, så katten slapp at stress og angst ble den siste opplevelsen ❤

Av og til endrer livet og menneskets behov seg på en slik måte at det ikke lenger er rom for kjæledyr. Alle har ulik terskel for hvor punktet der man velger å kvitte seg med dyret er, og det må vi faktisk respektere. Du/dere nådde terskelen og tok det valget som var riktig for deres katt. Min terskel hadde nok vært langt høyere for hvor det ikke lenger var rom for dyret, men ut fra din beskrivelse av katten hadde nok jeg også valgt avliving fremfor forsøk på omplassering. 

Dyr lever i nuet, de reflekterer ikke over liv og død, de vet ikke at de en dag skal dø. De lever hver dag på jorden som om den skulle være den eneste. Katten visste ikke at den skulle avlives, den hadde ingen sorg og ingen smerter. 

Det er, i mine øyne, langt bedre å avlive en katt enn å kjøre den bort fra hjemmet og sette den fra seg. I døden finnes ingen lidelse. 

Nå var det jo ikke dette som var alternativet.... 

Anonymkode: 8b816...44f

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det jo ikke dette som var alternativet.... 

Anonymkode: 8b816...44f

Det var to realistiske alternativer for TS sin katt: fortsette å bo hos TS, eller bli avlivet. For TS var det ikke et alternativ å beholde katten, dermed sto hun igjen med avliving. Sånn siden hun ikke er en dyremishandler av rang. (Det finnes en egen avkrok i helvete for folk som dumper kattene sine i grøfta.)

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var to realistiske alternativer for TS sin katt: fortsette å bo hos TS, eller bli avlivet. For TS var det ikke et alternativ å beholde katten, dermed sto hun igjen med avliving. Sånn siden hun ikke er en dyremishandler av rang. (Det finnes en egen avkrok i helvete for folk som dumper kattene sine i grøfta.)

Haha, nei, omplassering var også et alternativ. Har selv tatt på meg livredd katt en gang, det tok flere måneder før den var trygg nok til å være fremme når vi gjorde ting i huset, men det gikk bra. Men folk er jo ikke villige til å forsøke engang så da går det sånn da 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nei, omplassering var også et alternativ. Har selv tatt på meg livredd katt en gang, det tok flere måneder før den var trygg nok til å være fremme når vi gjorde ting i huset, men det gikk bra. Men folk er jo ikke villige til å forsøke engang så da går det sånn da 

Pussig at du kjenner katten til TS bedre enn hun selv gjør...

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, de er katteeksperter hele gjengen her! 

• Liker 1
Skrevet

Disse trådene blir laget med jevne mellomrom, der ts kommer inn litt senere i tråden og sier at dyret  er avlivet.

Hvorfor går dere på hver gang?

Anonymkode: cbc6e...1d1

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er akkurat hva mitt poeng er også. 

Katten er nå avlivet, veterinær kom hjem til oss og gjorde det slik at alt gikk rolig og verdig for seg. 

Håper du en gang forstår hva du har gjort. At  du har drept en katt fordi dere vil på ferie. Håper karma straffer deg, så du blir dypt ulykkelig.

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Tvist skrev:

Håper du en gang forstår hva du har gjort. At  du har drept en katt fordi dere vil på ferie. Håper karma straffer deg, så du blir dypt ulykkelig.

Jeg gjorde det beste i vår situasjon med vår katt, med forståelse og godkjenning fra veterinær. 

Tror det skal gå helt fint. Jeg har ikke dratt ut pluggen på et barn i koma liksom. Det er enkelte her som må slutte å tillegge dyr menneskelige følelser/adferd. Man er ikke ond fordi man anerkjenner at det er en vesentlig forskjell mellom menneske og katt. 

• Liker 4
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det beste i vår situasjon med vår katt, med forståelse og godkjenning fra veterinær. 

Tror det skal gå helt fint. Jeg har ikke dratt ut pluggen på et barn i koma liksom. Det er enkelte her som må slutte å tillegge dyr menneskelige følelser/adferd. Man er ikke ond fordi man anerkjenner at det er en vesentlig forskjell mellom menneske og katt. 

Har du fortalt barna hva du har gjort? Og hvorfor?

Ja, man skal ikke behandle dyr som mennesker. Men dyr har som mennesker en verdi, og bør ikke drepes fordi man ikke gidder å ta vare på dem lenger.

• Liker 2
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes du grunnlaget for avlivningen var et riktig valg også? At den ikke passet inn i livet deres lenger ? 

Anonymkode: d831e...e14

De gikk ikke inn for å skaffe seg katt, så ja. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts virket som en person som gikk for enkleste utvei fordi det passet best. 

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor mase mer om dette når kattens liv er avsluttet?  Noe som forøvrig var rett avgjørelse. Da kan vel tråden avsluttes også.

Anonymkode: cc624...274

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mase mer om dette når kattens liv er avsluttet?  Noe som forøvrig var rett avgjørelse. Da kan vel tråden avsluttes også.

Anonymkode: cc624...274

Helt enig, men det er alltid en katteekspert eller to som vil si sin mening. 

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hysteriske ukjente folk på kvinneguiden mener om saken bryr jeg meg lite om.

Men det er jo du selv som har bedt om ukjente menneskers mening! 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...