Gå til innhold

Sluttet med p-piller - bivirkninger?


Bergensjente92

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg sluttet med p-pillene mine 5 november og skal nå bli kjent med kroppen min på ny! 
Noen få dager etter jeg sluttet, begynte jeg å få typiske mensmurringer, det gjorde ikke vondt - men jeg kjente at det var noe på gang der nede. :P Jeg begynte også å svette mer og så kom ømheten i nedre del av magen, som sikkert da er eggstokkene.
Den 23 november fikk jeg den såkalte eggehviten, og det er jo et tydelig tegn på eggløsning. Er det vanlig å få ømhet i eggstokkene før eggløsning og at det varer så lenge? Jeg mener å ha lest at man kan få det den dagen du får eggløsning, for så å forsvinne igjen. Det er 11 år siden jeg hadde eggløsning sist, så det er nok rene kaoset nedentil akkurat nå :P 

Skriv gjerne hvilke bivirkninger dere fikk når dere sluttet på pillen :) 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bivirkninger får du når du tar  en medisin, ikke når du slutter med den..

Det er neppe kaos der nede. 

Anonymkode: ef571...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mer utflod og mensmurringer. Særlig rundt eggløsningen. Jeg gikk i tillegg OPP 5 kg ☹️

Anonymkode: e4a48...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bivirkninger får du når du tar  en medisin, ikke når du slutter med den..

Det er neppe kaos der nede. 

Anonymkode: ef571...f8c

Det er sant. Men du skjønner jo hva jeg mener, gjør du ikke? :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk mer utflod og mensmurringer. Særlig rundt eggløsningen. Jeg gikk i tillegg OPP 5 kg ☹️

Anonymkode: e4a48...c21

Aha, så da er det sikkert vanlig da. Jeg tror ikke jeg har gått opp noe særlig, men så går jeg på medisiner som gir meg dårlig matlyst i tillegg da :P Var du også øm en stund? Ikke bare en dag eller to liksom, men type 1 uke ish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Bergensjente92 said:

Det er sant. Men du skjønner jo hva jeg mener, gjør du ikke? :)  

Nei. Du er bare hysterisk fordi du vil bli gravid. Du kommer nok til å kjenne på alle mulige og umulige tegn på graviditet også :)

Lykke til.

Anonymkode: ef571...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Du er bare hysterisk fordi du vil bli gravid. Du kommer nok til å kjenne på alle mulige og umulige tegn på graviditet også :)

Lykke til.

Anonymkode: ef571...f8c

Vil ikke si jeg er hysterisk, og har ikke tenkt til å bli gravid helt enda. Jeg vil bare vite om de symptomene jeg har er normale. Kan rett og slett ikke huske en dritt om hvordan det var å eggløsning :P 

Takk takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bergensjente92 skrev:

Hei! 

Jeg sluttet med p-pillene mine 5 november og skal nå bli kjent med kroppen min på ny! 
Noen få dager etter jeg sluttet, begynte jeg å få typiske mensmurringer, det gjorde ikke vondt - men jeg kjente at det var noe på gang der nede. :P Jeg begynte også å svette mer og så kom ømheten i nedre del av magen, som sikkert da er eggstokkene.
Den 23 november fikk jeg den såkalte eggehviten, og det er jo et tydelig tegn på eggløsning. Er det vanlig å få ømhet i eggstokkene før eggløsning og at det varer så lenge? Jeg mener å ha lest at man kan få det den dagen du får eggløsning, for så å forsvinne igjen. Det er 11 år siden jeg hadde eggløsning sist, så det er nok rene kaoset nedentil akkurat nå :P 

Skriv gjerne hvilke bivirkninger dere fikk når dere sluttet på pillen :) 
 

Ingen klarer å kjenne forskjell på om de har vondt i eggstokker eller i tarmen eller andre ting i underlivet. Organene ligger tett i tett i det området. 

Bivirkninger får du av medisiner, ikke av å slutte med medisiner i form av p piller. 

Anonymkode: 5beaa...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen klarer å kjenne forskjell på om de har vondt i eggstokker eller i tarmen eller andre ting i underlivet. Organene ligger tett i tett i det området. 

Bivirkninger får du av medisiner, ikke av å slutte med medisiner i form av p piller. 

Anonymkode: 5beaa...0a3

Det er stor forskjell på å ha vondt pga eggløsning/mensen enn luft eller noe i tarmene! 

 

Ts mener nok ikke bivirkninger, men effekten av å slutte på pilla. Kroppen kan føles veldig forskjellig av eller på pilla. 

Anonymkode: c4507...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Bergensjente92 skrev:

Aha, så da er det sikkert vanlig da. Jeg tror ikke jeg har gått opp noe særlig, men så går jeg på medisiner som gir meg dårlig matlyst i tillegg da :P Var du også øm en stund? Ikke bare en dag eller to liksom, men type 1 uke ish

Vektoppgangen kom i løpet av et halvår. Har ligget stabilt i mange år, og ingen endringer i kost eller livsstil ellers. Kom på at jeg gikk ned noen kilo da jeg startet på pillen for mange herrens år siden, så kan nok stemme at det er de som må ta skylden for vektoppgang også. 

 

Helt vanlig med murringer i hytt og pine!:) er mye som skal skje der nede i løpet av en syklus, så her er det vondt og stikker i både mage og pupper i tide og utide :) kan merke litt ekstra ømhet rundt eggløsning. 

Anonymkode: e4a48...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vektoppgangen kom i løpet av et halvår. Har ligget stabilt i mange år, og ingen endringer i kost eller livsstil ellers. Kom på at jeg gikk ned noen kilo da jeg startet på pillen for mange herrens år siden, så kan nok stemme at det er de som må ta skylden for vektoppgang også. 

 

Helt vanlig med murringer i hytt og pine!:) er mye som skal skje der nede i løpet av en syklus, så her er det vondt og stikker i både mage og pupper i tide og utide :) kan merke litt ekstra ømhet rundt eggløsning. 

Anonymkode: e4a48...c21

Kan legge til at jeg ikke prøver å bli gravid. 

Anonymkode: e4a48...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, de bevirkningene jeg hadde på pillen forsvant. De jeg hadde var nedsatt sexlyst, ekstreme humørsvinginger (skulle ingenting til for å gjøre meg sur og jeg kunne være sur i flere timer. Veldig lite typisk meg. Slitsomt for samboer stakkar), uren hud.

Alt det forsvant da jeg sluttet. Føler meg som et annet menneske, eller egentlig mer som meg selv, den jeg egentlig er. Jeg ble helt tullete på pillen. Prøvde 3 forskjellige, men så slutta jeg for å prøve.

Anonymkode: 78631...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på å ha vondt pga eggløsning/mensen enn luft eller noe i tarmene! 

 

Ts mener nok ikke bivirkninger, men effekten av å slutte på pilla. Kroppen kan føles veldig forskjellig av eller på pilla. 

Anonymkode: c4507...8dc

Ja! Takk 😂mener selvfølgelig plager etter å ha sluttet på pillene selvfølgelig..😛Bra noen skjønner hva jeg mener.. I stedet for å påpeke noe som soleklart er en skriveleif fra min side, så kan jo dere som gjør det heller svare på det jeg spør om - jeg vet dere skjønner hva jeg mener 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at jeg ikke prøver å bli gravid. 

Anonymkode: e4a48...c21

Aha, godt å vite at det er flere som har det sånn.. Da er det nok normalt 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At kroppen endrer seg i løpet av syklusen er helt vanlig. Det er ikke bivirkninger, det er kroppen som jobber med å finne fram til sin naturlige syklus. 

Økt utflod i forbindelse med eggløsning er vanlig. Mange opplever ømhet eller smerter i underlivet under eggløsning. Etterhvert kan det hende du opplever ømme pupper, eller at forandret form eller størrelse i løpet av syklusen.

Mens og menssmerter er kanskje mest spennende, nå er det jo faktisk en slags renselse etter at kroppen har forberedt seg på graviditet, og ikke bare en «unødvendig» blødning. 

Anonymkode: 2e012...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...