AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #1 Skrevet 25. november 2018 Vi har en katt, som vi har arvet av et avdød familiemedlem. Det var ingen andre i familien som kunne ta katten og da ble det oss. Nå har vi hatt katten i 5 år, både vi voksne og ungene er glad i katten. Men nå begynner jeg og mannen å bli sliten av at vi alltid er så bundet mtp katten. Ungene er større og vi har mulighet til å feks reise mer uten ungene og dra på spontane langhelger, men det får vi ikke gjort pga katten. Å sende katten på pensjonat hver gang er ikke aktuelt da dette er en nervøs katt som kun stoler på familien, å sende han på pensjonat er dyremishandling når det gjelder han. Vi har heller ingen rundt som kan passe katten hver gang. Nå som ungene er store så er rett og slett denne katten en byrde, og vi har to barn som bor utenbys på ettromshybler så de kan heller ikke ta den. Katten er godt voksen men statistisk så har den minst 5 gode år igjen før det er noe alderdom å snakke om. Så nå lurer vi på om vi skal kvitte oss med katten, og utad til unger og øvrig familie fortelle at den ble syk og måtte avlives. (det er ingen mulighet for at noen andre kan ta den) Vi lurer da på hva som vil være best, avlive den eller å sende den ut i verden ved å gi den bort. Personlig tror jeg ikke katten vil trives med å bli gitt bort, jeg tror heller ikke noen er interessert i en såpass voksen katt med helseproblemer som bla innebærer dyrt spesialfor. I tillegg så er dyrebeskyttelsen etc sprengt over kapasitet. Vi føler det er best å avlive katten, men avliver dyrlegen friske dyr? Anonymkode: 17198...ec4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #2 Skrevet 25. november 2018 Kunne gitt den til meg. Her er det en forbannelse som gjør at kattene mine blir overkjørt. Hatt tre stykker. Du kan jo håpe at det skjer.. Anonymkode: ddf83...e28 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3 Skrevet 25. november 2018 Dere kan gjøre det ja. Dyrlegen avliver friske dyr også. Anonymkode: d3623...759 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #4 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kunne gitt den til meg. Her er det en forbannelse som gjør at kattene mine blir overkjørt. Hatt tre stykker. Du kan jo håpe at det skjer.. Anonymkode: ddf83...e28 Nei, jeg ønsker overhodet ikke at katten skal bli overkjøre og dø alene i smerter! Er du helt skrudd eller? Anonymkode: 17198...ec4 24
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #5 Skrevet 25. november 2018 J selvsagt! Kommer til å tilby seg å avlive ungene også. Tilbud: 3 for 2. Anonymkode: be211...166 7
Nera Skrevet 25. november 2018 #6 Skrevet 25. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg ønsker overhodet ikke at katten skal bli overkjøre og dø alene i smerter! Er du helt skrudd eller? Anonymkode: 17198...ec4 Hahha den var bra 1
Nera Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 Gjør hva dere føler for, men å avlive en katt på grunn av dette er jo litt rart, jeg mener, katten har ikke gjort noen ting og lzm bodd med dere i 5 år, blir dette fortjent? Katten har ingenting med unger og gjøre og er sin egen person. Men skjønner at dette blir ett problem. Gi den en sjanse og heller legge ut en annonse av den, (kjenner en familie som tok imot en katt på 10 år, med mange helseproblemer for å gi den ett godt liv før evt døden) dumt at dere tok den imot med det første, og ikke kan ha den ril den dør. Ihvertfall ikke lyv til ungene å si at dere måte avlive den på grunn av at den var så syk, det er bare falskt. 18
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 Som du ser, ts, så er det noen mindre hyggelige folk her inne som kun er ute etter å tulle, dessverre... Jeg ville ha forsøkt å få katten omplassert først. Du kjenner jo katten godt og vet hvilket hjem den trenger, så skriv litt utfyllende om katten og dens personlighet og behov. Kanskje er det noen som faller for den og ikke ser mørkt på verken en eldre katt eller en katt som trenger spesialfor. Dersom dette ikke går, så er det kanskje best å avlive katten. Det er jo veldig trist å avlive en ellers frisk katt men dersom dere verken kan ha den eller får den adoptert bort, så er det jo ingen andre alternativer. Anonymkode: d18cb...b0a 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 Det gjør dere som dere vil med Du kommer til å få svar fra mange dyrefanatikere... Bare vent! Anonymkode: 2349c...561 6
