Gå til innhold

Olivenolje

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe en julegave til foreldrene mine, og tenkte å lage en slags kurv med gode oljer/mat osv, ettersom de ikke ønsker seg noen ting men er veldig glad i god mat:) Har noen noen tips til hvor man kan få kjøpt virkelig gode olivenoljer etc? Eller har noen forslag til hva jeg kan putte oppi denne gavekurven? Tar imot alt av tips! 

Anonymkode: c9da0...b1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

På en delikatessebutikk kanskje? Hvis du har noe sånt der du bor? 

www.oliventreet.no 

Endret av Siv85
Link
Skrevet

Sjekk på apoteket.  Vi fikk olivenolje, balsamico, akasehonning, sennep og urtesalt som var merket "apoteket" til jul i fjor.  Ser at i hvert fall vitusapoteket selger dette på sin nettside.  Tror også at mange apoteker selger diverse krydder, bl.a. sjeldne peppersorter. 

Synes gaveideen din er veldig god!  Om du vil kan du supplere kurven med ost.  Eller, om du har tid, lage noe selv som du har på norgesglass.  Selv synes jeg at syltet rødløk både er enkelt og lage, og en fin gave :)  Se oppskrift her.

https://www.godt.no/oppskrift/1657/syltet-roedloek

Skrevet

Virgin olivenolje til 180kr på matbutikk er av god kvalitet. Sånn sett trenger du ikke lete lenger. (De til 60kr kan være bra og, men regner med det er flere enn meg som kjøper de dyre sjeldent). Om man ikke ser på pris er det mye spennende og merkelig på en vanlig matbutikk med stort utvalg. Noen steder har avdelinger med lokalmat, det er jo ofte spennende for de som er glad i mat. 

Anonymkode: 78ec4...ab0

Skrevet

Gutta på Haugen har startet nettbutikk! 

Skrevet

Jeg ville kjøpt en god olivenolje (og en flaske vil nok koste mellom 3 og 400), en god balsamico, en god skinke og en god ost. I tillegg kanskje noen glass med tapenade og og gode chutneyer/marmelader. Kanskje en pose med god kaffe (bønner hvis de kverner selv), te, og sjokoladetrøfler. 

Eventuelt et realt fenalår! 

Skrevet

Olivenlunden har også gode oljer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...