BMW 5-serie 535D Skrevet 25. november 2018 #1 Skrevet 25. november 2018 Fisk har alltid blitt kategorisert som sundt, men nå har det snudd fisk er verstinger blant miljøgift. Pizza og mc Donalds blir nok enda mer populært etter dette, da får de som spiser mye av dette en mulighet til å forsvare det de spiser og at det er like sunt/usunt som fisk! https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dagsavisen.no/innenriks/eu-slar-alarm-om-miljogift-i-mat-se-hvilke-matvarer-som-inneholder-mest-skadelige-stoffer-1.1238414&ved=2ahUKEwiOv5XA1-_eAhVmsosKHX7ZAJQQxfQBMBl6BAgFEAQ&usg=AOvVaw0MLG8cVr6YwBbXXqPvFSX4&cshid=1543153746758
stan Skrevet 25. november 2018 #2 Skrevet 25. november 2018 (endret) Du glemte å nevne at kjøtt og ost også skal inneholde mye skadelige stoffer. Pizza og hamburger hjelper lite. Endret 25. november 2018 av stan 3
BMW 5-serie 535D Skrevet 25. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, stan skrev: Du glemte å nevne at kjøtt og ost også skal inneholde mye Kjøtt og ost har ikke det sunnhetsstempelet som fisk har. Ifølge enkelte forskere, dyrevernere og veganere er kjøtt rett og slett direkte farlig med tanke på kreft osv. Men uten kjøtt for min del dør jeg innen en mnd 😂 Hadde levd mye lenger kun på kjøtt uten noe annet enn bare vegansk mat uten noe kjøtt
stan Skrevet 25. november 2018 #4 Skrevet 25. november 2018 Her er listen Matvare pg TE/100 g Torskelever 2200 Krabbe brunmat 780 Atlanterhavskveite 400 Makrell 63 Sild 56 Krabbe klokjøtt 52 Laks 36 Okse, kjøttdeig 29,4 Gulost 23,8 Egg 13,9 Sau, stek 13,2 Vilt, stek 13,1 Svin, ribbe 7,1 Kylling, hel 4,4 Kalv, stek 3,5 Torsk 3,5 Innholdet er ikke så nytt. EU har senket grensen for hva som er anbefalt. Det er jo bra.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #5 Skrevet 25. november 2018 Og hva fører miljøgiftene til? Sykdommer? Kreft? I større grad enn rødt kjøtt? Anonymkode: beb91...ab8
FrankDrebin Skrevet 25. november 2018 #6 Skrevet 25. november 2018 Hadde kjøtt og fisk vært så usunt og farlig som fler og fler skal ha det til, hadde jeg ikke sittet her nå. 3
Miss Blue Skrevet 25. november 2018 #7 Skrevet 25. november 2018 Dette er skremmende alså! Men ja, klart det, vi spiser og får i oss disse miljøgiftene enten det er i fet fisk, kjøtt eller melk, så blir det opphopning i kroppen etter mange år, og kan forårsake kreft, de roper varsko nå ford "EFSAs rapport har satt tålegrensen for dioksiner så langt ned, først og fremst fordi studiene deres viser at gutter får vesentlig dårligere sædkvalitet senere i livet" – EFSAs nye studie er nødt til å få konsekvenser for kostholdsrådene våre. Selv ett fiskemåltid i uken vil medføre at grensen overskrides. Og det nye er at også guttene må passe seg til de har fått de barna de vil ha, sier Eggesbø i Folkehelseinsituttet Kilde: https://www.nrk.no/norge/rapport-om-miljogifter_-kan-fa-konsekvenser-for-norske-kostholdsrad-1.14304851
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #8 Skrevet 25. november 2018 Noe skal man jo daue av ☠️ Anonymkode: c8f62...624 1
stan Skrevet 25. november 2018 #9 Skrevet 25. november 2018 Saken er i flere medier nå. Det dreier seg om at man ser at særlig PCB er farligere enn tidligere antatt. Derfor setter EU ned anbefalt grense. Norge er ikke med i EU og står fritt til å anbefale annerledes. Men det er jo forventet at vi legger oss på samme nivå.
Nikk Skrevet 25. november 2018 #10 Skrevet 25. november 2018 Dere kommer til å dø av bekymring lenge før fisken tar knekken på dere! 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #11 Skrevet 25. november 2018 Det har vært kjent lenge at kveite er full av gift. Og ikke overraskende mht laks heller. Torsk kommer da ikke så verst ut. Det er mye sprøyte-dritt i grønnsaker og frukt/bær også. Og makrell i tomat er plutselig ikke så sunt nå kanskje? Anonymkode: 190ee...9dd
Inwe Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 18 timer siden, FrankDrebin skrev: Hadde kjøtt og fisk vært så usunt og farlig som fler og fler skal ha det til, hadde jeg ikke sittet her nå. Det blir jo litt dumt å si. Mine foreldre har røyket i snart 40 år, men de lever i beste velgående fortsatt. Er ikke røyk så usunt som vi skal ha det til heller da? Det kommer jo fler og fler livsstilssykdommer og de aller fleste dør av de før alderdom. Så selvom du lever i beste velgående nå betyr ikke det at du alltid kommer til å gjøre det. Som at mine foreldre lever fint nå, men de har fortsatt en mye høyere risiko for å gå kreft eller kold enn det jeg har. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #13 Skrevet 26. november 2018 Fisk er sunt. Anonymkode: 8c67d...d6a
Salvie Skrevet 26. november 2018 #14 Skrevet 26. november 2018 18 timer siden, Nikk skrev: Dere kommer til å dø av bekymring lenge før fisken tar knekken på dere! Nåja, det er rimelig mange som får kreft om dagen.
Carrot Skrevet 26. november 2018 #15 Skrevet 26. november 2018 Variert kosthold er stikkordet mange ser ut til å glemme når de skal snakke om "sunnhet" 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #16 Skrevet 26. november 2018 Det er vel veganere som står bak de nye grenseverdiene, sukk. Anonymkode: c159c...62a 2
FrankDrebin Skrevet 26. november 2018 #17 Skrevet 26. november 2018 5 timer siden, Inwe skrev: Det blir jo litt dumt å si. Mine foreldre har røyket i snart 40 år, men de lever i beste velgående fortsatt. Er ikke røyk så usunt som vi skal ha det til heller da? Det kommer jo fler og fler livsstilssykdommer og de aller fleste dør av de før alderdom. Så selvom du lever i beste velgående nå betyr ikke det at du alltid kommer til å gjøre det. Som at mine foreldre lever fint nå, men de har fortsatt en mye høyere risiko for å gå kreft eller kold enn det jeg har. Jeg tror nok at røyk er hakket mer usunt enn fisk og kjøtt. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #18 Skrevet 26. november 2018 On 11/25/2018 at 3:07 PM, BMW 5-serie 535D said: Kjøtt og ost har ikke det sunnhetsstempelet som fisk har. Ifølge enkelte forskere, dyrevernere og veganere er kjøtt rett og slett direkte farlig med tanke på kreft osv. Men uten kjøtt for min del dør jeg innen en mnd 😂 Hadde levd mye lenger kun på kjøtt uten noe annet enn bare vegansk mat uten noe kjøtt Prosessert kjøtt er usunt. Mener. Forskere. Pølser, kjøttdeig, bacon, den slags øker risiko for kreft. Anonymkode: a8144...9b4 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #19 Skrevet 26. november 2018 5 hours ago, Carrot said: Variert kosthold er stikkordet mange ser ut til å glemme når de skal snakke om "sunnhet" Nei, det er et tullebegrep som betyr å spise mye forskjellig. Det finnes veldig mye usunn forskjellig mat som man kan helle på meg mye usunne dressinger og sauser. Å spise variert sier egentlig ingenting om hva som er sunt, det sier bare at du burde ikke spise grandiosa hver dag, men veksle med å kjøpe kebab iblant, der du varierer litt på hvilken majones og dressing du velger bruke Anonymkode: a8144...9b4
Gjest UncommonSense Skrevet 26. november 2018 #20 Skrevet 26. november 2018 For å omskrive et gammelt indianerordtak: Ikke før den siste fisk er forgiftet, vil vi forstå at vi ikke kan spise penger..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå