Gå til innhold

Ca 70% av avtalte tinderdater skjer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror at jeg gjør noe feil når jeg prater med jenter og foreslår dates på Tinder.

Som oftest prater jeg litt med jenten en stund, og hvis hun virker interessert og jeg er interessert, spør jeg henne om vi skal treffes en dag og ta en pils e.l.

Ofte sier da jenten ja, vi setter opp tentativ dato og så prater vi bittelitt til. Og så slutter jeg å initiere samtale, siden daten er satt opp.

Det som da av og til skjer er at når det nærmer seg (en-to dager før) sender jeg en melding for å bekrefte møtet. Ofte skjer det da at jenta ikke svarer. Hele daten har visst gått i glemmeboken og hun er ikke interessert lenger.

 

Jeg synes det er slitsomt å tørrprate på tinder når vi allerede har avtalt å møtes. Det er jo der vi faktisk skal bli kjent. Tror jenter at jeg er uinteressert hvis jeg slutter å initiere samtale etter at dato for date er inngått? Jeg har ikke lyst til å bare jatte for å jatte, men tydeligvis så trengs det for å holde enkelte varm? Hva tenker dere jenter om dette?

Anonymkode: f3e94...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis 70% av avtalte dater blir noe av er du jo heldig. Kanskje 10% av mine avtaler blir noe. Guttene avlyser i siste liten, «sovner», «glemmer det» og sender melding etter et par timer, eller dropper tidlig pils fordi de har andre planer og heller ringer kl 03 og spør om møte. 

Anonymkode: 27402...cc8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter du snakk framstår du som uinteressert, så er sjanse før at du blir nedpriotert. Hvorfor avtaler du så langt fram i tid? 

Anonymkode: 6c014...c40

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt verre ut ja. 70% var kanskje litt høyt. kanskje én av tre blir stum når det nærmer seg. Det er ganske mange da, jeg synes ikke noe om det.

Jeg har ikke lyst til å være for pratete og masete eller opprette en sterk relasjon over tindermeldinger. Jeg bruker det som means to and end for å møte noen og bli kjent med dem. 

Men tydeligvis er det noen som trenger at det prates kontinuerlig frem til man møtes?

Anonymkode: f3e94...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slutter du snakk framstår du som uinteressert, så er sjanse før at du blir nedpriotert. Hvorfor avtaler du så langt fram i tid? 

Anonymkode: 6c014...c40

Det er nok kanskje dette som er problemet ja. Men jeg vil nødig være pushy heller. Kanskje balansen ikke er der helt da. Jeg avtaler frem i tid fordi jeg liker å kunne se frem til noe. Hvis jeg avtaler en uke frem i tid, kan jeg bruke uken til å jobbe/trene optimalt, slik at jeg føler meg på topp når jeg drar på daten, haha.

Anonymkode: f3e94...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok kanskje dette som er problemet ja. Men jeg vil nødig være pushy heller. Kanskje balansen ikke er der helt da. Jeg avtaler frem i tid fordi jeg liker å kunne se frem til noe. Hvis jeg avtaler en uke frem i tid, kan jeg bruke uken til å jobbe/trene optimalt, slik at jeg føler meg på topp når jeg drar på daten, haha.

Anonymkode: f3e94...3d6

Slutt å avtal dates så langt frem i tid. Avtal maks 4 dager frem i tid, spør helst "hva skal du i morgen?". 

Anonymkode: 2b346...8fd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm..ja kanskje det da. Den forrige gangen det skjedde (noen dager siden) ville hun gjerne møtes på onsdagen men jeg ville møtes søndagen.  Jeg sa jeg ikke kunne onsdagen, så vi ble enige om søndagen. Vipps kommer lørdag og jeg sender melding til henne, nå er hun borte for alltid. hvaaaaa det er så irriterende.

Anonymkode: f3e94...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Slutt å avtal dates så langt frem i tid. Avtal maks 4 dager frem i tid, spør helst "hva skal du i morgen?". 

