Gå til innhold

Kan jeg avlive katten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner med at katten blir avlivet på grunn av tullet ditt. R.I.P

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Kontormus skrev:

Nei, dette er ikke greit. Hadde du vært glad i katten så hadde du holdt ut med den en stund til. Og hva med samvittigheten overfor den som er død? Syns faktisk at det er løftebrudd overfor vedkommende, som nok ikke ønsket at den skulle avlives (av alle ting)

Den personen er død. Borte. Kommer ikke tilbake. 

Og katten har hatt et veldig godt liv her. 

Anonymkode: 17198...ec4

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forteller meg hvor lite du faktisk vet om dyr. 

Vi kjenner selvfølgelig denne katten veldig godt og det er ikke alle katter som egner seg for omplassering. Dersom du ikke tror meg så kan du jo spørre dyrebeskyttelsen selv, om de omplasserer veldig redde eller nervøse dyr. 

Jeg merker på svarene her at det er ungdomsklubben som svarer her, og jeg var interessert i svar fra voksne og rasjonelle folk. Det har jeg forsåvidt også fått og jeg har fått svar på det jeg lurte på, så dere får kose dere videre. 🙄

Og jo, har jobbet som frivillig for FOD, og de omplasserer katter som er født ute og ikke vant til mennesker. Går veldig fint det også

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke slik det virker Finn deg en annen unnskylding, dette var bare flaut. Ingen katter blir direkte tilknyttet av den forrige eieren din at den ikke går sammen den nye familien. 2 voksne med ingen barn passer perfekt for den. Tror ikke katten liker dere engang.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den personen er død. Borte. Kommer ikke tilbake. 

Og katten har hatt et veldig godt liv her. 

Ja, død

Men jeg spurte om hvordan samvittigheten er?

• Liker 3
Skrevet

MOTBYDELIG!!  Fyyyy f!!!!

Anonymkode: af91f...07c

• Liker 3
Skrevet

Jeg forakter eiere som TS som pesten.

Anonymkode: af91f...07c

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet masse om dyr. Jeg har hatt dyr hele livet. Jeg har også tatt til meg en mishandlet katt som var LIV redd og angrep bare man så på den, den fikk det fint og ble stabil og rolig etter 3 uker hos meg! Hva er det fornoe som er helt spesielt med denne katten som ikke kan bo hos noen andre enn dere? (Som ikke bryr dere om den). 

Er det noen som er barnslige og irrasjonelle her så er det deg, sånn som du snakker til folk. Antyder at folk som svarer deg er barn bare fordi du ikke får vilja di i svarene. 

Anonymkode: d831e...e14

Spør dyrebeskyttelsen om de omplasserer nervøse og veldig redde dyr. 

Tror du vil bli overrasket over hva dyrebeskyttelsen gjør med dyr som dette. 

Og ja, jeg må selvsagt påpeke umodenheten i svarene, for de er blottet for logikk og jeg kjenner igjen stilen fra da min datter var tenåring. 

Når man blir litt eldre ser man ting på en litt annen måte og man lærer å se hele bildet. 

Jeg sier ikke at det er feil av dere å ha en mening, men jeg sier at det er uaktuelt for meg å debattere når argumentene ikke henger på greip, katten blir sammenlignet med avlivning av barn og ingenting av det som påstås er basert på fakta. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Kontormus skrev:

Og jo, har jobbet som frivillig for FOD, og de omplasserer katter som er født ute og ikke vant til mennesker. Går veldig fint det også

Og vær så snill å forklar oss hva de gjør med kattene de ikke får vent på mennesker, for jeg vet utmerket godt hva som skjer. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og vær så snill å forklar oss hva de gjør med kattene de ikke får vent på mennesker, for jeg vet utmerket godt hva som skjer. 

Så katten din er ikke vandt til mennesker ? Er det det du mener ? 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Kontormus skrev:

Ja, død

Men jeg spurte om hvordan samvittigheten er?

Vi har gitt katten et godt liv, og avslutter kattens liv på en måte som er det beste for han så jeg har ikke dårlig samvittighet ovenfor avdøde ang det. 

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for et barn kan sammenlignes med en katt. 

Greit nok at du vil være med i voksen diskusjon, men hold deg på jorda.

Takk for meg. 🤣

Var ikke du som skrøyt så mye av at du var så glad i den osv, dette motbeviser bare.

• Liker 2
Skrevet

Spør dyrebeskyttelsen om de omplasserer nervøse og veldig redde dyr. 

Tror du vil bli overrasket over hva dyrebeskyttelsen gjør med dyr som dette. 

Og ja, jeg må selvsagt påpeke umodenheten i svarene, for de er blottet for logikk og jeg kjenner igjen stilen fra da min datter var tenåring. 

Når man blir litt eldre ser man ting på en litt annen måte og man lærer å se hele bildet. 

Jeg sier ikke at det er feil av dere å ha en mening, men jeg sier at det er uaktuelt for meg å debattere når argumentene ikke henger på greip, katten blir sammenlignet med avlivning av barn og ingenting av det som påstås er basert på fakta. 

De omplasserer nervøse og redde dyr. Nettop fordi det ikke er et godt liv for de å være på FOD der det er masse mennesker og masse andre dyr, de trenger da et rolig hjem. Jeg var akkurat på FOD å fikk meg en ny katt, der var det en veldig redd katt som freste masse, den hadde alenerom og ventet på sin nye eier. 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så katten din er ikke vandt til mennesker ? Er det det du mener ? 

Nei. 

Men katten er heller ikke villkatt, og det er villkatt det snakkes om i innlegget jeg siterer. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Nera skrev:

Var ikke du som skrøyt så mye av at du var så glad i den osv, dette motbeviser bare.

Ja vet du hva, jeg skal innrømme at jeg er mye mer glad i barna mine enn katten. Rare greier 🤣

• Liker 5
Skrevet

Nei. 

Men katten er heller ikke villkatt, og det er villkatt det snakkes om i innlegget jeg siterer. 

Ja... Men når en villkatt kan vendes til mennesker, kan ihvertfall din katt få det fint hos noen nye mennesker... Men du mener bastant at den ikke kan det. Hva er greia ? Hvorfor kan den ikke trives hos nye mennesker ? 

Skrevet

Kan dere ikke få installert elektronisk katteluke slik at katta kan komme og gå selv. Og så få en nabo eller noe til å komme innom for å gi den mat og drikke mens dere er vekk reist? 

Skj ønner frustrasjonen... Men likevel, å avlive et dyr, et uskyldig dyr som DERE tok til dere... Det er liksom ikke greit! Da har dere hatt katta mens dere hadde glede av den, dere og ungene, og nå er dere lei den, og løysninga er å ta L i vet av den... Nei!! Prøv iallfall alt annet først - Bruk finn.no og Facebook, let etter kattepasser, eller spør etter råd. Det er ofte noen som kjenner noen som kjenner noen som kjenner en kattedame 

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De omplasserer nervøse og redde dyr. Nettop fordi det ikke er et godt liv for de å være på FOD der det er masse mennesker og masse andre dyr, de trenger da et rolig hjem. Jeg var akkurat på FOD å fikk meg en ny katt, der var det en veldig redd katt som freste masse, den hadde alenerom og ventet på sin nye eier. 

Det gjør de ikke. 

Katter som ikke blir vant til ukjente mennesker blir ikke omplassert da dette  ikke er det beste for katten. 

Katter som er for redd til omplassering blir forsøkt sosialisert i det lengste, men går ikke dette så blir katten avlivet. Mest av alt pga manglende ressurser. 

De avliver faktisk også friske katter noen ganger pga sprengt kapasitet. 

Sikker vanskelig for deg å tro, men det er fakta. 

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det vet du nok ikke. Dyrebeskyttelsen avliver kanskje, men ikke alle gjør det, eller er enig i det Dyrebeskyttelsen gjør. De avliver FIV-smittede, mens andre omplasserer dem som innekatter.

Og i løpet av mine år som frivillig opplevde jeg kun en som ingen hadde fått ta på. Men denne levde hos mennesker likevel, sammen med flere andre katter.

Og av de 40 kattene som i en periode bodde hjemme hos meg, ble alle sosialisert og ble omplassert

• Liker 2
Skrevet

Det gjør de ikke. 

Katter som ikke blir vant til ukjente mennesker blir ikke omplassert da dette  ikke er det beste for katten. 

Katter som er for redd til omplassering blir forsøkt sosialisert i det lengste, men går ikke dette så blir katten avlivet. Mest av alt pga manglende ressurser. 

De avliver faktisk også friske katter noen ganger pga sprengt kapasitet. 

Sikker vanskelig for deg å tro, men det er fakta. 

Jo det gjør de. Din kverulant. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...