Nera Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som du ser, ts, så er det noen mindre hyggelige folk her inne som kun er ute etter å tulle, dessverre... Jeg ville ha forsøkt å få katten omplassert først. Du kjenner jo katten godt og vet hvilket hjem den trenger, så skriv litt utfyllende om katten og dens personlighet og behov. Kanskje er det noen som faller for den og ikke ser mørkt på verken en eldre katt eller en katt som trenger spesialfor. Dersom dette ikke går, så er det kanskje best å avlive katten. Det er jo veldig trist å avlive en ellers frisk katt men dersom dere verken kan ha den eller får den adoptert bort, så er det jo ingen andre alternativer. Anonymkode: d18cb...b0a Korrekt. Men bør vel ikke tenke på avliving, omplassering burde være det første Ts burde tenke på akkurat nå, og ikke bare gii opp med engang, om du virkelig er glad i katten din bruker du god tid til å prøve å hjelpe den. Endret 26. november 2018 av Nera 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #11 Skrevet 26. november 2018 Vil ikke trives med å bli gitt bort? Det er da så mye verre enn å daue. Det er ikke noe problem å gi bort en voksen katt. Anonymkode: 24768...059 10
Macro Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 Katten har jo allerede fått nytt hjem en gang før, og det gikk jo bra. Jeg hadde prøvd å omplasserte først. Hvis det ikke går så avliver dyrlegen friske dyr ja😊 13
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #13 Skrevet 26. november 2018 Hvordan er man glad i en byrde, kan du si meg det? Du kan ikke sende den på kattepensjonat fordi den er nervøs og stoler kun på familien? Samtidig som du skriver at det ikke er noen rundt dere kjenner som kan passe den? Si det som det er heller. Katten er en byrde og pensjonat koster penger. Dere tror ikke noen vil ha den pga sykdom, så det enkleste er å avlive den? Dere gjør som dere vil. Selv syns jeg at dere bør sette inn en annonse, for det fins faktisk dyrekjære mennesker som vil gi omsorg til dyr selv om de må ha spesialfor!! Tror neppe katten er så nervøs, for du skriver mye motstridende her. Håper dere får gitt den bort. Anonymkode: 1d9fc...8a5 22
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #14 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, Nera skrev: Korrekt. Men bør vel ikke tenke på avliving, omplassering burde være det første Ts burde tenke på akkurat nå, og ikke bare hi opp med engang, om du virkelig er gald i katten din bruker du god tid til å prøve å hjelpe den. Det at omplassering egentlig ikke er et tema er faktisk fordi vi er glad i den. Det kan være vanskelig for deg å forstå men vi kjenner denne katten så godt, at det å sende den til et annet hjem med andre mennesker og alt som hører til bil bli direkte traumatisk for den. Vi snakker her om en katt som konsekvent må ha dobbel dose beroligende hos dyrlegen bare for å i det hele tatt bli rørt og når vi kommer hjem sover han mye lenger enn vanlig fordi han er utslitt av frykt, i de siste besøkene med vetrinær har hun kommet hjem til oss for å undersøke katten fordi det er for traumatisk for han å ta han ut. Så jeg tror ikke et nytt hjem er det beste for akkurat denne katten, og det er så enormt mange katter som trenger et hjem at jeg mener at de få ledige hjem som er bør bli forbeholdt katter som faktisk kan få glede ut av dem. PS. En katt er ikke en person. Men jo, vi er veldig glad i katten, og det er akkurat derfor vi må gjøre hva som er best for katten og ikke hva som høres best ut i ukjente dine ører. Å ta en hvit løgn til ungene gjør vi for å spare barna, dersom de får høre sannheten vil de sette himmel og jord i bevegelse for å gi katten et hjem hos seg, og praktisk sett så går ikke det. Så resultatet vil da bli unger med dårlig samvittighet over noe de ikke får gjort noe med og selvfølgelig en konflikt i familien som vi foreldre ser på som unødvendig. Ungene vil jo selvsagt aldri forstå at vi ønsket frihet til å reise fremfor katten for de vil tenke med følelsene og ikke rasjonelt. Anonymkode: 17198...ec4 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #15 Skrevet 26. november 2018 Hvorfor ble den ikke omplassert i første omgang? Virker jo som atbdet ikke hadde så spesielt lyst til å ha den fra starten av... syntes sånn her er trist, kunne aldri avlivet kattene mine som var friske uansett hvor mye "byrde" det bar med seg... om så jeg ble super allergisk, da hadde jeg bare levd med det å tatt allergitabletter. Dere var voksne mennesker Når dere tok til dere katten. Anonymkode: d831e...e14 8