Anonymkode: 2b346...8fd

Jeg er enig med TS her, jeg avtaler alltid 1uke+ i forveien, nå har jeg vel kun hatt 6 dates, men alle har stilt opp. Jeg slutter også å tekste etter avtalt date, må jo spare litt krutt til man faktisk møtes..? 

Første date kjører jeg alltid noe lett som en pils også, maks 2-3 timer og aldri noe mer. Er hun interessant tekster jeg litt og avtaler date nr 2. I mellom datene har det nå skjedd med 3 stk at de ber om å møtes før/på natta og da stiller jeg selvsagt opp :) 

Anonymkode: daa2b...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at en jeg har møtt har blitt helt stille 3 dager før avtalt møte, det også midt i en samtale vi hadde. Vi hadde avtalt å møte "neste helg" siden han ikke kunne førstkommende helg, altså 10 dager senere.

Denne fyren svarte også på mld hver kveld rundt kl 23, selv om jeg så at han hadde lest mld jeg sendte rett etter at jeg sendte den tidligere på dagen.

Selv synes jeg at det er best å ikke tekste for mye før første møte for å heller ha mer å prate om da. Men det er greit å vite at fyren er interessert nok til å møte deg og at han da holder kontakten og ikke blir stille tre dager før. Da blir jeg usikker og begynner å miste interessen. 

Men jeg er egentlig glad det ikke ble noe mer etter første møte. Han virket som en fyr som datet masse kvinner og hadde rutiner på hvordan dette foregikk.

Anonymkode: 31344...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med TS her, jeg avtaler alltid 1uke+ i forveien, nå har jeg vel kun hatt 6 dates, men alle har stilt opp. Jeg slutter også å tekste etter avtalt date, må jo spare litt krutt til man faktisk møtes..? 

Første date kjører jeg alltid noe lett som en pils også, maks 2-3 timer og aldri noe mer. Er hun interessant tekster jeg litt og avtaler date nr 2. I mellom datene har det nå skjedd med 3 stk at de ber om å møtes før/på natta og da stiller jeg selvsagt opp :) 

Anonymkode: daa2b...0bc

Det høres veldig rigid ut. Med han som er kjæresten min varte første date i 17 timer ;) Du må lære deg å bare gjøre det som føles bra ut og ikke sette sånne teite tidsgrenser. Om de spør deg om å møtes på natta så høres de kanskje ikke så seriøs ut. 

Anonymkode: 2b346...8fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres veldig rigid ut. Med han som er kjæresten min varte første date i 17 timer ;) Du må lære deg å bare gjøre det som føles bra ut og ikke sette sånne teite tidsgrenser. Om de spør deg om å møtes på natta så høres de kanskje ikke så seriøs ut. 

Anonymkode: 2b346...8fd

Selvsagt, smeller det så smeller det, da tar man ting som det kommer :)

Anonymkode: daa2b...0bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så kan interessen forsvinne om jeg plutselig ikke hører noe på en hel uke. Jeg tenker vert fall at han har mistet interessen da. For meg er chatting i starten en fin måte med litt hverdagslig bli kjent fase. Ikke at en skal sitte timesvis å meldes frem og tilbake, men litt synest jeg er fint.

Anonymkode: 1b713...28f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har problemer med å finne på noe å snakke om fordi man har chattet noen ekstra dager, hvordan skal da resten av forholdet være? Det der var noe av det dummeste jeg har lest. 

Ikke la det gå mer enn to dager mellom meldinger, uansett om man har en date eller ikke. Samtidig så har man jo begge ansvar for det. Hvis det ikke fordeler seg noenlunde 50/50 hvem som starter opp en chat en dag, så er vel ikke interessen så sterk. 

