Gå til innhold

El bil må lage motorlyd


Egenskap

Anbefalte innlegg

6 timer siden, hind skrev:

Du er herved invitert hit til å prøvekjøre med elbil, for det høres virkelig knapt. Jeg mener det på alvor. Hvis du ikke har elbil har vi en du kan få låne. Send meg en pm så kan vi avtale noe hvis du vil, men da vil jeg at du informerer KG om resultatet av testen :) 

Trenger nok ikke å komme for å prøve å overbevise deg. Da har bare satt det hodet ditt, at elbil ikke lager lyd når de kjører, selv på en grusvei, så det ville vært fullstendig bortkasta tid og energi for meg.

Du må også være klar over at unger har heller ikke fullt utviklet sanser, opp mot det som foregår rundt de. Det er noe som alle foreldre bør vite før de lar barna få leke nær en vei.

Anonymkode: 155df...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

Trenger nok ikke å komme for å prøve å overbevise deg. Da har bare satt det hodet ditt, at elbil ikke lager lyd når de kjører, selv på en grusvei, så det ville vært fullstendig bortkasta tid og energi for meg.

Du må også være klar over at unger har heller ikke fullt utviklet sanser, opp mot det som foregår rundt de. Det er noe som alle foreldre bør vite før de lar barna få leke nær en vei.

Anonymkode: 155df...65a

Det er tydelig at du mener du vet best selv om det er jeg som bor her, så du får nå bare fortsette å tro hva du vil. Vil bare gjøre oppmerksom på at en privat veistubb mellom noen få hus på landet ikke helt er det samme som å slippe ungene løs i Bogstadveien. Vi bor på landsbygda og jeg tror jeg har sett hele tre biler her i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2018 den 20.41, Egenskap skrev:

Endelig trenger el bil å gi "lyd" fra seg. Har flere ganger vært skremt i trafikken når man ikke hører lyd fra en motorisert kjøretøy på vei. 

Men en ulempe er selvsagt at alle nye el biler fra 2019 er påtvunget å ha motorisert lyd, det betyr eksisterende el biler unnvikes regelen. 

Lyden skal tilsvare en forbrenningsmotor. Lyden skal være tilgjengelig i lave hastigheter. Det betyr el bilen skal være installert lyd varslingssystem som varsler hastigheter under 20 km/t og ved rygging. 

Årsaken er at hørselhemmende har problemer å høre når bilen kommer kjørende nevnes det.

 

 

 

 

 

Elbilene må forbys, problem løst 😉

Ja, de er direkte livsfarlige 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Elbilene må forbys, problem løst 😉

Ja, de er direkte livsfarlige 

Jeg forstår ikke at ikke interesserte i bil bileiere og ikke interessert i å bevare miljø får rene gave pakken fra staten til å kjøre el bil uten å betale bomstasjon og kan kjøre fritt fram i kollektiv felt. Snakk om å vinne i Lotto. 

Hva mer får el bil eiere fra staten? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss vil få dårlig hørsel med årene, så dårlig at det spiller liten rolle om det er fossilbil eller elbil som kommer. Det er like greit at vi venner oss til å se oss for, og holde oss unna veibanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...