Gå til innhold

"Topping" til Brownies

Fremhevede innlegg

Gjest duftlyset
Skrevet

Tenkte jeg skulle lage brownies til familien i kveld, og lurer på hva som er god "topping" til en brownies.
Har laget brownies mange ganger, men da kun slik som den er, eller med melisdryss på. Er det noe annet som kan erstatte dette for å gi den en ny vri? :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være godt med vaniljesaus til eller hjemmelaget tynt syltetøy. Ellers er det ikke noe i veien med å ta sjokoladeglasur på. Ville også tro det kunne være godt med gulrotkake-glasur (altså kremost, smør og melis rørt sammen).

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker å kutte opp en melkesjokolade i biter og strø dette på toppen 5 min før de er ferdige. Kjenpedigg! 

Anonymkode: b9e85...4dc

Skrevet

Eventuelt minimarshmallows? Eller salt karamellsaus (hjemmelaget)? 

Anonymkode: 4e4c7...1df

• Liker 1
Skrevet

Hakkede Nonstop og havsalt er også veldig godt, og det ser jeg for meg salte nøtter også er. Ellers støtter jeg forslaget om melkesjokoladen, det er nesten for godt... 

Ellers leste jeg et tips en gang som jeg skal prøve en gang det passer - man lar brownien avkjøles samtidig som man lar en liten boks med is (tenk en rund halvliters/800millilitersboks) tine litt. Isen smøres tjukt over brownien og hele greia settes i fryseren. Tines litt før servering. Jeg så tips om bringebærsorbet, men tror dette ville vært godt med de fleste typer is! 

• Liker 1
Skrevet

KOKOSKREM

225 g smør

4 dl melis

2 små egg

1 pose kokos

Smelt smøret i en gryte. Bland inn melis, egg og kokos. Bre kremen over sjokoladebunnen. 

Skrevet

Jeg pleier som oftest å hakke opp mørk sjokolade som jeg lar smelte på, drizzler på smeltet peanøttsmør, knuste oreos og noen hele peanøtter på toppen. Sykt godt, men sykt mektig også. :)

• Liker 1
Gjest duftlyset
Skrevet

Takk for alle tips! Tror jeg skal gå for vaniljeis ved siden av til browniesen!
Hvis ikke, så satser jeg på hakkede sjokoladebiter. 

Skrevet

Til en annen gang, så er det sykt godt med hjemmelaget bringebærcouli og vaniljeis til brownies 😍

Anonymkode: 4ebd0...9b3

Skrevet

vaniljeis og sjokoladesaus. Eller pisket krem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...