Jeg ville også tenkt at du hadde mistet interessen om du ikke hadde initiert noe på en uke. Og i mellomtiden hadde kanskje en av de andre kjekke jeg chatter med bedt meg ut og jeg falt for ham... Det gjelder å holde seg innafor. ;) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har avtalt en date med en fyr om en uke (det var kun da jeg kunne), og jeg var på date med en annen nå i helgen. Daten var knallbra og jeg merker at motivasjonen for daten med han andre har dabbet veldig av.

Man må kunne være litt spontan.

Anonymkode: aee4c...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, McMary skrev:

Hvis dere har problemer med å finne på noe å snakke om fordi man har chattet noen ekstra dager, hvordan skal da resten av forholdet være? Det der var noe av det dummeste jeg har lest. 

Jeg ville også tenkt at du hadde mistet interessen om du ikke hadde initiert noe på en uke. Og i mellomtiden hadde kanskje en av de andre kjekke jeg chatter med bedt meg ut og jeg falt for ham... Det gjelder å holde seg innafor. ;) 

 

Det er jo ikke fordi vi ikke kan finne på ting å prate om - jeg bare synes man skal spare kruttet til man møtes. Men som jeg er blitt klar over, kanskje det har vært litt for lite noen ganger. Og denne siste uken gikk det en uke før jeg pratet med henne igjen.

Men nå har hun faktisk svart da, så da får vi se hvor det bærer ;)

 

Anonymkode: f3e94...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har avtalt en date med en fyr om en uke (det var kun da jeg kunne), og jeg var på date med en annen nå i helgen. Daten var knallbra og jeg merker at motivasjonen for daten med han andre har dabbet veldig av.

Man må kunne være litt spontan.

Anonymkode: aee4c...4ab

Joda, gjerne vær spontan. Jeg har også vært det, blant annet å spørre en jente om vi skulle møtes innen en time, og hun ble med. Men jeg kommer ikke å legge opp til spontanitet sånn til vanlig. 

Er det ikke mer slitsomt med en fyr som pusher da? Jeg er redd for å virke som en needy type. Kanksje litt for redd for det, blir litt for laidback.

Anonymkode: f3e94...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, gjerne vær spontan. Jeg har også vært det, blant annet å spørre en jente om vi skulle møtes innen en time, og hun ble med. Men jeg kommer ikke å legge opp til spontanitet sånn til vanlig. 

Er det ikke mer slitsomt med en fyr som pusher da? Jeg er redd for å virke som en needy type. Kanksje litt for redd for det, blir litt for laidback.

Anonymkode: f3e94...3d6

Jeg mener ikke samme dag, bare innen relativt kort tid. Hvis daten er såpass langt frem i tid at det er nødvendig å sende en sikkerhetsmelding for å sjekke om den "fortsatt skjer", så er det litt lenge. Det har gått fint for meg før, men kun der jeg allerede har truffet ham og er litt keen. 

Anonymkode: aee4c...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Du sa at man burde være litt spontan. Spontan er ikke innen relativt kort tid.

Ellers skjønte jeg poenget ditt ;) Jeg kommer til å endre taktikken litt.

Anonymkode: f3e94...3d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinder er jo bare verdens mest useriøse plass. Jeg tar alt som blir sagt der med en klype salt, inkludert avtaler om å møtes. 

Dersom en fyr slutter å prate med meg etter å ha avtalt date, antar jeg at han bare har "glemt" det og holder ikke av den dagen vi skulle møtes for å si det sånn. 

Men hvis du ikke er noe gira på å chatte for å chatte, så vær klar på dette. Si at du heller vil bli kjent IRL, og holder teksting av til praktiske ting. Kanskje noen jenter blir skeptiske, men da er jo sjansen at du finner ei du passer sammen med høyere.

Forøvrig så hadde du vært drømmemannen for meg😊😊

Anonymkode: 5b78e...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er heldige jeg. På 4-5 år som tinderianer har jeg fortsatt ikke funnet noen som vil bli med på date.

Anonymkode: 1266a...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...