Nera Skrevet 26. november 2018 #16 Skrevet 26. november 2018 (endret) Ikke gi den bort, bare mennesker finne det. Ta minst 100kr for den .Selvom katten kan virke som den trives bedre hos dere er det alltid ikke slik, jeg mener det finnes bedre familier som den ville ha trivdd bedre hos, som ikke bare avliver den fordi de er så mye borte og fordi ungene har vokst så katten ikke er så viktig lenger, altsåååå.. hæ Endret 26. november 2018 av Nera 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #17 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at omplassering egentlig ikke er et tema er faktisk fordi vi er glad i den. Det kan være vanskelig for deg å forstå men vi kjenner denne katten så godt, at det å sende den til et annet hjem med andre mennesker og alt som hører til bil bli direkte traumatisk for den. Vi snakker her om en katt som konsekvent må ha dobbel dose beroligende hos dyrlegen bare for å i det hele tatt bli rørt og når vi kommer hjem sover han mye lenger enn vanlig fordi han er utslitt av frykt, i de siste besøkene med vetrinær har hun kommet hjem til oss for å undersøke katten fordi det er for traumatisk for han å ta han ut. Så jeg tror ikke et nytt hjem er det beste for akkurat denne katten, og det er så enormt mange katter som trenger et hjem at jeg mener at de få ledige hjem som er bør bli forbeholdt katter som faktisk kan få glede ut av dem. PS. En katt er ikke en person. Men jo, vi er veldig glad i katten, og det er akkurat derfor vi må gjøre hva som er best for katten og ikke hva som høres best ut i ukjente dine ører. Å ta en hvit løgn til ungene gjør vi for å spare barna, dersom de får høre sannheten vil de sette himmel og jord i bevegelse for å gi katten et hjem hos seg, og praktisk sett så går ikke det. Så resultatet vil da bli unger med dårlig samvittighet over noe de ikke får gjort noe med og selvfølgelig en konflikt i familien som vi foreldre ser på som unødvendig. Ungene vil jo selvsagt aldri forstå at vi ønsket frihet til å reise fremfor katten for de vil tenke med følelsene og ikke rasjonelt. Anonymkode: 17198...ec4 Jeg syntes ikke det er en hvit løgn, det er en svært løgn.... forferdelig løgn Anonymkode: d831e...e14 13
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #18 Skrevet 26. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg syntes ikke det er en hvit løgn, det er en svært løgn.... forferdelig løgn Anonymkode: d831e...e14 Svart* mente jeg. Anonymkode: d831e...e14
Nera Skrevet 26. november 2018 #19 Skrevet 26. november 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at omplassering egentlig ikke er et tema er faktisk fordi vi er glad i den. Det kan være vanskelig for deg å forstå men vi kjenner denne katten så godt, at det å sende den til et annet hjem med andre mennesker og alt som hører til bil bli direkte traumatisk for den. Vi snakker her om en katt som konsekvent må ha dobbel dose beroligende hos dyrlegen bare for å i det hele tatt bli rørt og når vi kommer hjem sover han mye lenger enn vanlig fordi han er utslitt av frykt, i de siste besøkene med vetrinær har hun kommet hjem til oss for å undersøke katten fordi det er for traumatisk for han å ta han ut. Så jeg tror ikke et nytt hjem er det beste for akkurat denne katten, og det er så enormt mange katter som trenger et hjem at jeg mener at de få ledige hjem som er bør bli forbeholdt katter som faktisk kan få glede ut av dem. PS. En katt er ikke en person. Men jo, vi er veldig glad i katten, og det er akkurat derfor vi må gjøre hva som er best for katten og ikke hva som høres best ut i ukjente dine ører. Å ta en hvit løgn til ungene gjør vi for å spare barna, dersom de får høre sannheten vil de sette himmel og jord i bevegelse for å gi katten et hjem hos seg, og praktisk sett så går ikke det. Så resultatet vil da bli unger med dårlig samvittighet over noe de ikke får gjort noe med og selvfølgelig en konflikt i familien som vi foreldre ser på som unødvendig. Ungene vil jo selvsagt aldri forstå at vi ønsket frihet til å reise fremfor katten for de vil tenke med følelsene og ikke rasjonelt. Anonymkode: 17198...ec4 Hvis du ALLERDE har bestemt deg for å avlive den hvorfor spør du her da? Du skriver også lengere opp at folk ikke vil ha en katt med helseproblemer og at katten er så syk, mens du også spør her om dyrlegen avliver en frisk katt, huh? Get your shit together. Endret 26. november 2018 av Nera 14
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #20 Skrevet 26. november 2018 Det gikk bra fordi vi kjente katten fra før og var mye sammen den før eier døde. Men, katten var livredd unger feks og regelrett knurret når den hørte unger på gaten. I tillegg var den bare en skygge det første året her, og dette var reaksjonen med mennesker katten kjente, kun hjemmet endret seg. I dag er katten trygg og god, men kun med familien. Og jeg fikk helt vondt av katten hvor tøft han hadde det første året her. Et helt nytt hjem, nå som han endelig er trygg Og ny familie vil være dyreplageri med denne katten 15 minutter siden, Macro skrev: Katten har jo allerede fått nytt hjem en gang før, og det gikk jo bra. Jeg hadde prøvd å omplasserte først. Hvis det ikke går så avliver dyrlegen friske dyr ja😊 Anonymkode: 17198...ec4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå