Egenskap Skrevet 25. november 2018 #1 Del Skrevet 25. november 2018 Endelig trenger el bil å gi "lyd" fra seg. Har flere ganger vært skremt i trafikken når man ikke hører lyd fra en motorisert kjøretøy på vei. Men en ulempe er selvsagt at alle nye el biler fra 2019 er påtvunget å ha motorisert lyd, det betyr eksisterende el biler unnvikes regelen. Lyden skal tilsvare en forbrenningsmotor. Lyden skal være tilgjengelig i lave hastigheter. Det betyr el bilen skal være installert lyd varslingssystem som varsler hastigheter under 20 km/t og ved rygging. Årsaken er at hørselhemmende har problemer å høre når bilen kommer kjørende nevnes det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Del Skrevet 26. november 2018 hjelper ikke med lyd når fotgjengere og syklister virer rundt i gatene med headsett på full lyd. Anonymkode: a1283...138 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 26. november 2018 #3 Del Skrevet 26. november 2018 Positivt. To av ungene mine holdt på å krasje rett inn i en stille elbil nylig. De løp rundt og kastet ball ute i gata her og ante fred og ingen fare da den plutselig kom. Når man er på steder det ikke pleier å være trafikk og man ikke hører en lyd er det veldig lett å overse elbilene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4 Del Skrevet 26. november 2018 At de er stillegående, er en av de store fordelene med elbiler. Hvis produsentene pålegges å lage lyd, er det direkte trist. Anonymkode: 8dad3...611 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #5 Del Skrevet 26. november 2018 Jeg har hatt elbil bak meg på parkeringsplasser flere ganger og har ingen problemer med å høre den. Man hører jo dekkene som ruller. En fossilbil er relativt stillegående den også når man triller bortover parkeringsplasser. Og går man midt i veien må man uansett se bak seg om det kommer bil Anonymkode: 2abb1...690 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #6 Del Skrevet 26. november 2018 Jeg gikk langs en øde vei en gang og hadde vinden mot meg, skulle til å krysse veien og heldigvis snudde jeg meg for å se om det kom bil, det kom en elbil i veldig stor hastighet og pga vinden så hørte jeg ikke i det hele tatt at den kom. Det skremte meg Anonymkode: b1115...c92 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Del Skrevet 26. november 2018 1 time siden, hind skrev: Positivt. To av ungene mine holdt på å krasje rett inn i en stille elbil nylig. De løp rundt og kastet ball ute i gata her og ante fred og ingen fare da den plutselig kom. Når man er på steder det ikke pleier å være trafikk og man ikke hører en lyd er det veldig lett å overse elbilene. Kanskje du som forelder bør la være å fraskrive deg ditt ansvar, og lære barna dine at GATA ikke er et egnet sted å leke?? Anonymkode: 7d307...187 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 26. november 2018 #8 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk langs en øde vei en gang og hadde vinden mot meg, skulle til å krysse veien og heldigvis snudde jeg meg for å se om det kom bil, det kom en elbil i veldig stor hastighet og pga vinden så hørte jeg ikke i det hele tatt at den kom. Det skremte meg Anonymkode: b1115...c92 Det er bare ved lav hastighet at det stilles krav om lyd. Dette fordi hjulstøyen er sterkere enn motorduren i høyere hastigheter. I sterk vind ville du ikke hørt motorduren fra en fossilbil, heller. For øvrig: de som ikke ser seg for før de krysser en veg tar darwinismen seg av Endret 26. november 2018 av Ullvott skrivefeil - pølsefingre 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 26. november 2018 #9 Del Skrevet 26. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Kanskje du som forelder bør la være å fraskrive deg ditt ansvar, og lære barna dine at GATA ikke er et egnet sted å leke?? Anonymkode: 7d307...187 Gata i dette tilfellet er nok mer "gata", min venn. Det er en liten grusveistump som går inn til noen få hus, og den har ikke en gang status som vei eller gate. Jeg tror de aller fleste av oss på KG fikk lov til å leke i denne typen gater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Del Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk langs en øde vei en gang og hadde vinden mot meg, skulle til å krysse veien og heldigvis snudde jeg meg for å se om det kom bil, det kom en elbil i veldig stor hastighet og pga vinden så hørte jeg ikke i det hele tatt at den kom. Det skremte meg Anonymkode: b1115...c92 Du hadde ikke hørt en bil med forbrenningsmotor heller, pga to ting: Du har vind som suser rundt hodet på deg, og med høy hastighet er det dekkene som støyer mer enn motoren. Anonymkode: 155df...65a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #11 Del Skrevet 26. november 2018 12 timer siden, hind skrev: Positivt. To av ungene mine holdt på å krasje rett inn i en stille elbil nylig. De løp rundt og kastet ball ute i gata her og ante fred og ingen fare da den plutselig kom. Når man er på steder det ikke pleier å være trafikk og man ikke hører en lyd er det veldig lett å overse elbilene. 9 timer siden, hind skrev: Gata i dette tilfellet er nok mer "gata", min venn. Det er en liten grusveistump som går inn til noen få hus, og den har ikke en gang status som vei eller gate. Jeg tror de aller fleste av oss på KG fikk lov til å leke i denne typen gater. Man hører ikke en lyd når en bil kommer rullende på grus? Det er noe med historien din som skurrer. På asfalt er jeg enig,men bil som ruller på grus lager bra med lyd. Anonymkode: 64b93...de0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 27. november 2018 #12 Del Skrevet 27. november 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Man hører ikke en lyd når en bil kommer rullende på grus? Det er noe med historien din som skurrer. På asfalt er jeg enig,men bil som ruller på grus lager bra med lyd. Anonymkode: 64b93...de0 Å, herlige KG med sine evig mistenksomme kvins! Det er lite grus igjen i hjulsporene. Det minker for hvert år pga brøyting. Det meste ligger nå på midten, og gruset er i tillegg ikke av det store kantete slaget som lager masse lyd. He, jeg tok et bilde til ære for deg, så kan du se selv. Elbilene er knapt hørbare når de komme kjørende her. Selv jeg som er voksen og oppmerksom har flere ganger blitt overrasket når de plutselig runder hekken lenger fram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #13 Del Skrevet 27. november 2018 1 time siden, hind skrev: Å, herlige KG med sine evig mistenksomme kvins! Det er lite grus igjen i hjulsporene. Det minker for hvert år pga brøyting. Det meste ligger nå på midten, og gruset er i tillegg ikke av det store kantete slaget som lager masse lyd. He, jeg tok et bilde til ære for deg, så kan du se selv. Elbilene er knapt hørbare når de komme kjørende her. Selv jeg som er voksen og oppmerksom har flere ganger blitt overrasket når de plutselig runder hekken lenger fram. Er faktisk mye gruskorn som lager lyd mot dekkene på hvilken som helst bil der da☺️ Om ikke bilen kjørte saktere enn gangfart.... Anonymkode: 155df...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hind Skrevet 27. november 2018 #14 Del Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er faktisk mye gruskorn som lager lyd mot dekkene på hvilken som helst bil der da☺️ Om ikke bilen kjørte saktere enn gangfart.... Anonymkode: 155df...65a Du er herved invitert hit til å prøvekjøre med elbil, for det høres virkelig knapt. Jeg mener det på alvor. Hvis du ikke har elbil har vi en du kan få låne. Send meg en pm så kan vi avtale noe hvis du vil, men da vil jeg at du informerer KG om resultatet av testen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #15 Del Skrevet 27. november 2018 Jeg kan være enig i at elbiler bør ha mer lyd, av den enkle grunn at det er farlig for blinde og svaksynte. Barn har ingenting med å leke i gata, om det så å si aldri kommer biler. Barn er lite oppmerksomme, og ikke alle barn greier å bedømme avstand og fart om det skulle komme bil. Anonymkode: 85a2c...c2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #16 Del Skrevet 27. november 2018 22 timer siden, Ullvott skrev: Det er bare ved lav hastighet at det stilles krav om lyd. Dette fordi hjulstøyen er sterkere enn motorduren i høyere hastigheter. I sterk vind ville du ikke hørt motorduren fra en fossilbil, heller. For øvrig: de som ikke ser seg for før de krysser en veg tar darwinismen seg av Bare så du vet så hører man bensin og dieselbiler lang vei på de veiene der,alltid gjort. Anonymkode: b1115...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 27. november 2018 #17 Del Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare så du vet så hører man bensin og dieselbiler lang vei på de veiene der,alltid gjort. Anonymkode: b1115...c92 Det er noe helt spesielt med de vegene der da, forstår jeg. Eller med de bilene som kjører på akkurat disse vegene Du må gjerne protestere mot normale fysiske lover hvis du mener det har noe for seg, men innse at det var vinden, ikke det faktum at det var en elbil, som medførte at du ikke hørte noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #18 Del Skrevet 27. november 2018 1 minutt siden, Ullvott skrev: Det er noe helt spesielt med de vegene der da, forstår jeg. Eller med de bilene som kjører på akkurat disse vegene Du må gjerne protestere mot normale fysiske lover hvis du mener det har noe for seg, men innse at det var vinden, ikke det faktum at det var en elbil, som medførte at du ikke hørte noe. Det er mellom fjell og daler her, så ja, ekko fra vanlige biler blir det som man er vant til å høre. Det er da ekstremt hvor påståelig og sikker du er på egne uttalelse? Attpåtil kommer du med passiv aggressive smileys og? Anonymkode: b1115...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 27. november 2018 #19 Del Skrevet 27. november 2018 På 26.11.2018 den 10.21, AnonymBruker skrev: hjelper ikke med lyd når fotgjengere og syklister virer rundt i gatene med headsett på full lyd. Anonymkode: a1283...138 Veldig godt poeng. Men for alle oss andre som ikke virrer rundt med headset er lyd på elbiler bare bra! Jeg har mer enn en gang vært ute med hesten og plutselig hatt en elbil på siden som hverken jeg eller hesten har hørt komme. De er livsfarlige, spesielt om de blir kjørt av en litt uoppmerksom sjåfør. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #20 Del Skrevet 27. november 2018 Idiotisk forslag, støy er helsefarlig. Få heller bedre sensorer på bilene slik st de stopper automatisk om noen ramler ut i veien. Anonymkode: b0c90...5f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå